Gå til innhold
Hundesonen.no

Huggorm i Østmarka!


ida

Recommended Posts

På vei ned fra skogen i deg, lå det en voksen hoggorm og solte seg i veikanten, akkuret i passe "avis"avstand for bikkjene! Turfølget pirket litt borti den med en pinne, så den slanget seg vekk før hundene stakk nesa borti den, men obs obs. Nå er den altså her og våre diskusjoner om prednisolon eller ikke prednisolon kan atter vekkes til live! <_<

Til opplysning kan jeg nevne at den lå like nedenfor bommen ved Plantasjen på Skullerud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg hater huggorm! Det er faktisk det eneste jeg er redd for omtrent, det å møte på huggorm på tur. Er det huggorm i Trondheim? Ja, det veit jeg egentlig at det er... Men altså, er det sannsynlig å møte på den på tur i skog og skoglignende områder? Vil jeg egentlig vite det?

Apropos at huggormen har kommet fram - i natt drømte jeg at Tinka ble bitt av huggorm og døde fordi veterinæren i Fredrikstad (ja, greit nok at jeg hadde drømt at jeg var i Fredrikstad om jeg også hadde drømt at det var sommer - men i drømmen var det vinter og ti minus) nektet plent å avbryte lunsjen sin for å gi motgift. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sier i fra :getlost:

Huggorm er noen ufyselige dyr :wub:

Vi har tenkt å gå i gamle trakter en gang i nermeste fremtid (bodde i skullerudveien bak Rimi'en før, for snatr 4år siden...), kanskje vi skulle gå tur sammen en dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sier i fra :wub:

Huggorm er noen ufyselige dyr ;)

Vi har tenkt å gå i gamle trakter en gang i nermeste fremtid (bodde i skullerudveien bak Rimi'en før, for snatr 4år siden...), kanskje vi skulle gå tur sammen en dag??

Det hadde vært kjempekoselig! Slutter tidlig på jobb tirsdag og fredag og ellers går vi i Østmarka med utgangspunkt Skullerud hver helg! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempekoselig! Slutter tidlig på jobb tirsdag og fredag og ellers går vi i Østmarka med utgangspunkt Skullerud hver helg! :getlost:

Da sender jeg deg PM.

Regner ikke med at det blir før etter påsken siden jeg har så mye å gjøre på skolen nå, men etter det hadde det vært koselig og møttes for tur :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tillater meg å dra denne opp igjen, da huggormen lå og solte seg på samme sted igjen i dag. Da vi kom litt for nær, slanget den seg ned under steinen den lå ved! Det var et lite hull akkurat der, så den har nok bolet sitt der. (Heter det bol?)

Altså: Når du går fra Plantasjen på Skullerud og gjennom bommen mot Vannverket, ligger det noen ganske store steiner på venstre hånd rett før brua. Ved en av disse bor det en halvmeter lang huggorm som tydeligvis har soleplassen sin rett nedenfor steinen, en meter fra veikanten! Den ligger kveila opp og er vanskelig å få øye på, hvis man ikke ser etter den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...