Gå til innhold
Hundesonen.no

Foreningen MOT påske-egg.....


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Kjære styremedlemmer,

Jeg søker herved om medlemsskap i foreningen fordi:

1: Jeg hater lilla

2: Jeg har tegnet en flott tegning

3: Jeg vil være en del av gjengen og føle samholdet dere har

paskeegg.jpg

:getlost: Vær så snill?

Nåmmin..sjarmerte meg i hverfall... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som aktivitetsleder så foreslår jeg eggeløp, og eggekasting på påskeeggansvarlig i Freia. Aktivitetene finner sted på påskeaften!

Kjære styremedlemmer,

Jeg søker herved om medlemsskap i foreningen fordi:

1: Jeg hater lilla

2: Jeg har tegnet en flott tegning

3: Jeg vil være en del av gjengen og føle samholdet dere har

paskeegg.jpg

:getlost: Vær så snill?

Haha! Morsomt! Jeg skulle i hvert fall likt å vite hvordan du ser på innholdet i den lilla kartongen, får du brekningsfornemmelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære styremedlemmer,

Jeg søker herved om medlemsskap i foreningen fordi:

1: Jeg hater lilla

2: Jeg har tegnet en flott tegning

3: Jeg vil være en del av gjengen og føle samholdet dere har

paskeegg.jpg

:getlost: Vær så snill?

Som redaktør av foreningens medlemsblad henstiller jeg til styret om snarest å innvilge Charlotte medlemsskap til tross for hennes unge alder. Vi har behov for en logo til alt trykket materiell, og Charlottes tegning vil egne seg ypperlig. I tillegg er det på tide at hun blir "en av gjengen", synes jeg!

Ida, med den attityden får du ALDRI se mappa di, ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlanger å få se mappa mi! :getlost:

Mappe? Hvilken mappe?? Det er bare ondsinnede rykter plantet av en viss annen forening..... Vi fører ikke detaljerte loggbøker over våre medlemmer sine bevegelser altså...det er bare helt usakelig og tull og tøys...ingen overvåkningskamera eller mikrofoner eller noe. Vi i foreningen har den største respekt for personvernloven og forvaltningsloven og...nei ondsinnede rykter det altså....*luske seg forsiktig og veldig diskret unna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internt memo til ledelsen (må ikke leses av uvedkommende)

Grunnet et stadig økende antall nye medlemmer er det nå (igjen) behov for bestilling av flere overvåkingskamera, mikrofoner og annet "registreringsutstyr". Synes bildene ble litt uklare i enkelte situasjoner, som f.eks tatt inne i halvmørke. Tror dermed vi må velge litt bedre kamera denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEDEREN HAR ORDET !!

Charlotte innvilges med dette livsvarig medlemsskap for kreativ innsats for foreningens logo ! Logoen vil bli benyttet i alle trykksaker, samt i forbindelse med foreningens aktiviteter rundt omkring i landet - nå først ved påsketider der det i regi av MrsPowers blir arrangert påskeeggkasting på Freias påskeeggansvarlig !

Magicas søknad om medlemsskap vil bli vurdert etter påske DERSOM hun deltar på påskeeggkastingen hos Freia - og får inn minst EN fulltreffer på påskeeggansvarlig !!

P.S. Intern memo FRA ledelsen:

Jeg anmoder foreningens etterretningsavdeling om å identifisere vedkommende ansvarlig for påskeeggproduksjonen... Jeg formoder også at foreningens styre ved neste styremøte innvilger innkjøp av nye overvåkningskamera... Mitt fungerte heller ikke tilfredsstillende, da bildene som ble tatt i Letohallen sist helg hadde for dårlig kvalitet (det må jo være en feil siden jeg kunne se antydning til oppbevaring av påskeegg hos enkelte av foreningens medlemmer - hvilket jeg ANTAR må være helt feil, siden vedkommende er et svært profilert medlem, og den innerste kjerne GJØR selvsagt ikke sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lurt til å kjøpe en kartong, hadde glemt hvor ekle de var, ÆSJ! Er bare 23, men ønsker medlemskap, i det minste sett på meg på venteliste i 7 år! :)

Pøh, bare smisker deg inn for å være medlem i en klubb du ;)

For dette skrev du i den andre "klubben"

Da har jeg altså prøvd dette her igjen, etter sikkert en 13 års pause, og tror de var bedre før, eller bare meg som var mindre ukritisk... ;) For SÅ gode var de isåfall ikke...

Så da virker det ikke som om du syns de var så ekle før.

*sabotere*

(*ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Er litt redd her jeg nå. Jeg jobber faktisk med å stable disse eggene rundt om i butikkene. :) Er dere uniformerte eller noe, slik at jeg kan passe på å ikke møte dere? Eller er det bare påske egg sjefen dere skal ta? Liker de ikke noe særlig selv da. Blir litt kvalm når jeg skal stable 60 kartonger av de. *lurerogerveldigreddhernå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Er litt redd her jeg nå. Jeg jobber faktisk med å stable disse eggene rundt om i butikkene. :) Er dere uniformerte eller noe, slik at jeg kan passe på å ikke møte dere? Eller er det bare påske egg sjefen dere skal ta? Liker de ikke noe særlig selv da. Blir litt kvalm når jeg skal stable 60 kartonger av de. *lurerogerveldigreddhernå*

Vi jobber selvsagt "under cover" - så føl deg aldri trygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Er litt redd her jeg nå. Jeg jobber faktisk med å stable disse eggene rundt om i butikkene. :) Er dere uniformerte eller noe, slik at jeg kan passe på å ikke møte dere? Eller er det bare påske egg sjefen dere skal ta? Liker de ikke noe særlig selv da. Blir litt kvalm når jeg skal stable 60 kartonger av de. *lurerogerveldigreddhernå*

;) hehehe nei vi er IKKE uniformerte annet enn ved den tradisjonelle (og hemmelige) hundetøyet! Men vokt deg likevel for stilletheler og pent tøy... Alle som jobber med påskeegg er i en potensiell fare! "blir litt kvalm" er ikke godt nok forsvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Fikk et plutselig bilde av kamuflerte hundetanter - bytta ut Fjällreven-buksa og jakken med åtte lommer i stillethæler og kortkort skjørt.

hmfr... vi har jo ikke grodd fast i fjällrevenbuksa, og jeg har ett kort skjørt i klesskapet (vi behøver vel ikke å snakke om at det ble kjøpt inn i forrige århundre og har prislappen på ennå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmfr... vi har jo ikke grodd fast i fjällrevenbuksa, og jeg har ett kort skjørt i klesskapet (vi behøver vel ikke å snakke om at det ble kjøpt inn i forrige århundre og har prislappen på ennå?)

Jeg testa ut et nytt kamuflasjeantrekk i helga jeg.... men sekretæren i foreningen bare lo... Sid, mørk kåpe med en pomme på armen... Jeg synes det var en helt genial kamuflasje !!

Pøhhhh.. grodd fast i fjällrevenbukse gitt... hmmmm.. noen på jobben tror nok den har grodd fast på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Var i butikken i dag hvor det var en stooor stabel med disse ekle eggene. Vurderte å "snuble" i kamuflasjestillethelene mine og falle over eggene for å knuse flest mulig, men fant ut at jeg måtte utsette det til en dag jeg ikke var på oppdrag... ;)

Kjøpte forøvrig inn masse sjeer til eggeløpet, og jobber aktivt for å taue inn påskeeggansvarlig i Freia til den store anledningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså som en del av styret må jeg nå legge inn en liten protest her. Jeg ser at kravene for medlemsskap ikke hele veien blir oppfylt, og jeg begynner å få litt angst for at tantene mister makten her.

Jeg synes at vi heretter må bli veldig skjerpet på særlig dette med alder og manglende snillhet. Mitt forslag er at de som ikke tilfredsstiller disse kravene, verken har tale eller stemmerett før de har bevist manglende snillhet som er en tante verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså som en del av styret må jeg nå legge inn en liten protest her. Jeg ser at kravene for medlemsskap ikke hele veien blir oppfylt, og jeg begynner å få litt angst for at tantene mister makten her.

Jeg synes at vi heretter må bli veldig skjerpet på særlig dette med alder og manglende snillhet. Mitt forslag er at de som ikke tilfredsstiller disse kravene, verken har tale eller stemmerett før de har bevist manglende snillhet som er en tante verdig.

Betyr dette at jeg ikke får være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...