Gå til innhold
Hundesonen.no

SOS fra Julierescue

alucinor

Recommended Posts

Skrevet

Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Skrevet
Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Jeg antar at du ikke er interessert i å høre hva jeg mener om denne virksomheten, og bare søker noen som kan reise ned for å hente løshunder fra Spania til et allerede overfylt omplasseringsmarked her hjemme?

Skrevet

Helt korrekt.

Dessuten, disse hundene har allerede hjem som venter her i Norge da. Hva og hvorfra folk velger å overta en omplasseringshund fra, det får være opp til dem.

Skrevet

Uansett hva dere mener om å adoptere hunder fra Spania, eller hjelpe de å ta hundene hit. Vet det har vært heftig debatt angående Julie Rescue i Sverige pga at hun skal angivelig ha impotert hunder uten de nødvendige vetrinær papirer (skal vist være forfalsket) Så da kan man jo anta at hundene ikke er behandlet for de sykdommer de skal får å komme inn i Sverige. Ett par jenter som har jobbet for hene som har anmeldt dette til svenske myndigheter. Dessuten skal hun angivelig "avle" minityrvalper selv for så å sende de hit til Norden. Om det er rykter eller sannheter vet jeg ikke, men dt er jo som regel alltid noe sant i rykter...

Finnes faktisk organisasjoner som er seriøse. og driver ihvertfall lovlig. Flere av disse har også gått ut å sagt at de ikke støtter JR.

Men det er kanskje SOS som har hentet disse hundene for JR?

Jeg ville ihvertfall vært svært betenkt med å hjelpe en organisasjon som JR utfra det jeg har lest om de.

Mange tråder om dette på vovve.net for de som er interiserte.

voffs

Skrevet
Dessuten, disse hundene har allerede hjem som venter her i Norge da. Hva og hvorfra folk velger å overta en omplasseringshund fra, det får være opp til dem.

Jeg er prinsippielt uenig med deg. Det burde vært ulovlig å importere uregistrerte hunder (dvs blandingshunder), og representanter for nye raser til landet som ikke er godkjent av NKK.

(Aller helst ville jeg sett at vi også fikk et generelt forbud mot alle arvtakerne til "poppis"-staffene, typ Cane Corso, doggo canario, etc også, faktisk...)

Lotta

(Håper ingen lar seg lokke av en billig flybillett til Spania for å hjelpe "Julie"... Det er antagelig bedre å spandere noen kroner på Ryan Air hvis man gjerne vil ha en tur til Spania...?)

Skrevet

jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Skrevet
jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Nå er det vel nok av hunder her til lands som også trener en NY SJANSE, så hvorfor importere problemer i tillegg ?

Skrevet

Jeg eeelsker blandingshunder, men jeg synes mye av det Lotta sier her er fornuftig. Denne Julierescue høres vel litt merkelig ut?? Hvor vanskelig er det for dem å få hentet disse hundene selv, istedet for å spørre fremmede?

Jeg vet jo ingenting om dette "firmaet" og ville derfor aldri ha støttet det uten å virkelig vite hva de driver med.

Skrevet

Man ser jo allerede hvor omdiskutert hjemlige omplasseringsvirksomheter er, og hvor stor kvalitetsforskjell og "-kontroll" de praktiserer i forhold til hvilke hunder som man tar sjansen på å omplassere.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...