Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan går det med Sonja og hundene?

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

Som emne sier... vet noen hvordan det går med hun og borzoi valpene hun skulle få 8 mars? Er litt spent og vil se bilder! :rolleyes:

Hun har kanskje en travel tid med 2 nye valper, men hadde vært artig å visst hvordan det går med hun og valpene!

Skrevet

Med to valper i huset så har hun sikkert nok å gjøre for en stund, men håper hun kommer innom og oppdatere hvordan det går. :icon_redface:

Skrevet

Sonja ja! ikke Sandra :P

Vet ikke hvordan det går men hun har det nok travelt med to valper + voksne hunder :icon_redface: Lenge siden jeg har sett hun på msn også, men hun titter vel snart innom får vi håpe :P

Skrevet

Gosh, en egen tråd om meg og hundene! ;)

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. ;) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. ;)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! ;)

Guest Just me!!
Skrevet
Gosh, en egen tråd om meg og hundene! ;)

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. ;) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. ;)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! ;)

JA! ;)

Trenger jeg å si mer? :rolleyes: Håper vi kan bli med på tur, er det noen hunder jeg vil møte så er det dine, hehe.

Skrevet
Gosh, en egen tråd om meg og hundene! :P

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. :) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. :)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! :P

Skal du til Oslo med alle hundene? Trodde du var fra Oslo, jeg :D ! Se på nicket ditt, da...

Skrevet

2 valper? Har du ikke en toller valp, en fransk bulldog valp og to borzoi valper da?

Kan hende jeg tar feil men..

Skrevet
Skal du til Oslo med alle hundene? Trodde du var fra Oslo, jeg :) ! Se på nicket ditt, da...

Hun er fra et sted oppe i nord (husker ikke hvor) men skal flytte til Oslo i Mars/April hvis jeg ikke husker feil...

Skrevet
2 valper? Har du ikke en toller valp, en fransk bulldog valp og to borzoi valper da?

Kan hende jeg tar feil men..

Er nok noe sånt etter hva jeg har skjønt, men nå tror jeg ingen av de faktisk er hennes, ifølge hva som har blitt sagt før (fikk aldri med hvem ho eide, og hvem ho ikke eide. Og de to borzoi valpene er vel moren sin? :)

Rett meg om jeg tar feil nå :)

Skrevet
Er nok noe sånt etter hva jeg har skjønt, men nå tror jeg ingen av de faktisk er hennes, ifølge hva som har blitt sagt før (fikk aldri med hvem ho eide, og hvem ho ikke eide. Og de to borzoi valpene er vel moren sin? :)

Rett meg om jeg tar feil nå :D

De to blandingene + franske bulldoggen er vel hennes. Tolleren og CC'en er hun vel bare deleier til. Tror de bor hos søsteren. Men de borzoi valpene.. Skulle hun ikke bare ha de på for over en bestemt periode da? Mulig at jeg har missforstått, men har ikke snakket med ho på veldig lenge :)

Skrevet

Det jeg vet er at hun eier Nikki og Pia, også eier foreldrene den toller valpen. Borzoi valpene aner jeg egentlig ikke :D Men om man sjekker gamle tråder kan man vel finne det ut :) ?!

Også var det vel to valper/unghunder til som er søsterene sine, og at hun er del eier eller noe :)

Mulig jeg tar heeeelt feil altså :P

Skrevet
De to blandingene + franske bulldoggen er vel hennes. Tolleren og CC'en er hun vel bare deleier til. Tror de bor hos søsteren. Men de borzoi valpene.. Skulle hun ikke bare ha de på for over en bestemt periode da? Mulig at jeg har missforstått, men har ikke snakket med ho på veldig lenge :)

Nå tror jeg at jeg skjønner :)

Dvs sonja har to hunder? tre hunder mente jeg!

Men de to borzoiene de skulle ha på fòr var vel moren som skulle ha??? (mente ho sa det i tråden hvor ho spurte litt ut om rasen).

EDIT: rettet på noe

Skrevet

Hallo! Sonja, er du der? Kan du komme og løse opp hundeforviklingane dine for oss? Det er noen av oss som lurer litt på hvilke hunder du faktisk har ansvar for og hvilke som kanskje er litt mer perifere...

Skrevet
Hallo! Sonja, er du der? Kan du komme og løse opp hundeforviklingane dine for oss? Det er noen av oss som lurer litt på hvilke hunder du faktisk har ansvar for og hvilke som kanskje er litt mer perifere...

Og vær flink med å forklare :) (så vi får orden på faktaen) :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...