Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts finalen live

HHC

Recommended Posts

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
ååååhh! Hjertet mitt dunker, HELE flat norge står stille:D:D:D

FØLG MED, vi har akkurat snakket med Jonna!

Hva sa hun? hva sa hund? hva sa hun? ;)

Ikke bare FLAT-norge altså...Neste hele hunde-Norge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Korrekt!

Stemmer det at han var første ikke-britiske hund til å bli BIS?

Nummer to tror jeg,,,

Edit: Nei, nå tror jeg at jeg roter litt her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddelen King var med første året det var åpne nok grenser til å kunne komme dit med utenlandske hunder i hvertfall.

Men det kan jo ha vært utenlandskeide hunder som for tiden bor i Storbrit. som har vunnet før...

Men hold oss oppdatert.. Det er med en lekker beardis der også - men heier på Jonna, fordet.. Men beardisen kan vel få bli nr. 2 ..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddelen King var med første året det var åpne nok grenser til å kunne komme dit med utenlandske hunder i hvertfall.

Men det kan jo ha vært utenlandskeide hunder som for tiden bor i Storbrit. som har vunnet før...

Men hold oss oppdatert.. Det er med en lekker beardis der også - men heier på Jonna, fordet.. Men beardisen kan vel få bli nr. 2 ..

Susanne

Joda, greit, BAK Jonna ;)

EDIT: Beklager dobbeltpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne

Hvor er denne beardisen fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne

Men det er ikke helt det samme med hunder som bor i England... King var altså den første BIS-vinneren som måtte krysse grensa til England, bli fraktet fra et annet land?

Det blir jo litt som Bamsevinner 2006 i Norge, som vel var amerikansk, men den vant jo på spesielt grunnlag - altså bosatt i Europa for å stilles.

Briter har jo vært så sære på sin stilling som hundeverdens Moder, at det har vært vanskelig for utenlandske hunder og handlere å gjøre det bra i England. En jeg kjenner fikk res-CC et år, og på forhånd fikk vi høre at utenlandske hunder hadde lite å gjøre i England, og måtte i så fall være ekstra gode for å kunne gjøre det bra. De britiske vil være best, uansett... Håper det har endret seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer to tror jeg,,,

tror det var i 2002 at en Norsk storpuddel ved navn King, ble bis.

Han tok BIS på Cruft, WW, 2 BIS på EW, Bis på stora stockholm, ble bamsevinner og mange bis på forskjellige vanlige Int utstillinger rundt omkring i Europa. Året etter dro han til USA og og tok med seg noen titler der også. Du kan se mer om han her: http://home.swipnet.se/kudos/welcome%20S.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...