Gå til innhold
Hundesonen.no

pip pip pip pip

WheatenMali

Recommended Posts

pip pip pip pip pip pip!!!

Nena har funnet ut at hun elsker å tygge på pipelekene sine HELE tida, PIP PIP PIP! Jeg har lakt de bort 3ganger nå og så kommer det igjen PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP!!!!! HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!!

Blir sprø av den bikkja der assa! Virker som hun vet hva hun driver med og gjør det bare for å få oppmerksomhet!!

Tok et bilde av henne nå nettopp med den ene leka!

pip.jpg

øøhh... Hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bestilte en kylling som piper på nettet Den hadde hun tenkt å ha hjemme når vi kom på besøk... :D Helt til hun hørte pipelyden! ;) Så hun sendte den med oss hjem og Nemi gikk bananas, gøyeste leken i manns minne, dag ut og dag inn. :-o Men så endelig... en dag kom det ingen lyd lenger! Hehehe... ;) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pipeleker er forbudt innen disse fire veggene! Jeg fikk HELT nok da mala fikk et gummibein med pipelyd! Hun lå konstand å peip med det, utrolig plagsomt i lengden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå endelig fått ro på bikkja og hun ligger og purker i ganga, Nena vet godt hvor vi legger bort lekene hennes så når hun synes hun har vært flink og trenger ett tyggebein hopper hun enkelt og greit opp med forbeina på buret og henter det hun måtte fortjene :D

Bruker også leke i lydigheten og det er digg og ikke måte fôre hu opp på hver eneste trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at Vicky ikke får leker er for å beholde gjenstands gleden ;)

Jammen dette går jo fint ann selv om hunden får ha leker inne i hus...

Det er jo forskjell på leker! Odin vet veldig godt hvilken leke som er til hva...-f.eks har vi en rød rågummiball til henting på tur - når han ser den, er han klar med en gang -første til fjerde gir på 0.2 sek.. :wink::D

Så har vi en tauknute som han bærer,og til å stå har vi en liten drage som piper - brukes til oppstilling med tanke på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hunder kan velge en yndlingsleke utifra to såkalte identiske leker men med forskjellige farge, jeg har to baller med tråd i, de skal være såkalt identiske men den ene er oransj og rød og den er er gul og blå, Nena favoriserer den ene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Har gjemt pipelekene til Billy. Av den enkle grunn at han ikke liker de... Han leker med de, men så fort de begynner å pipe, så hopper han bakover, ser rart på de og begynner å pipe masse selv... Han blir liksom skikkelig trist.. :? Derfor fant jeg ut at det var best å gjemme de, så får han heller leke med de 1000 andre lekene sine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi elsker leker hun :D Selv om hun har masse forskjellige leker, så leker hun med dem alle sammen. Men selv om hun alltid har dem liggende tilgjengelig, er det ingenting som er mer moro enn når jeg leker med dem sammen med henne. Så kan fint bruke dem i trening også. Hun har en pipeleke, men det er en sånn med veldig svak lyd. Funker veldig bra synes jeg, for lyden er høy nok til at hun synes det er gøy, og lav nok til at den ikke plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven liker også leker, men spesielt liker hun nye leker :D Henta en liten firkantet plankebit her om dagen, den var gøy den!

Så jeg tror at man veldig gjerne kan bruke leker til både lek og trening, leken blir straks mye spennende når hun ikke når den eller når noen andre har den :roll: :wink:

Men ingen pipeleker her heller, hadde blitt gal! ;) holder meg heller til kong og tauknuter og tomme doruller mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven liker også leker, men spesielt liker hun nye leker ;) Henta en liten firkantet plankebit her om dagen, den var gøy den!

Så jeg tror at man veldig gjerne kan bruke leker til både lek og trening, leken blir straks mye spennende når hun ikke når den eller når noen andre har den :roll: :wink:

Men ingen pipeleker her heller, hadde blitt gal! ;) holder meg heller til kong og tauknuter og tomme doruller mm.

milie, Anne: :D

oops, ble visst to innlegg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...