Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonehjelp trengs i ring 7 på lørdag (NKK Bergen)

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kan ikke dra til NKK Bergen 24 mars likevel. Grunnen er at jeg skal operere ryggen min på førstkommende mandag og får et lengre sykeleie :P

Er det noen som skal oppover og som kunne tenke seg å ta med seg en sjarmerende stabijgutt og stille ham?? Jeg bor utenfor Haugesund.

Skrevet

Synd du ikke kan komme!! Jeg kunne alltids stillt ham for deg i eksteriør, men jeg har nok ikke mulighet til å hente ham i haugesund :icon_redface:

Skrevet

Ting ordner seg visst likevel. Har fått en handler til ham og samboeren får transportert ham opp til Bønes. Sambo vet ikke opp og ned på en hund i utstillingssammenheng så derfor skal ikke han slippe til i ringen :)

Skrevet
Ting ordner seg visst likevel. Har fått en handler til ham og samboeren får transportert ham opp til Bønes. Sambo vet ikke opp og ned på en hund i utstillingssammenheng så derfor skal ikke han slippe til i ringen :)

Hihi, så han stiller opp hunden på hodet da eller?:)

Sikkert mange som ville stilt han men ingen av dem reiser forbi Haugesund, hehe. Håper alt ordner seg :)

Skrevet

Jeampi? Fremdeles interessert i å hjelpe? Eller noen andre av sonejentene? Handleren min måtte si nei pga familiære årsaker og jeg er ikke så sikker på om jeg "tør" slippe samboeren ut i ringen med Amigo :)

Jeg blir med selv til Bergen på lørdag - dersom jeg ikke finner en handler der og da så skal jeg heller gå selv. Men har av naturlige årsaker helst lyst til å slippe, nyoperert som jeg er :) .

For de som måtte ha lyst til å hjelpe en sonejente - så er vi i ring 7 på lørdagen. Oppmøtetida vår er 11.00 men erfaringsmessig tar det vel litt tid før man slipper til.

Skrevet

Dersom jeg er ferdig i JH innen da kan jeg selvfølgelig hjelpe til om du ikke får tak i noen andre :)

EDIT; Wow, stor sjangs på et BIR for deg jo :)

Skrevet

Synd jeg sa ja til å skrive på lørdag, ellers kunne jeg hjulpet deg... Når skal han inn i ringen? Må jo være noen som kan ta han!

Skrevet
Dersom jeg er ferdig i JH innen da kan jeg selvfølgelig hjelpe til om du ikke får tak i noen andre :)

EDIT; Wow, stor sjangs på et BIR for deg jo :)

Det hadde jo vært knallsupert Femidotten! Jeg har titta på hjemmesida di og jeg rekker ikke deg til anklene engang i handling. Så jeg hadde blitt superglad dersom du kunne hjulpet meg! Si fra hva du ønsker som betaling - gjerne på PM.

Angående BIR... han har den lille tannfeilen så jeg aner ikke hvordan dommeren slår ned på det. Men man kan jo håpe i alle fall! Han er lett å ha med å gjøre og skal stå slik:

21256_s.jpg

Dersom du ikke har anledning pga JH så stiller jeg ham selv såklart!

Skrevet

Hoho :)

Nå skal det sies at dersom han ikke har stilt før synes jeg han fortjener skryt, jeg! Stå på smaboer'n til jaktlykke! :rolleyes:

Skrevet

Hoho, nå må jeg le litt!

Han hadde en herlig løpestil med den lille "skippingen" midt inni da :)

Og jeg ser det kommer til å bli lite problem for den som skal stille han, han står jo som en prest jo!

Skrevet

Amigo kunnet sikkert løpt alene i ringen han :icon_fun: Han er som sagt lett å ha med å gjøre. Den rare løpestilen til sambo kommer av en kneskade som egentlig skulle vært operert i dag faktisk, men som han har utsatt nettopp pga utstillingen og min nyopererte rygg. Jeg ler og ler av denne videoen - det er helt ubetalelig :)

Skrevet
Her ser man HVORFOR min kjære samboer ikke kan stille Amigo :):)

Oh my God

Hihi, artig video, godt med litt selvironi ;)

Får ikke sendt deg PM, for du har sperra noe der, må spørre deg litt ang antrekk..

Han ser ut som en drøm å stille da, gleder meg om jeg får muligheten :D

Skrevet
Med Kathrine som handler får du god handler! :)

Øy, ikke lag store forventninger her :)

Men Amigo ser ut som "drømmehunden" å handle da, det skal han ha! ;)

Skrevet

Har sett videoen om igjen og om igjen og ler så eg triller nesten av stolen... :)

Kan forstå at du søker etter hjelp Helga Mari! Men dei er jo hærlige i lag Jarle og Amigo då...

Skrevet
Får ikke sendt deg PM, for du har sperra noe der, må spørre deg litt ang antrekk..

Han ser ut som en drøm å stille da, gleder meg om jeg får muligheten :P

Hei!

Det er noe hakke gale med min PM. Har lagt deg til min venneliste, men likevel står det "utesteng melding" bak nicket ditt :whistle: Skjønner ingenting av det jeg. Får sende en PM til en admin om hjelp tror jeg. Du kan også maile meg på [email protected]

Antrekk ja. Still i det som du har lyst til - men bukse og jakke i ordinære farger er vel det som funker best på en sort/hvit hund? Dette vet du sikkert bedre enn meg - så lenge det er såkalt "rent og pent" går det meste bra ikke sant :rolleyes:

Skrevet

Tenkte mer om de stiller i litt mer "vanlige" klær i din rasering? Trenger i såfall ikke ta de mer "proffe" antrekkene :whistle:

Tar et standar da vet du, som passer til fargene på Amigo! :P

Skrevet

Hehe - har sett litt ymse bekledning hos disse fuglehundjegerne ja :rolleyes: Full jaktmundur liksom eller halvshabby look!

Du skal gå JH ikke sant og dresse deg litt opp? Du trenger ikke skifte klær eller stil for vår del - gå i det samme du.

Skrevet

Skal stille JH i en beige dress, så den fremhever nok hvitfargen. Men må ha med meg alt reise utstyret dit uansett, så om det er for stæsjet (som jeg regner med;) ) Skifter jeg over til den mer enkle stilen :whistle:

Skrevet

Amigo fyller to år i dag forresten :icon_fun:

Jeg gleder meg til i morgen - alle som kjenner meg vet at jeg tar sykt mye bilder så jeg skal knipse i vei:hyper: De sender jeg til deg etterpå om du vil!

Skrevet
Amigo fyller to år i dag forresten :icon_fun:

Jeg gleder meg til i morgen - alle som kjenner meg vet at jeg tar sykt mye bilder så jeg skal knipse i vei:hyper: De sender jeg til deg etterpå om du vil!

Gratulerer med dagen Amigo! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...