Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonehjelp trengs i ring 7 på lørdag (NKK Bergen)

jaktlykke

Recommended Posts

Jeg kan ikke dra til NKK Bergen 24 mars likevel. Grunnen er at jeg skal operere ryggen min på førstkommende mandag og får et lengre sykeleie :P

Er det noen som skal oppover og som kunne tenke seg å ta med seg en sjarmerende stabijgutt og stille ham?? Jeg bor utenfor Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting ordner seg visst likevel. Har fått en handler til ham og samboeren får transportert ham opp til Bønes. Sambo vet ikke opp og ned på en hund i utstillingssammenheng så derfor skal ikke han slippe til i ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting ordner seg visst likevel. Har fått en handler til ham og samboeren får transportert ham opp til Bønes. Sambo vet ikke opp og ned på en hund i utstillingssammenheng så derfor skal ikke han slippe til i ringen :)

Hihi, så han stiller opp hunden på hodet da eller?:)

Sikkert mange som ville stilt han men ingen av dem reiser forbi Haugesund, hehe. Håper alt ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeampi? Fremdeles interessert i å hjelpe? Eller noen andre av sonejentene? Handleren min måtte si nei pga familiære årsaker og jeg er ikke så sikker på om jeg "tør" slippe samboeren ut i ringen med Amigo :)

Jeg blir med selv til Bergen på lørdag - dersom jeg ikke finner en handler der og da så skal jeg heller gå selv. Men har av naturlige årsaker helst lyst til å slippe, nyoperert som jeg er :) .

For de som måtte ha lyst til å hjelpe en sonejente - så er vi i ring 7 på lørdagen. Oppmøtetida vår er 11.00 men erfaringsmessig tar det vel litt tid før man slipper til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er ferdig i JH innen da kan jeg selvfølgelig hjelpe til om du ikke får tak i noen andre :)

EDIT; Wow, stor sjangs på et BIR for deg jo :)

Det hadde jo vært knallsupert Femidotten! Jeg har titta på hjemmesida di og jeg rekker ikke deg til anklene engang i handling. Så jeg hadde blitt superglad dersom du kunne hjulpet meg! Si fra hva du ønsker som betaling - gjerne på PM.

Angående BIR... han har den lille tannfeilen så jeg aner ikke hvordan dommeren slår ned på det. Men man kan jo håpe i alle fall! Han er lett å ha med å gjøre og skal stå slik:

21256_s.jpg

Dersom du ikke har anledning pga JH så stiller jeg ham selv såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, nå må jeg le litt!

Han hadde en herlig løpestil med den lille "skippingen" midt inni da :)

Og jeg ser det kommer til å bli lite problem for den som skal stille han, han står jo som en prest jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo kunnet sikkert løpt alene i ringen han :icon_fun: Han er som sagt lett å ha med å gjøre. Den rare løpestilen til sambo kommer av en kneskade som egentlig skulle vært operert i dag faktisk, men som han har utsatt nettopp pga utstillingen og min nyopererte rygg. Jeg ler og ler av denne videoen - det er helt ubetalelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man HVORFOR min kjære samboer ikke kan stille Amigo :):)

Oh my God

Hihi, artig video, godt med litt selvironi ;)

Får ikke sendt deg PM, for du har sperra noe der, må spørre deg litt ang antrekk..

Han ser ut som en drøm å stille da, gleder meg om jeg får muligheten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sendt deg PM, for du har sperra noe der, må spørre deg litt ang antrekk..

Han ser ut som en drøm å stille da, gleder meg om jeg får muligheten :P

Hei!

Det er noe hakke gale med min PM. Har lagt deg til min venneliste, men likevel står det "utesteng melding" bak nicket ditt :whistle: Skjønner ingenting av det jeg. Får sende en PM til en admin om hjelp tror jeg. Du kan også maile meg på [email protected]

Antrekk ja. Still i det som du har lyst til - men bukse og jakke i ordinære farger er vel det som funker best på en sort/hvit hund? Dette vet du sikkert bedre enn meg - så lenge det er såkalt "rent og pent" går det meste bra ikke sant :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - har sett litt ymse bekledning hos disse fuglehundjegerne ja :rolleyes: Full jaktmundur liksom eller halvshabby look!

Du skal gå JH ikke sant og dresse deg litt opp? Du trenger ikke skifte klær eller stil for vår del - gå i det samme du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stille JH i en beige dress, så den fremhever nok hvitfargen. Men må ha med meg alt reise utstyret dit uansett, så om det er for stæsjet (som jeg regner med;) ) Skifter jeg over til den mer enkle stilen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo fyller to år i dag forresten :icon_fun:

Jeg gleder meg til i morgen - alle som kjenner meg vet at jeg tar sykt mye bilder så jeg skal knipse i vei:hyper: De sender jeg til deg etterpå om du vil!

Gratulerer med dagen Amigo! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...