Gå til innhold
Hundesonen.no

ikke så stor aktivitet


Recommended Posts

Jeg lurer litt på dette. Dere sliter litt om dagen, og dere skal jo bytte server, men har dere ikke gjort dette før også? for ikke så lenge siden?

Jeg bare tittet litt på underforumene, og kan ikke si det er den største aktiviteten på de. Tar ikke dette mye unødvendig plass? (ja jeg likte det best kun som HUNDEsonen...)

Hvorfor ikke ha følgene soner:

-Infosonen (denne er jo nødvendig)

-Hundesonen (det er denne også :o )

-Andre dyr-sonen (hvor man kan ha flere underforum eller hva vi kaller det, for hvert dyr?)

-Den generelt-sonen

Vil ikke dette ta mye mindre plass? Vil det ikke holde med sånne underforum et forum (om dere skjønner, vanskelig å forklare).

En sone f.eks HUndesonen, Underforum- f.eks hundeprat.

At andre dyr-sonen hadde underforum for det dere har lagd forskjellige soner til nå...

Andre dyr-sonen med følgene underforum:

-akvarie

-Fugl

-Gnagere

-Hester

-Kanin

-Katt

-Ilder

-Andre dyr

For eksempel..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Monica har ett kjempe godt poeng her. Hun og mange andre er forbannet på at dere ikke klarer å ha en server med infosonen og hundesonen, og kanskje andre-dyr sonen med flere undersonen. Dette tar mindre plass og er veldig mye bedre. Det er jo så fryktelig lite aktivitet i de andre sonene. Huff.

En ting til, hvorfor tar det evigheter før adminene svarer her på infosonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Går man inn på www.hundesonen.no, så kan man holde seg der hvis man vil. Man trenger ikke ut på www.dyresonen.no.

Det er nettopp dette jeg ikke kan. Jeg liker at jeg kan se infosonen, hundesonen, og den of topic delen.

Greit jeg vet jeg kan dette ved å trykke vekk alle de andre. Men jeg likte det bedre som det var før. Og ja jeg tenkte på da at jeg blir vel vandt til det, men nei, jeg blir ikke det. Og om mesteparten av aktiviteten er på hundesonen, hva er da vitsen med alle de andre sonene? (dere har jo en del domenenavn også da, det koster vel noe det å?)

Det finnes ett forum der man kan snakke om alle dyr, så hvorfor ikke holde seg til hund, sånn det var`? :icon_confused: Jeg synes dette er et supert HUNDEforum, og jeg kuttet ut "konkurrenten" (sånn nesten) fordi jeg liker HUNDEsonen bedre. MEN skal jeg diskutere andre dyr så drar jeg til et annet forum...

Også ble presanterdeg-delen sånn jeg tenkte meg

Bare for å ta et eksempel fra løse luften: "hei jeg heter *** og har en hamster..."

Syns dette blir feil, og jeg vil lese om de som er her pga hund, ikke hamster, kanin, ilder osv osv. SÅ nå er jeg sjeldent i den presanterdeg-delen. Desverre. Jeg vil mer enn gjerne vite mer om folk, men å bla igjennom flere der det kun står at interessen er katt, eller kanin, det gidder jeg ikke. Så jeg holder meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trykke ned de, de tar kanskje 10 cm plass på skjermen din - så tror du klarer og venne deg til det :icon_redface:

Som PIP sier har ikke de andre sonene noe og si for hastighet, uansett satser vi og være på ny server neste uke.

Ang. Presenter deg selv er det ikke så mange med andre dyr enn hund, og hvis det skulle dukke opp en og annen så er vel ikke det noen krise. Når det kommer flere til skal vi se og dele den opp!

Ang svartid.

Hva er evigheter? Husk at dette er en gratis tjeneste, vi svarer så raskt vi kan. Mange av tingene kan bare en av oss svare på, og når vi har jobber, privatliv etc så kan vi ikke sitte her 24/7 - Selv har jeg hatt kyssesyken og flyttet. Da blir man litt offline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veeet veldig godt at man klikke de bort, men det er liksom ikke det. Jeg blir ikke vant til det, det ser stygt ut, er forstyrrendes, og ikke minst så blir jeg dritt lei når jeg sitter på ulike dataer da vi sletter de mideltidige internettfilene litt ofte, så må jeg klikke vekk de andre sonene titt og ofte.

Dere sier det er hundesonen som tar stor plass, hvorfor ikke de andre? Regner med at svaret er fordi det er lite aktivitet?

Hadde dere ikke også spart penger ved å KUN hatt ETT domenenavn?

Jeg tror egentlig aldri jeg har fått med meg hvorfor dere valgte å gjøre som dere gjorde. Så hvorfor ville dere ha en haug av soner?

Og når det kommer til presentasjonene, jeg titter innom noen i blandt, men der dukker det opp helt andre dyr enn hund, så nå gidder jeg bare ikke mer. Jeg får være den stygge slemme ulven som aldri ønsker å ønske noen velkommen her inne :icon_redface: Det er flott :rolleyes:

Det har hvert flere fra starten som har klagd på dette, men dere vil jo ikke høre.

Også kommer det til da dere svarer (eller ikke svarer) på innleggene på tilbakemeldinger. Jeg har spurt her noen ganger, andre har spurt om noe annet etter meg, men de har fått svar først, og jeg fått en dag etterpå eller noe. Har dere ett system over hvem dere skal svare først? og hvem det ikke er så viktig med? Dette har jeg opplevd flere ganger, og hørt det samme fra andre. (og nei, jeg skal ikke trekke inn navn)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oppgulptråd, kaster meg på og roser jeg! For jeg er fornøyd, dog går det skrekklig tregt for de amre sjelene som fortsatt bruker adsl linjer. Så derfra har jeg hørt mye klaging. Nå gjør jo dere noe med det og skaffer dere en dyr og egen server...

Sånn rent bortsett fra server, går jeg konsekvent inn på www.hundesonen.no, for jeg har som deg monica veldig liten interesse av de andre sonene. Vil jeg lese der inne går jeg inn via menyen til venstre for meg. Liker jeg ikke tanken på å gjøre det, så bruker jeg "nye innlegg" funksjonen. Den er super for oss som ikke gidder å lese så veldig mye på de forskjellige sonene. I tillegg har jeg varsling på de sonene som jeg har lyst til å få varsling fra. Nei jeg er strålende fornøyd med dette forumet.

Mine sympatitanker sendes til de som har adsl, håper Espen & Co snart bytter til ny server :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oppgulptråd, kaster meg på og roser jeg! For jeg er fornøyd, dog går det skrekklig tregt for de amre sjelene som fortsatt bruker adsl linjer. Så derfra har jeg hørt mye klaging. Nå gjør jo dere noe med det og skaffer dere en dyr og egen server...

Sånn rent bortsett fra server, går jeg konsekvent inn på www.hundesonen.no, for jeg har som deg monica veldig liten interesse av de andre sonene. Vil jeg lese der inne går jeg inn via menyen til venstre for meg. Liker jeg ikke tanken på å gjøre det, så bruker jeg "nye innlegg" funksjonen. Den er super for oss som ikke gidder å lese så veldig mye på de forskjellige sonene. I tillegg har jeg varsling på de sonene som jeg har lyst til å få varsling fra. Nei jeg er strålende fornøyd med dette forumet.

Mine sympatitanker sendes til de som har adsl, håper Espen & Co snart bytter til ny server :icon_redface:

Får vel hive meg på med litt ros jeg og da?

Syns ikke det går tregt, adsl til tross :) Har bare 2 dataer jeg veksler mellom, så jeg har "kollapset" (det heter ikke det?) de sonene jeg ikke vil se på, og syns ikke det er noe problem at de er der, jeg bare scroller over de jeg :) De blir jo borte når jeg logger inn, om jeg må det, liksom.. Presentasjonsforumet er jeg aldri på - så da er det nok ikke bare deg som ikke ønsker noen velkommen, bcRex :) - og har sjeldent feilmeldinger lenger når jeg bytter sider.. Kan ikke uttale meg om responstiden, da jeg sjeldent har noe å klage over.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på med litt ros jeg og da?

Syns ikke det går tregt, adsl til tross :icon_redface: Har bare 2 dataer jeg veksler mellom, så jeg har "kollapset" (det heter ikke det?) de sonene jeg ikke vil se på, og syns ikke det er noe problem at de er der, jeg bare scroller over de jeg :) De blir jo borte når jeg logger inn, om jeg må det, liksom.. Presentasjonsforumet er jeg aldri på - så da er det nok ikke bare deg som ikke ønsker noen velkommen, bcRex :) - og har sjeldent feilmeldinger lenger når jeg bytter sider.. Kan ikke uttale meg om responstiden, da jeg sjeldent har noe å klage over.. hehe :)

bra det ikke bare blir meg da ;)

Men nå av en eller annen grunn så får jeg ikke "siden kan ikke vises" så ofte lenger. Så det er jo bra.

Egentlig lurer jeg egentlig på HVORFOR man delte opp hundesonen? og la på mange andre soner?

(den verktøylinja til dyresonen blir det jo bare tull å bruke nå, ettersom den leder rett til hundesonen, men jeg vil dit hvor jeg kan se infosonen, hundesonen OG generelt. Men syns jo den verktøylinja var god å ha, men er irriterendes når jeg må gå inn, og så trykke på "hovedsiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dele opp sonen i flere soner?? For å få et bredere spekter av kunnskap og info tipper jeg. Jeg for min del har lært mye av de andre sonene, og er glad de er der, selv om jeg skjelden er innom dem. Og de ligger jo bare i menyen til venstre alikevell. Ingenting å irritere seg over, helle noe å glede seg over. :icon_redface: Her er forumet raskt, det låser seg av og til mellom sider, men da er det bare å trykk oppdater så kommer jeg dit jeg vil. Oppdater knappen løser også de fleste andre "stopper" jeg måtte komme bort på forumet.

Og om du så lett blir irritert, for så små ting, da er jeg glad jeg ikke er deg, for jeg skjønner hvor forferdelig det må være å ha det sånn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dele opp sonen i flere soner?? For å få et bredere spekter av kunnskap og info tipper jeg. Jeg for min del har lært mye av de andre sonene, og er glad de er der, selv om jeg skjelden er innom dem. Og de ligger jo bare i menyen til venstre alikevell. Ingenting å irritere seg over, helle noe å glede seg over. :icon_redface: Her er forumet raskt, det låser seg av og til mellom sider, men da er det bare å trykk oppdater så kommer jeg dit jeg vil. Oppdater knappen løser også de fleste andre "stopper" jeg måtte komme bort på forumet.

Og om du så lett blir irritert, for så små ting, da er jeg glad jeg ikke er deg, for jeg skjønner hvor forferdelig det må være å ha det sånn... :)

Jeg kom da hvertfall ikke til HUNDEsonen for å lære mer om kaniner, hester, gnagere, osv osv.

De ligger ikke bare i menyen :) De ligger midt på siden. Oppdaterknappen skal det jo ikke være nødvendig å bruke, men i det siste har den jo nesten blitt utslitt ;) haha. DA er det ille.!

Jeg blir ikke så irritert som du skal ha det til, men av andre grunner så bør du være glad du ikke er meg, jeg ville heller ikke hvert deg :)

Men for at du skal få det inn: jeg kom hit for hund, og kun for hund. Andre dyr har man på dyrenett. Og canis har man reint hund., de har faktisk skjønt det.! Men desverre er det uoversiktelig, og dårlig i bruk. derfor jeg kom til hundesonen, som da var for HUNDER. og en liten del inneholdt Andre dyr...

Men jeg vil ikke ha svar av medlemmene, jeg vil høre svar fra en admin, eller av andre:

HVORFOR ville dere dele opp og lage et dyreforum og ikke et hundforum? Det er jo det dette har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen er et hundeforum, hestesonen et hesteforum etc.

Det tar deg ikke lang tid og trykke fra Hundesonen til Generelt eller til Infosonen.

Det blir ikke forandret til det du ønsker, så du er nødt til og godta det. Det og bruke denne siden er ikke en rettighet:

Fra retningslinjene:

Det å være medlem av Dyresonen.no er et privilegium, ikke en rett!

Svartid:

Du kan eller ikke vente deg svar før dagen etterpå? Vi prøver og svare innen 24 timer men noen ganger glipper det. Pga personlige ting, sykdom OSV OSV (vi har et liv utenfor)

Angående hva Admin velger og bruke penger på, hva i alle dager har du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen er et hundeforum, hestesonen et hesteforum etc.

Det tar deg ikke lang tid og trykke fra Hundesonen til Generelt eller til Infosonen.

Det blir ikke forandret til det du ønsker, så du er nødt til og godta det. Det og bruke denne siden er ikke en rettighet:

Fra retningslinjene:

Det å være medlem av Dyresonen.no er et privilegium, ikke en rett!

Svartid:

Du kan eller ikke vente deg svar før dagen etterpå? Vi prøver og svare innen 24 timer men noen ganger glipper det. Pga personlige ting, sykdom OSV OSV (vi har et liv utenfor)

Angående hva Admin velger og bruke penger på, hva i alle dager har du med det?

Slapp nå av :rolleyes:

Jeg reagerer bare litt på (og ja jeg vet det er snakk om flere som mener dette) hvorfor det virker som om dere svarer andre før, og venter med andre til dagen etterpå eller etter der igjen,

Og dere sier jo at for å få det på en ny server så koster det penger, hvorfor ikke spare inn på noe? Derfor jeg lurer!! Dere vet jo at det koster, og er jo supert at dette er et gratis forum, MEN hvorfor utvide med noe så det koster dere mer? Når det allerede finnes andre rene "alle-mulig-dyr-forum"?

Og jeg er ikke dum, og mener det er en rettighet å bruke dette forumet. For jeg VET og KAN gå vekk fra forumet og velge selv. Men det har hvert flere som har klagd på at dette ble utvidet, og det har faktisk hvert mer tull etter dere tok det valget :rolleyes:

Men men, opp til dere selvfølgelig. Kan jo ikke høre på en liten stakkar. Også håpr vi det blir bedre når dere får flyttet det til en ny server. For det håper jeg inderlig. Men er kanskje ikke så farlig hva jeg bryr meg om... (fint om dere tenker sånn om alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med BcRex her inne.

Kan det bli svart på HVORFOR HUNDEsonen ble delt opp i flere soner?? Det er DET vi vil vite! IKKE alt annet

Kjenner og merker jeg blir litt forbannet på at ikke det går å svare på det enkle spm:!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med BcRex her inne.

Kan det bli svart på HVORFOR HUNDEsonen ble delt opp i flere soner?? Det er DET vi vil vite! IKKE alt annet

Kjenner og merker jeg blir litt forbannet på at ikke det går å svare på det enkle spm:!!

Av en eller annen grunn er vist dette et spm som er VEEELDIG vanskelig å svare på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg på bcrex angående det med presenter deg selv & infosonen. Jeg går alltid inn på hundesonen.no dermed er jeg liksom aldri inne på disse sidene lenger... Jeg er jo på alt mulig, men blir liksom aldri på presentasjonssiden. Og JA jeg savner den på hundesonen...

Når det gjelder server å sånn får jeg fortsatt hvite sider jeg må oppdatere - og etter oppdatering er enten innlegget borte, dobbeltpostet etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at vi bytter server til helgen! Så akkurat det problemmet blir løst.

Dyresonen kom fordi vi ønsket et tilbud til alle dyreeiere. Enkelt og greit! Dette har vi svart på før.

Alle domene koster mindre i året enn en dedikert server koster i mnd, så dette er ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og canis har man reint hund., de har faktisk skjønt det.!

Veel, Canis har faktisk oppdatert sine forumssider. Det er forsatt mest et hundeforum, men de har lagt til flere undermenyer også der man kan diskutere andre dyr der kategoriene heter "hest", "mus", "katt" osv. De har bare ikke så mange underforum under de forskjellige dyrenavnene. Så nå er vel Canis også blitt et litt mer allemuligdyr-forum ;)

Når det gjelder server å sånn får jeg fortsatt hvite sider jeg må oppdatere - og etter oppdatering er enten innlegget borte, dobbeltpostet etc...

Jepp, dette problemer sliter jeg også med dessverre og det blir ofte sånn at det blir dobbelposting fra min sin side - selv om jeg prøver å unngå det ;)

Men når det er sagt så er jeg fornøyd med forumet og holder meg bare unna de forumene jeg ikke er interessert i. Synes dere gjør en super jobb her jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel heller ikke Hundesonen delt opp, det er vel heller sånn at den er lagt til Dyresonen?

Jeg skjønner ikke helt at det skal være et problem jeg, jeg er aldri inne på de andre dyresonene, det er bare å trykke på den minusgreia øverst i hvert forum, så slipper du å se de, liksom.. Da blir det bare blå linjer, tar kanskje 5 cm av skjermplassen, og du får Hundesonen sånn som du vil ha det? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her ble det mye pepper til noen flinke sjeler som gjør en virkelig god jobb for at vi skal kunne ha et forum å besøke...

Jeg vil og gjerne rose, jeg synes dette har blitt et hyggelig sted å besøke, nå skjønner antakelig ikke jeg alle finessene her, at man kan fjerne diverse "soner" osv, men bruker stort sett "nye innlegg" knappen.

Dette funker helt greit, så lenge folk er flinke til å benytte beskrivende overskrifter. Da er det enkelt å hoppe over diskusjoner man ikke er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...