Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan dette bli for mye?


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Saken er at...

Jeg og basset-eier skal endelig gå jegerprøvekurs! :angry:

Ma og Pa her hjemme har jo sagt ja til kurset og slikt, men de har lite tro på at vi greier det.

Altså..

Begge går i niende- Mye lekser og øving til prøver

Holder på med hund- Mye trening

Skal konfirmere oss- Konfirmasjonsundervisning osv

Jegerprøvekurs- Mye lesing, kurs osv

+ at K holder på med Drama og jeg med Basket

Tror dere det kan bli vanskelig? Eller tror dere vi kan greie det? :angry:

Mange sier at jeg kommer til å stryke ut av skolen, glemme hunder, stryke på jegerprøve eksamenen osv, fordi jeg får det travlet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Det klarer dere fint! Mamma tok jegerkurset med tre barn, full jobb, hund, hest og kaniner.. Det var ikke noe problem.

Ahh, der steig selvtilitten tre hakk.. :angry:

Om jeg jobber godt nok så får jeg sikkert det til, uten å slarke med de andre tingene..... Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra :o

Jeg skal ta jegerprøvekurs nå i vår, + 5 hundekurs. Trening av hundene flere ganger uka/daglig + stevner/utstillinger i helgene og jobb..

Masse skolearbeid ( Siste året på undomskolen, må ha bra snitt for å komme inn der jeg vil)

+ at det er venner og slikt som tar tid. Men jeg trooor jeg skal klare det fint..:P

Får nå håpe det i hvertfall ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye man får tid til om man vil - det man bare må passe på er at man får hvilt litt innimellom, slik at man ikke blir utslitt :P

Jeg selv er veldig opptatt av skole, jeg har jobb, en hund jeg daglig trener og slikt med, en kanin, venner og jeg skal prøve å ta sertifikatet til sommeren. Dessuten har vi begynt å tenke på russetiden.. I tilegg til det vil jeg gjerne ha litt tid hvor jeg bare kan se litt på tv, sitte på data`en eller lese en bok..

Man kan godt si at tiden flyr :rolleyes:

Dere klarer det nok - lykke til :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis du vil klare det, klarer du det!

Jeg tok jegerprøven for to år sida, og syntes ikke den var så ille jeg. Jeg fulgte med på kurset og leste gjennom boka en gang, hørte noen andre i spm og klarte det med glans. Og jeg er ikke en sånn type som alltid husker alt jeg leser (heldiggriser de er), men det meste av stoffet på jegerprøven er sånt jeg mer eller mindre kunne fra før. Ganske mye om arter, hva som var jaktbart osv måtte jeg lære meg, mye biologi/økologi-type stoff. Der kunne jeg mye fra før gjennom skolen og genrell ineresse (ok, nå er jo jeg litt eldre enn deg, så kanskje jeg slapp litt lettere her). Og så måtte jeg lese litt nøyere på de forskjellige våpentypene og amunisjon, hva som kan brukes på hva. Men sånn alt i alt syns jeg ikke den var så fryktelig vanskelig. Også er det jo avkryssningsanternativer da :icon_confused: og det gjør jo selve prøven litt lettere.

Jeg har trua på at du klarer det jeg :( . Men ikke la det gå utover skolen. Jegerprøva kan du alltids prøve deg igjen på senere hvis det skulle bli for mye, skolen bare går videre og da bør du helt henge med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Christine

Sorry at jeg drar opp en veeeldig gammel tråd altså..

Men det ble ikke for mye! Kurs på tre timer to ganger i uka, ble satt av mye tid, men var definitivt verdt det!

Både jeg og Kjersti besto! Fornøøøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Gratulerer, gratulerer - nå skal du skyte selv på jakt til høsten da, eller?

Jepp :)

GRATULERER s

Viste du ville klare det

haha, det har mange sagt... Er dere synsk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg drar opp en veeeldig gammel tråd altså..

Men det ble ikke for mye! Kurs på tre timer to ganger i uka, ble satt av mye tid, men var definitivt verdt det!

Både jeg og Kjersti besto! Fornøøøyd! :)

Så morro og høre

Gratulerer til dere begge. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...