Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapporter

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg brukte trygging får å roe ned bikkja etter tordenvær. Den sto å skalv i en halvtime å etter 2min med trygging var skjelvinga borte og etter 15min hadde han sovna. Nå reagerer han ikke på tordenvær lengre.
    • Lurer og på om det kan være løpetid eller slikt som Simira sier. Ellers enig med Stjerneskinn. Jeg hadde 2 tisper sammen hvor ene var ca. 8 år da den andre var 1 år. Den på 8 år var mye mindre i størrelse enn den på 1 år. De gikk veldig fint sammen, men plutselig en dag hadde de lyst til å sloss over et gresstrå som hang under en sko. Det var heldigvis eneste gangen de prøvde seg på noe slikt, og det skjedde aldri igjen. Jeg tror det kan dukke opp perioder hvor de finner ut av slikt, men det høres jo ikke helt ut som at dine gir seg med det første. Mine drev bare å knurret til hverandre og jeg fikk de ut av det moduset før de barket sammen. Jeg tror hvis de først har fått slåss så kan det være vanskelig å reparere. 
    • Det høres ut som du virkelig bryr deg om å oppdra hunden din på en god måte, og det er flott at du har klare regler for henne. Når det gjelder situasjonen hos din mor, virker det som om miljøet der er mer utfordrende for hunden din, med flere mennesker og spennende ting som kan overstimulere henne. Det kan være lurt å kommunisere med familien om hvorfor du har de reglene du har, slik at de kan forstå at konsistens er viktig for hundens oppførsel. Det kan også være nyttig å gi henne pauser i buret når det blir for mye, men samtidig prøve å gradvis tilpasse henne til slike miljøer uten å overvelde henne. Kanskje kan du også bruke ro-trening eller gi henne et eget område med rolige aktiviteter for å hjelpe henne å slappe av i slike situasjoner. 
    • Aldri tenkt over. Vi har liksom alltid gitt hundene grisehale og det går stort sett greit. Og det har jo gått fint med nesten alle jeg har gitt Tempo tidligere. Men da kaster jeg resten av den pakken og holder oss til ører og oksemuskler. Ellers får han margbein som er rå som du sier, og gir han aldri annet bein fra egen mat. Takk for info og fine kommentarer!  
    • Takk for det 🙂  Ting er smooth sailing enn så lenge, men hun skal selvsagt gjennom en fase med hormoner, unghund stadie, og mye mer. Blir nok mer og mer jobb etterhvert.     Har du noen tips til hvordan det bør/kan gjøres? Er det noe særlig tidspunkt jeg bør belønne? 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...