Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye utstillingsregler

Petra

Recommended Posts

Skrevet

Før jul var det en diskusjon her inne om de nye utstillingsreglene. Blant annet ble det diskutert om hva som skjer med Certet om de fire beste hundene i BHK/BTK allerede er champions, om certet da ikke blir delt ut eller om dommeren må fortsette å plassere hunder til h*n kommer til en som kan få certet. Nå har det vel vært en del utstillinger etter det nye regelverket - hvordan har dette blitt praktisert?

Hva synes dere ellers om de nye reglene?

Skrevet

Hvis dommeren har delt ut CK til hunder som ikke har championat MÅ han dele ut Cert, slik har det også selvfølgelig foregått i ringen. f.eks wheatenringen med tispene så vant en champion tispa og 2btk var ikke champion så hun fikk Certet.

Skrevet
Hvis dommeren har delt ut CK til hunder som ikke har championat MÅ han dele ut Cert, slik har det også selvfølgelig foregått i ringen. f.eks wheatenringen med tispene så vant en champion tispa og 2btk var ikke champion så hun fikk Certet.

Tror jeg formulerte meg litt dårlig. Selvsagt går Certet til nr 2 (evt 3 eller 4) hvis denne ikke er champion. Men det som var litt uklart tidligere er hva skjer om alle de fire beste er champions?

Skrevet
Hvis dommeren har delt ut CK til hunder som ikke har championat MÅ han dele ut Cert

Så.. Om dommeren kun gir CK til hunder som fra før er Champion vil ingen få Cert?

Skrevet
Tror jeg formulerte meg litt dårlig. Selvsagt går Certet til nr 2 (evt 3 eller 4) hvis denne ikke er champion. Men det som var litt uklart tidligere er hva skjer om alle de fire beste er champions?

Da må dommeren velge en av hundene som ikke er champion som han liker best og den vil få Cert.

Så.. Om dommeren kun gir CK til hunder som fra før er Champion vil ingen få Cert?

stemmer.(norske champions vel og merke)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...