Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din mest irrasjonelle frykt?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er livredd for at det er hai OVERALT. I ferskvann, i basseng, i saltvann.. Dessuten tør jeg ikke dusje med øynene igjen, for er så redd for at det står noen utenfor når jeg åpner de igjen (takk til sambo som skremte livet av meg en gang). Jeg er også veldig redd for varulver :rolleyes: og prøver å unngå hytteturer o.l. rundt fullmåne (*ler*). Jeg er også redd for diverse skrekkfilmfigurer (Hannibal Lecter f.eks). Trallala:p

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Jeg blir livredd om Trond "tøffer" seg i bilen. Spinner litt og slikt. Da hopper jeg ut av bilen, selv om den er i fart. :rolleyes:

Skrevet
Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Jeg blir livredd om Trond "tøffer" seg i bilen. Spinner litt og slikt. Da hopper jeg ut av bilen, selv om den er i fart. :rolleyes:

Uff, ja, jeg er skikkelig mørkredd jeg og. Er ikke fullt så redd for at Hannibal skal komme og spise meg midt på dagen liksom. Haiskrekk har jeg igrunn døgnet rundt:p *ler*

Skrevet

Sprøyter!! Jeg blir kvalm av tanken på at jeg skal stikkes :hug: Om jeg ikke får forberedt med på det så blir jeg litt (mye) hysterisk. Jeg vet at det ikke gjør noe særlig vondt, jeg vet at det er fort ferdig og jeg vet faktisk akkurat hvor og hva dem stikker meg med..... men jeg blir helt irrasjonell når det kommer til dette.

Heldigvis har jeg ingen problemer med å stikke andre :ahappy: Ettersom det kommer med yrke mitt så er det veldig bra da...

Skrevet

Frykt er ganske merkelig, egentlig.. Man VET at visse ting ikke er noe farlig - men likevel kan man bli skikkelig livredd! Kanskje nettopp derfor man kaller det irrasjonelt...

Husker jeg var på en super ferie på St.Martin (Karibien) - og vi svømte rundt i havet og koste oss fælt.

Så fikk jeg låne dykkermaske, snorkel og svømmeføtter - og vips så kom jeg på en liten ting..

VIL jeg egentlig vite hva som svømmer rett under meg?? Hva OM det skulle komme en kjempefisk - hai, delefin eller hvasomhelst som jeg sikkert ikke kunne kjent igjen uansett..

Mistenker jeg var litt ung når jeg så Haisommer første gangen, for akkurat DER og DA skjønte jeg at jeg neppe kom til å bli noen vettug dykker. Holdt på å drukne når det gikk opp for meg - selv med små akvariefisk nede der på bunnen..

Ble skikkelig, skikkelig redd, og synes at det å sette seg på stranden hørtes ut som langt mere fristende idè, ja...

Irrasjonelt fordi at det funker neppe særlig bra med strutse-løsningen: "det man ikke ser finnes ikke"...

(Men det føles bedre i hvertfall!)

Susanne

Skrevet

Ja, jeg å, selv på mitt eget rom/kjøkken/bad ovs...

Jeg hater på sommeren når jeg bader i sjøen på hytta, jeg er hele tiden sikker på at de store krabbene skal komme på beina mine, og brannmaneter, HELT hysterisk! :ahappy:

Skrevet

tør ikke lukke øynene i dusjen :ahappy:

Sett litt for mange skrekkfilmer tror jeg.. Så tør jeg ikke være alene hjemme flere uker etter at jeg har sett en skrekkfilm.

Skrevet

Jeg er livredd for brennmaneter(har svømt på dem 3 -4 ganger)! De jeg skal bade med synes nok jeg er litt hysterisk - jeg må lenge stå å sjekke om det er noen brennmaneter i nærheten, og om det er det, bader jeg IKKE før den er langt unna. Dessuten vil jeg at andre skal gå ut i vannet før meg, eller svømme rett foran meg om vi skal svømme et stykke.

Etter å ha satt meg i en maurtue og ikke merket det før jeg var full av maur, har gjort at jeg har fått skrekken for maur også - de ekle små krypene.. får en skikkelig ekkel følelse i kroppen når jeg skriver om dem nå..

Dessuten er jeg veldig redd for å bli alvorlig syk, som å få kreft eller hjernhinnebetennelse,men det er jo ikke akkurat noe jeg går rundt å tenker på :ahappy:

Skrevet

-Jeg er husredd og mørkredd. Mørkredd både inne og ute.

-Jeg er redd for å gå i skogen for meg selv.

-Redd for elger :ahappy:

-Klaustrofobi,jeg klarer aldri å gå inni ei snøhule eks.

-Syns det er ekkelt å gå tur når det er lyst,føler at alle ser på meg.

-Småkryp som plutselig kommer frem.

-Er skikkelig lettskremt så jeg ser ikke skrekkfilmer for meg selv.

:hug:

Guest Just me!!
Skrevet

Blodsnakk, sprøyter o.l. Får seriøst krampe i..fingeren :ahappy:

Liker ikke skrekkfilmer. Er også redd for hai, men samtidig superfacinert av dem :hug:

Skrevet

Jeg er husredd.

Klarer ikke å gå ute sent på kveld uten hund alene(når det er mørkt)

Når jeg bader i innsjø, eller havet på sommern så tenker jeg jeg alltid at tenk om der ee noe under meg nå

Skrevet

hmm... mørkredd, flyskrekk (å jeg som skal ut å fly i juni :hug: ) høydeskrekk, stå med ryggen til i dusjen, kremt er redd for å gå ut når Timon er hjemme alene i tilfelle noen skulle bryte seg inn og ta han :ahappy: ... kommer ikke på mer men er nok masse til :o

Skrevet

Mrannmaneter har jeg alltid vært livredd for! Særlig før første gang jeg brant meg.. Tralala

Jeg er også veldig mørkredd, men har blitt flinkere til å takle det etter hvert. Jeg er også, som Ingvild (Aya), drit redd for å lukke øynene mine når jeg dusjer i frykt for at det skal stå noen utenfor...

Skrevet

I likhet med SusanneL så klarer jeg ikke dykkemaske for jeg vil ikke se alt det ekle som er under meg, samt frykten for å se et eller annet komme mot meg. Etter jeg lærte at slanger kunne svømme, har jeg stort sett holdt meg på land og jeg liker ikke å gå i skogen på sommerstid - ihvertfall ikke utenom stier. Hvis det noen gang vil skje at en slange svømmer mot meg, da drukner jeg før den når frem. De gangene jeg tør å bade, svømmer jeg oppå (bokstavlig talt) ryggen til sambo. :ahappy:

Så slanger og dypt vann gjør meg litt betenkt, ja.

Skrevet
I likhet med SusanneL så klarer jeg ikke dykkemaske for jeg vil ikke se alt det ekle som er under meg, samt frykten for å se et eller annet komme mot meg. Etter jeg lærte at slanger kunne svømme, har jeg stort sett holdt meg på land og jeg liker ikke å gå i skogen på sommerstid - ihvertfall ikke utenom stier. Hvis det noen gang vil skje at en slange svømmer mot meg, da drukner jeg før den når frem. De gangene jeg tør å bade, svømmer jeg oppå (bokstavlig talt) ryggen til sambo. :ahappy:

Så slanger og dypt vann gjør meg litt betenkt, ja.

æsj kan slanger svømme ! :shocked: Nå har jeg enda en ting å være redd for :rolleyes:

Skrevet

Min største frykt er høyder. Å hoppe fra stupetårn og sånt :unsure:

Og at noen står utenfor vinduet og titter inn når det er mørkt ute :ahappy: Har sett litt for mange skrekkfilmer der det skjer.

Edderkopper (uansett størrelse) og slanger er jeg livredd for:p

Skrevet
æsj kan slanger svømme ! :shocked: Nå har jeg enda en ting å være redd for :rolleyes:

Slanger kan svømme, men ikke bite mens de svømmer (iallefall gjelder det hoggormen). Åhja, jeg glemte jo helt høyder. Jeg har en historie med å spy og nesten svime av på fjellturer (jeg har en fjellglad familie), og russeknuta med å sitte tre timer i et tre var helt utelukket. Jeg er igrunn redd for ganske mye:p

Skrevet

Jeg er livredd edderkopper :ahappy: Tanken på de lange beina som tusler rundt, UÆÆ! :hug:

Engang da jeg var på fjelltur, på slutten av sommeren, skulle vi sove i telt nær et vann. Det KRYDDE av stankelbein der, hvis jeg skulle hente noe i sekken så krøp de fram! Grusomt! Det værste var da vi skulle legge oss. Alle lå i soveposer og på sånne tynne liggeunderlag, selvfølgelig rett på bakken i selskap med ALLE edderkoppene! Har aldri hatt det så fært, bare tenk frykten din kravlende rundt deg en hel natt! Gjett om jeg lå godt gjemt i soveposen :fear:

Skrevet

Jeg er redd de fleste innsekter, lukke vinduer når det er mørkt ute(redd for å se et skummelt ansikt), sprøyter, tannlegen*grøss*, til tider mørkredd, liker ikke å bade der jeg ikke står i bunn er redd store skumle "monstre" i vannet. Har aldri vert så redd som når jeg dykket i Tyrkia og ble etterlatt alene og uten balanse nede på 9 meters dyp et par minutt mens dykkelæreren hentet en annen person, men det er vel kanskje ikke irrasjonell frykt? Skal likevell gjøre det i år også :ahappy:

Guest Just me!!
Skrevet

Å, stemmer det.. Skrålende brunkremberter med høyhæla sko og altfor store vesker skremmer meg litt de og. :ahappy:

Skrevet

Jeg har også denne redselen for om det er noe under meg i vannet av og til.

Edderkopper takler jeg ikke,og heller ikke nattsvermere med de svære hårete hodene sine,USJ! Får panikk om en sånn kommer i nærheten.

Er ganse mørkredd også,så jeg går ikke i skogen dersom løypene ikke er opplyst.

Ganske normale redsler med andre ord,og egentlig ikke farlig i det hele tatt,men det hjelper ikke,jeg takler det ikke :rolleyes:

Skrevet

jeg er redd for:

-mørket

-å lukke igjenn øyene i dusjen

-skogen om kvelden

-å se ut av vinduet i mørket

-hytter

-klegg

-frykt for å sove alene (men hakke noe annet valg enn å sove med bikkja^^)

-husredd

-døden

-sosser ^^

-berter (æsj)

-virus

-kreft

Skrevet

Me too!

Og disse flyvende stankelbeina...

Det er da ikke irrasjonelt :ahappy:

-Er skikkelig lettskremt så jeg ser ikke skrekkfilmer for meg selv.

Jeg ser ikke skrekkfilmer at all, jeg :hug:

Jeg er også, som Ingvild (Aya), drit redd for å lukke øynene mine når jeg dusjer i frykt for at det skal stå noen utenfor...

Hvordan greier dere å dusje uten å lukke øynene? Jeg er redd for shampoo i øynene...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...