Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din mest irrasjonelle frykt?


Aya

Recommended Posts

Jeg er livredd for at det er hai OVERALT. I ferskvann, i basseng, i saltvann.. Dessuten tør jeg ikke dusje med øynene igjen, for er så redd for at det står noen utenfor når jeg åpner de igjen (takk til sambo som skremte livet av meg en gang). Jeg er også veldig redd for varulver :rolleyes: og prøver å unngå hytteturer o.l. rundt fullmåne (*ler*). Jeg er også redd for diverse skrekkfilmfigurer (Hannibal Lecter f.eks). Trallala:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Jeg blir livredd om Trond "tøffer" seg i bilen. Spinner litt og slikt. Da hopper jeg ut av bilen, selv om den er i fart. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Jeg blir livredd om Trond "tøffer" seg i bilen. Spinner litt og slikt. Da hopper jeg ut av bilen, selv om den er i fart. :rolleyes:

Uff, ja, jeg er skikkelig mørkredd jeg og. Er ikke fullt så redd for at Hannibal skal komme og spise meg midt på dagen liksom. Haiskrekk har jeg igrunn døgnet rundt:p *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter!! Jeg blir kvalm av tanken på at jeg skal stikkes :hug: Om jeg ikke får forberedt med på det så blir jeg litt (mye) hysterisk. Jeg vet at det ikke gjør noe særlig vondt, jeg vet at det er fort ferdig og jeg vet faktisk akkurat hvor og hva dem stikker meg med..... men jeg blir helt irrasjonell når det kommer til dette.

Heldigvis har jeg ingen problemer med å stikke andre :ahappy: Ettersom det kommer med yrke mitt så er det veldig bra da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykt er ganske merkelig, egentlig.. Man VET at visse ting ikke er noe farlig - men likevel kan man bli skikkelig livredd! Kanskje nettopp derfor man kaller det irrasjonelt...

Husker jeg var på en super ferie på St.Martin (Karibien) - og vi svømte rundt i havet og koste oss fælt.

Så fikk jeg låne dykkermaske, snorkel og svømmeføtter - og vips så kom jeg på en liten ting..

VIL jeg egentlig vite hva som svømmer rett under meg?? Hva OM det skulle komme en kjempefisk - hai, delefin eller hvasomhelst som jeg sikkert ikke kunne kjent igjen uansett..

Mistenker jeg var litt ung når jeg så Haisommer første gangen, for akkurat DER og DA skjønte jeg at jeg neppe kom til å bli noen vettug dykker. Holdt på å drukne når det gikk opp for meg - selv med små akvariefisk nede der på bunnen..

Ble skikkelig, skikkelig redd, og synes at det å sette seg på stranden hørtes ut som langt mere fristende idè, ja...

Irrasjonelt fordi at det funker neppe særlig bra med strutse-løsningen: "det man ikke ser finnes ikke"...

(Men det føles bedre i hvertfall!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Ja, jeg å, selv på mitt eget rom/kjøkken/bad ovs...

Jeg hater på sommeren når jeg bader i sjøen på hytta, jeg er hele tiden sikker på at de store krabbene skal komme på beina mine, og brannmaneter, HELT hysterisk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for brennmaneter(har svømt på dem 3 -4 ganger)! De jeg skal bade med synes nok jeg er litt hysterisk - jeg må lenge stå å sjekke om det er noen brennmaneter i nærheten, og om det er det, bader jeg IKKE før den er langt unna. Dessuten vil jeg at andre skal gå ut i vannet før meg, eller svømme rett foran meg om vi skal svømme et stykke.

Etter å ha satt meg i en maurtue og ikke merket det før jeg var full av maur, har gjort at jeg har fått skrekken for maur også - de ekle små krypene.. får en skikkelig ekkel følelse i kroppen når jeg skriver om dem nå..

Dessuten er jeg veldig redd for å bli alvorlig syk, som å få kreft eller hjernhinnebetennelse,men det er jo ikke akkurat noe jeg går rundt å tenker på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg er husredd og mørkredd. Mørkredd både inne og ute.

-Jeg er redd for å gå i skogen for meg selv.

-Redd for elger :ahappy:

-Klaustrofobi,jeg klarer aldri å gå inni ei snøhule eks.

-Syns det er ekkelt å gå tur når det er lyst,føler at alle ser på meg.

-Småkryp som plutselig kommer frem.

-Er skikkelig lettskremt så jeg ser ikke skrekkfilmer for meg selv.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... mørkredd, flyskrekk (å jeg som skal ut å fly i juni :hug: ) høydeskrekk, stå med ryggen til i dusjen, kremt er redd for å gå ut når Timon er hjemme alene i tilfelle noen skulle bryte seg inn og ta han :ahappy: ... kommer ikke på mer men er nok masse til :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrannmaneter har jeg alltid vært livredd for! Særlig før første gang jeg brant meg.. Tralala

Jeg er også veldig mørkredd, men har blitt flinkere til å takle det etter hvert. Jeg er også, som Ingvild (Aya), drit redd for å lukke øynene mine når jeg dusjer i frykt for at det skal stå noen utenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med SusanneL så klarer jeg ikke dykkemaske for jeg vil ikke se alt det ekle som er under meg, samt frykten for å se et eller annet komme mot meg. Etter jeg lærte at slanger kunne svømme, har jeg stort sett holdt meg på land og jeg liker ikke å gå i skogen på sommerstid - ihvertfall ikke utenom stier. Hvis det noen gang vil skje at en slange svømmer mot meg, da drukner jeg før den når frem. De gangene jeg tør å bade, svømmer jeg oppå (bokstavlig talt) ryggen til sambo. :ahappy:

Så slanger og dypt vann gjør meg litt betenkt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med SusanneL så klarer jeg ikke dykkemaske for jeg vil ikke se alt det ekle som er under meg, samt frykten for å se et eller annet komme mot meg. Etter jeg lærte at slanger kunne svømme, har jeg stort sett holdt meg på land og jeg liker ikke å gå i skogen på sommerstid - ihvertfall ikke utenom stier. Hvis det noen gang vil skje at en slange svømmer mot meg, da drukner jeg før den når frem. De gangene jeg tør å bade, svømmer jeg oppå (bokstavlig talt) ryggen til sambo. :ahappy:

Så slanger og dypt vann gjør meg litt betenkt, ja.

æsj kan slanger svømme ! :shocked: Nå har jeg enda en ting å være redd for :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj kan slanger svømme ! :shocked: Nå har jeg enda en ting å være redd for :rolleyes:

Slanger kan svømme, men ikke bite mens de svømmer (iallefall gjelder det hoggormen). Åhja, jeg glemte jo helt høyder. Jeg har en historie med å spy og nesten svime av på fjellturer (jeg har en fjellglad familie), og russeknuta med å sitte tre timer i et tre var helt utelukket. Jeg er igrunn redd for ganske mye:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd edderkopper :ahappy: Tanken på de lange beina som tusler rundt, UÆÆ! :hug:

Engang da jeg var på fjelltur, på slutten av sommeren, skulle vi sove i telt nær et vann. Det KRYDDE av stankelbein der, hvis jeg skulle hente noe i sekken så krøp de fram! Grusomt! Det værste var da vi skulle legge oss. Alle lå i soveposer og på sånne tynne liggeunderlag, selvfølgelig rett på bakken i selskap med ALLE edderkoppene! Har aldri hatt det så fært, bare tenk frykten din kravlende rundt deg en hel natt! Gjett om jeg lå godt gjemt i soveposen :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd de fleste innsekter, lukke vinduer når det er mørkt ute(redd for å se et skummelt ansikt), sprøyter, tannlegen*grøss*, til tider mørkredd, liker ikke å bade der jeg ikke står i bunn er redd store skumle "monstre" i vannet. Har aldri vert så redd som når jeg dykket i Tyrkia og ble etterlatt alene og uten balanse nede på 9 meters dyp et par minutt mens dykkelæreren hentet en annen person, men det er vel kanskje ikke irrasjonell frykt? Skal likevell gjøre det i år også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne redselen for om det er noe under meg i vannet av og til.

Edderkopper takler jeg ikke,og heller ikke nattsvermere med de svære hårete hodene sine,USJ! Får panikk om en sånn kommer i nærheten.

Er ganse mørkredd også,så jeg går ikke i skogen dersom løypene ikke er opplyst.

Ganske normale redsler med andre ord,og egentlig ikke farlig i det hele tatt,men det hjelper ikke,jeg takler det ikke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er redd for:

-mørket

-å lukke igjenn øyene i dusjen

-skogen om kvelden

-å se ut av vinduet i mørket

-hytter

-klegg

-frykt for å sove alene (men hakke noe annet valg enn å sove med bikkja^^)

-husredd

-døden

-sosser ^^

-berter (æsj)

-virus

-kreft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd mørket.... og det hadde vært greit om jeg kanskje bare var redd det utendørs...

Men står jeg opp på natten så må jeg skru på lys, sånn tilfelle det har kommet inn noen røvere...

Me too!

Og disse flyvende stankelbeina...

Det er da ikke irrasjonelt :ahappy:

-Er skikkelig lettskremt så jeg ser ikke skrekkfilmer for meg selv.

Jeg ser ikke skrekkfilmer at all, jeg :hug:

Jeg er også, som Ingvild (Aya), drit redd for å lukke øynene mine når jeg dusjer i frykt for at det skal stå noen utenfor...

Hvordan greier dere å dusje uten å lukke øynene? Jeg er redd for shampoo i øynene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...