Gå til innhold
Hundesonen.no

Spondylose?


Henriette

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hei,

jeg har også fått diagnose spondylose på gutten min. Jeg er ingen ekspert på dette området, men vet littegrann, da min forrige hund også hadde det. :icon_redface:

Ved spondylose vokser ryggvirvlene sammen slik at ryggen til slutt blir helt stiv, forklarte veten meg. Smertene kommer i forskjellig grad, det kommer an på hvor kraftig spondylose hunden har.

Det vi gjør for at Box skal ha det best mulig, er å alltid holde ham varm inne og ute. F.eks når han har sovnet, så legger vi ett teppe over ham. På turer får han ikke hoppe høyt, da det er smertefullt. Han har alltid dekken på seg for å holde seg varm. Vi holder turene på samme nivå, dvs at han får ikke små turer i uken, ohså plutselig 5 timer på fjellet i helgen.

Men jeg har avtale med veten at hvis det blir veldig smertefullt for gutten vår, så skal han få slippe. Hun sier at foreløbig skal vi behandle ham som en gammel dame med gikt :)

Det var alt jeg kunne hjelpe deg med, håper hunden har det bra, og at tipsene hjalp litt. Husk at det er veldig viktig å holde ham varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dere til vetrinær for å sjekke spesifikk spondylose slik man gjør med HD eller oppdaget man det pga hunden hadde smerter ?

Sara sender mange varme koser til Box med håp om at han holder seg varm lenge :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jane ;) Noen dager er det så gale at han går rundt på 3 bein ;) Men da får gutten masse kos, og får sove i sengen med oss. Skal snart til veten igjen og sjekke opp. Han skal ikke lide, men hun sier at selv om han går på 3 bein , så er det en innkjøringsfase til ryggvirvlene har vokst seg helt sammen, da vil det bli bedre.. Synes det høres merkelig ut? :unsure: Men vi får håpe på det beste og tenke positivt ;)

Håper det går bra med Donnygutten, og at du holder oss oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jane ;) Noen dager er det så gale at han går rundt på 3 bein ;) Men da får gutten masse kos, og får sove i sengen med oss. Skal snart til veten igjen og sjekke opp. Han skal ikke lide, men hun sier at selv om han går på 3 bein , så er det en innkjøringsfase til ryggvirvlene har vokst seg helt sammen, da vil det bli bedre.. Synes det høres merkelig ut? :unsure: Men vi får håpe på det beste og tenke positivt ;)

Håper det går bra med Donnygutten, og at du holder oss oppdatert ;)

Joda det er riktig at det blir bedre når de har vokst seg sammen så der bør du høre på vetrinæren din.

Jeg ville forebygget med Glycosamine produkt, omega3 og c-vitamin.

Jeg har litt erfaring med Spondylose så kontakt meg gjerne på PM, så kan vi snakke videre der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Joda det er riktig at det blir bedre når de har vokst seg sammen så der bør du høre på vetrinæren din.

Jeg ville forebygget med Glycosamine produkt, omega3 og c-vitamin.

Jeg har litt erfaring med Spondylose så kontakt meg gjerne på PM, så kan vi snakke videre der ;)

Takk skal du ha :) Jeg gir ham tran og omega 3 i håp om at det skal hjelpe litt :unsure: Men jeg sender deg en pm jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...