Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om henne her..?

Aya

Recommended Posts

Sorry, altså, men jeg MÅ bare spørre dere litt om råd når jeg finner interessante hunder.. Hun er ikke særlig pen, men søt (synes jeg da), og i følge beskrivelsen virker hun ganske perfekt for meg.. Si meg hva dere mener!!!

http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&m...vis_info&id=971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhm, jo egentlig.. Eller, rase er faktisk ikke såå viktig for meg, tilpasser bruken etter rase, og jeg er veldig glad i både små og store hunder;) Men jeg fikk en mail fra Charlottes med tips om deres hunder.. så jeg ser litt da;) Synes hun virket veldig fin! Og møte med andre hunder er ikke noe problem, føler at jeg bor i en kennel snart, så mange hunder det er rundt her..

også er hun fremdeles ung da, det er jo veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk så herlig, etter det løpefamtomet jeg har nå.. hun er virkelig perfekt.. og charlottes.no er jo veldig seriøse!! pluss at jeg kan hilse på deg og tinka hvis jeg kommer meg til trondheim;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var jo søt da!

burde vært påbudt med prøvetid når du kjøper voksen hund.. min. en mnd

Enig, burde vært sånn som du sier. Vi fikk Yrja da hun var voksen og det gikk jo fint, for hun er jo så grei hund. Men så er det jo sånn at man vet jo aldri! De forrige eierne hennes ville ikke at vi sulle ha henne på prøvetid, fikk ikke lov! Var liksom sånn at enten måtte vi ta henne, eller ikke... Useriøst mener nå jeg! Er jo det beste for alle parter å se hvordan ting passer, hvis ikke kan det bli til at hunden etter hvert ikke får det noe bra, hvis den kommer til feil mennesker...

Men jeg synes du burde prøve henne jeg, hvem vet, kanskje du har en søt schæfer med heng i øra om en måneds tid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt den hund. Tar jeg ikke feil så har jeg skrevet med den person som eier denne hunden.. Er helt sikker på at det er Gipsy inne på dyrenett.. Og hun har virkelig hatt problemer med denne hunden. Agressivitet med andre hunder og lign. Mener hun havde barn, og at der var blitt problemer med hunden og de barn.. Husker i hvertfald at hun ofte snakkede om at hun måtte av med hende..

Men det kan være jeg tar feil.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! det er iallefall noe helt annet enn hva de har sagt hos Charlottes omplasseringssenter.. Det er noe å tenke på.. Der stod det jo at hun var veldig grei med andre barn OG dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt den hund. Tar jeg ikke feil så har jeg skrevet med den person som eier denne hunden.. Er helt sikker på at det er Gipsy inne på dyrenett.. Og hun har virkelig hatt problemer med denne hunden. Agressivitet med andre hunder og lign. Mener hun havde barn, og at der var blitt problemer med hunden og de barn.. Husker i hvertfald at hun ofte snakkede om at hun måtte av med hende..

Men det kan være jeg tar feil.. :?

Det er ikke samme tispa. Denne er jo 14 måneder gammel, og tispa til Gipsy inne på Dyrenett er eldre enn det. Seks år eller noe sånt. Dessuten er Charlotte seriøs, så jeg tror på det hun skriver om hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk akkurat mail fra henne.. hun var visst en veldig usikker hund/VELDIG myk.. Jeg tror nok jeg vil lete litt videre, så får vi se.. (hun er av typen som kan tisse på seg når hun blir redd eller noe) Har forresten akkurat fått alt bruksutstyret til en som er har sluttet med det.. Supert. da har jeg alt utstyr, mangler bare hund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er usikker trenger ikke være så vanskelig å gjøre noe med! Spørs litt på hva hun mener...Bygge opp selvtilliten er lettere enn å dempe en med for mye! Hun var jo rolig, likte å kjøre bil, vant til å være alene hjemme... :) På meg virker det som det er en god del sosialisering som mangler, og det kan man enda gjøre noe med! Hunden vi fikk fra omplassering var usikker og veldig forsiktig. Turde ikke dra i tauet engang anda vi prøvde å leke med henne. Brukte en del tid på oppbygging av selvtillit og samhold mellom oss og nå er hun verdens herligste. Til og med folk som er redd hunder sier at hun er annerledes, de liker henne!! ;) Har fått skryt av alle over hvordan hun oppfører seg mot alt fra små barn til sauer... Ville hørt litt mer hva hun mener før jeg ga slipp på henne! Jeg synest hun var sjarmerende!!!! ;):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er helt svart bortsett fra at hun har en liten hvit flekk i brystet samt hvitt helt ytterst på 3 av 4 labber.

hehe, kan ikke stemme med det bildet!

Uansett. Syns du skal gå for den hunden jeg! Den høres jo perfekt ut! Hvertfall ha den på prøve en mnd. Du har ikke noe å tape på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...