Gå til innhold
Hundesonen.no

Healere, virker det ?


Hilde Dyrehvisker - Healer

Recommended Posts

:icon_confused: Hei, det er mykje misstru ute å går når det gjelder healere. Har full forståelse for det, men vil påpeike noko som eg meiner at både healere og klienter kan få nytte av å lese.

1. Healere er mennesker med ulik tro, hedninger, muslimer osv, de har ulik oppvekst og kulturbakgrunn. Ingen av desse er like. Mennesker er ulike. Ingen jobber på samme måte eller har de samme kreftene.

2. Useriøse aktører på markedet. Om du ser på alle spådamer, healere, reiki, og andre som tilbyr sine tjenester for 25,00 kr minuttet vil eg kalle useriøse. Vil ikkje anbefale å bruke de.

3. Mennesker som søker svar hos spådamer og tarot kjerringer vil få upresise svar.. og kaste bort mykje penger på noko som ikkje vil kunne hjelpe de, anna en eit øyeblikks trøst og hjelp. Mange av desse legger også opp til at du skal få de svarene du ønsker.... Desse jobbar utelukkande for pengar, og ikkje for å hjelpe folk, og det synes eg er trist.

4. Det finnes seriøse aktører på markedet, desse vil du finne i reiki forbundet og det norske healer forbundet. Skal du ha hjelp for noko du slit med så bruk mennesker som er medlem av fagforbunn. Det er en trygghet.

5. Medfødte evner eller opplært. Her er det uenighet blant oss som driver med dette. Noen meiner at alle er født med evner og desse kan utvikles gjennom gradvis våkning gjennom kurs... healing kurs osv... godt mulig det går an, for enkelte av dei opplærte er veldig dyktige. Likevell så må eg seie at eg føler meg sterkare og med eit meir stabilt grunnlag eg som er født med dette. Men eg veit jo ikkje korleis dei andre har det som er kurset til healere.

6. Resultater. Det er merkelig at ikkje alle dyr og mennesker får effekt av behandlingen. Me veit ikkje kvifor, eg meiner at det defintivt ikkje har noko med om dei trur eller ikkje. Det virker berre ikkje på enkelte, men på andre virker det sterkt.

7. Tid med behandling og raeaksjons tid. Folk er ulike... Mine erfaringer er at det er 3 grupper: Dei som blir varme, kalde, svimle, kvalme, uvell etc med ein gong ( varme er den mest vanlige i gang setting bivirkninger en får av healing) nokon kjenner det for fullt dagen etterpå, mens nokon ikkje tar inn behandling før om en 2 - 3 dager.

8. Reaksjoner dagen etter behandlingen er begynt å virke. Lett influensa symptomer, trøtte og utslitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit no ikkje kva nytte det skal vere å lese dette...

Om du ser kva du skriver i punkt 2: Useriøse aktører på markedet. Om du ser på alle spådamer, healere, reiki, og andre som tilbyr sine tjenester for 25,00 kr minuttet vil eg kalle useriøse.

Her henviser du til at healere og reiki kjem innunder useriøse aktører.

Men i punkt 4 skriver du: Det finnes seriøse aktører på markedet, desse vil du finne i reiki forbundet og det norske healer forbundet.

Her "slår du vel ihel" det du påstår i punkt 2...?

Er jo bare en måte å gjere folk forvirra på om du spør meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det jeg bestrider i det hele tatt. Poengterer bare at punkt 2 og 4 er motstridende i hennes informasjon...

Er ikkje motstridende i det hele tatt. Jeg mener de som kaller seg healere og reiki healere som bruker teletorg til 25 kr minuttet er useriøse, men de som står i forbund og har dette som jobb er seriøse.

'

Det er en forskjell.

Så du mener at eg ikkje skal ta betalt for å bruke evnene mine du da. Eg er utslitt etter kvar einaste arbeidsdag.

Dette er ein jobb, og du meiar eg skal jobbe gratis.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje motstridende i det hele tatt. Jeg mener de som kaller seg healere og reiki healere som bruker teletorg til 25 kr minuttet er useriøse, men de som står i forbund og har dette som jobb er seriøse.

'

Det er en forskjell.

Så du mener at eg ikkje skal ta betalt for å bruke evnene mine du da. Eg er utslitt etter kvar einaste arbeidsdag.

Dette er ein jobb, og du meiar eg skal jobbe gratis.

?

jeg syns det er rett og rimelig å kunne ta seg betalt for sånn! mangen healerer bruke alt av energi dem har og en jeg kjente vell og merke, en gammel mann, han gjorde det gratis men da han ble syk og skulle hjelpe andre klarte han ikke mer. healerer føler andres smerte og må lide med det også i tillegg.. er det da rettferdig å jobbe gratis med en evne som du tapper deg for energi og smerte?

å ja.. healing virker og kan ikke forstås uten at det har blitt prøvd.

selvfølgelig er det mangen bløffere der ute men de som faktisk har evnen og kan det de holder på med er vært å betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel "Healere, virker det ?". Åja, jeg har hatt positiv erfaring med det. Jeg har hatt ME i 2 1/2 år. Det vil si at jeg har vært kronisk syk hele perioden fra høsten 2004. Siden det ikke finnes medisiner for denne sykdommen i Norge, prøve de jeg healing i mai -05. Da var jeg faktisk frisk i 4 mnd, og det vil jeg si er veldig bra.

Nå er jeg i utgangspunktet veldig negativ til slike metoder, men i mitt tilfelle virket det veldig positivt.

Et annen tilfelle hvor dette har hjulpet, er hos min morfar (vi gikk til samme healer). Han måtte pensjonere seg tidelig pga astma. Han var full av medisiner i mange år, måtte reise til syden 4-5 ganger i året for å kunne leve. Noen måneder med behandling fra healer, så er han i dag uten medisiner, og fungerer kjempe fint.

Dette med healing på dyr har jeg ikke prøvd ut, og det kommer jeg nok heller ikke til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg erfaring med healing.

Pga min sykdom har jeg vært innom det som fins av behandlingsmetoder både alternativt og vitenskapelig. Og etter press fra familie og venner også healing.

I løpet av 3 år har jeg prøvd 4 forskjellige "godkjente" og flinke healere(flere ganger) og er fortsatt ikke bedre(men mye blakkere), så er det jeg som er vanskelig eller funker det rett og slett ikke. Jeg vil jo faktisk tro på det jeg da, for jeg ønsker faktisk at jeg kunne ha blitt frisk (ihvertfall bedre). Men skeptikeren i meg har vunnet hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje motstridende i det hele tatt. Jeg mener de som kaller seg healere og reiki healere som bruker teletorg til 25 kr minuttet er useriøse, men de som står i forbund og har dette som jobb er seriøse.

'

Det er en forskjell.

Så du mener at eg ikkje skal ta betalt for å bruke evnene mine du da. Eg er utslitt etter kvar einaste arbeidsdag.

Dette er ein jobb, og du meiar eg skal jobbe gratis.

?

kvar ligger forskjellen då...? Som du sjøl skriv så koster det penger uansett om det er med deg eller teletorg...

Og så trur eg du må lese mine innlegg en gang til om du påstår at eg har skrevet at eg synes du IKKJE skal ta betalt for eventuelle tjenester du måtte ha å tilby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk, healing på menneske vet jeg kan fungere. Et veldig nært familiemedlem fikk utført healing pga en kronisk, fysisk sykdom og hadde faktisk gode resultater. Dette familiemedlemmet var meget skeptisk på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvar ligger forskjellen då...? Som du sjøl skriv så koster det penger uansett om det er med deg eller teletorg...

Og så trur eg du må lese mine innlegg en gang til om du påstår at eg har skrevet at eg synes du IKKJE skal ta betalt for eventuelle tjenester du måtte ha å tilby...

Det er ikkje berre prisen som skiljar oss seriøse fra de teletorgdamene.

Spåing og tarot kort er ikkje klarsyn.

Eg gir også oppfølging og minst ein månads betalingsfrist eller lengre om nokon er litt blakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener det fungerer! Jeg har selv kjent på kroppen hva healing gjør! Jeg hadde kroniske senebetennelser i armer, tennisalbue og musehåndledd (som det så pent heter :rolleyes: ) Jeg har fått healing av flere forskjellige healere, noe som har hatt stor virkning på meg! :icon_confused: Jeg har også fått hjelp til lette depresjoner. Jeg har også sett flere hunder fått hjelp av de samme healerene, med god virkning her også! :)

Syns det er synd at det ikke har hatt virkning på dere det ikke har hatt virkning på, men har ingen forklaring på det heller..

Det med at de ikke skal ta seg betalt for jobben syns jeg er tull! De gjør en jobb de også, på lik linje som de som sitter i kassa på Rimi, det er bare to forskjellige jobber!

Helt enig i at det er en stor forskjell på teletorg healere og på de som faktisk tar deg imot personlig face 2 face! Jeg hadde ikke helt klart å stole på en jeg bare hadde snakket med på telefonen framfor en jeg hadde sittet ovenfor å pratet med..

Ja det er mange som bare gjør dette for penger, men vær så vennlig å ikke sett de i samme bås som de som faktisk gjør dette for å hjelpe mennesker og dyr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_confused: Hei, det er mykje misstru ute å går når det gjelder healere. Har full forståelse for det, men vil påpeike noko som eg meiner at både healere og klienter kan få nytte av å lese.

(klippe, klippe)

2. Useriøse aktører på markedet. Om du ser på alle spådamer, healere, reiki, og andre som tilbyr sine tjenester for 25,00 kr minuttet vil eg kalle useriøse. Vil ikkje anbefale å bruke de.

Men når du tilbyr dine tjenester pr telefon for 16,70 kroner minuttet så er det OK? Når blir prisen useriøs, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nysgjerrig her

Om du finner ut at en hund f.eks er redd noe, hva gjør du da?

Behandler du hunden eller er det hundeeier som får råd om å sette inn tiltak?

Kan du komme med et eksempel på en hund du har hatt hos deg og hva dere har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke noe om det til meg. Jeg betalte 300 kr for en time. Synes ikke det var noe dyrt.

Glemte å fortelle om storebroren min (som i hvert fall ikke har tro på dette). Han er veldig plaget med pollen allergi. Kan ikke gå ut om sommeren i det hele tatt. Han gikk til 1 time hos en healer, og merket ingenting til allergien. I fjor sommer gjorde han det ikke, for å se om han var blitt kvitt den, eller om det var healingen som hadde hjulpet. Da var han strekt plaget med allergien igjen. Så det er ikke tvil om hva som har hjulpet han :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke på "sånne" ting. Like fullt har jeg bodd i hus med spøkelser (ja, jeg vet det høres idiotisk ut og jeg hadde ikke trodd meg jeg heller) samt blitt hjulpet av en healer.

Healeren ble bragt til av meg av en venn dagen etter at jeg hadde falt og fått et stygt brudd i albuen. Han holdt over bruddet litt og klemte litt oppover armen osv. Så sa han "du vil ha vondt i et par uker, men så blir det bra". Og joda, bruddet var bra det etter to og en halv uke. Denne healeren skulle ikke ha betalt, hadde annen jobb han fikk lønna fra sa han. Dette gjorde han bare for å hjelpe.

Jeg møtte en annen healer som kom innom meg på jobb for å selge sine tjenester. Jeg lot han legge igjen informasjonen slik at de som ville kunne se på det. Så begynte han å spørre om jeg hadde det bra. Jada, sa jeg som sant var. Jeg hadde det veldig bra. "Sikker på det? Er det ikke noe som ligger og gnager?" osv osv osv - et voldsomt mas som jeg rett og slett opplevde som ubehagelig. Det kunne ikke falt meg inn å gått til denne mannen og betalt i dyre dommer. For denne her hadde det som jobb.

Så jeg kan vel oppsummere skepsisen min til å gjelde de som har det som jobb. Teletorgtjenester ser jeg på som ren bløff. Andre annonser hvor det tydelig er penger man er ute etter (må jo ha kunder for å overleve) ser jeg med skepsis på. De som virkelig kan dette trenger ikke annonsere for at kundene skal finne dem.

Det er nok mange som har evner, og man kan sikkert trene seg opp til et visst nivå også. Men jeg tror ikke det er så mange som har slike evner at de faktisk kan hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Healeren ble bragt til av meg av en venn dagen etter at jeg hadde falt og fått et stygt brudd i albuen. Han holdt over bruddet litt og klemte litt oppover armen osv. Så sa han "du vil ha vondt i et par uker, men så blir det bra". Og joda, bruddet var bra det etter to og en halv uke.

Det skjer uten "healing" også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det VARIERER fra person til person hvor lang tid det tar å komme seg etter et brudd. Hvis de fleste bruker 4-6 uker så er det jo naturlig å ha gips så lenge. Blir du bedre etter 3 uker så er det jo bra for deg, og du er et av de naturlige unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...