Gå til innhold
Hundesonen.no

Uansvarlig hundeeier


sonja027

Recommended Posts

Idag dro jeg på valpekurs med Blackie, først dro jeg opp til vennina mi som absolutt bare "måtte" hilse på Blackie før vi dro på kurset, de har selv en Tibetansk Spaniel og en blandingsvalp på 6-7mnd. Etter å ha vært der en liten stund dro vi på kurs og etter det dro jeg og Blackie en liten tur på idrettshallen for å se på typen som trener. Etter å ha vært der en stund kom bestevennina mi også, plutselig ringte moren å sa at begge hundene hadde stukket av, IGJEN! Jeg ble skikkelig kvalm, og dro tidlig, i 20:30 - tiden. Når jeg var kommet sånn halvveis hjem traff jeg på begge hundene, de sprang midt på veien, og kunne fort blitt kjørt ned! Jeg viste ikke om jeg bare skulle ringe å sifra hvor hundene var eller om jeg skulle ta de med og levere de hjemme hos eierne. Bestemte meg å ta de med meg begge to. Tok den lille tibetanske spanielen på armen og tok av Blackie båndet og tok det på blandingstispa som var helt gal og hoppet opp på meg og beit i klærne. Måtte gå den STORE baken med to hunder i armene, og en gal hund i bånd, skikkelig slitsomt med andre ord. Men fikk levert de trygt hjem. Heldigvis. Kunne bare ikke forlate de alene, tenk vis det hadde skjedd de noe, og det fordi jeg ikke tok de med meg.

De to hundene stikker av flere ganger om dagen, eierne har ikke noe kontroll på de, enten sitter de ute på verandaen i -10 grader eller innesperret i bur. Synes ærlig talt synd på de hundene, småbarna i familien lugger og drar de i halen. :unsure: Også hadde de fått MAANGE klager om at hundene kan bli påkjørt eller skadet, og vis de ikke tok bedre vare på de kom noen av naboene personlig til å avlive hundene. :D

Hva synes dere om dette her? Jeg synes virkelig de skulle tatt bedre vare på hundene, har sagt det til vennina mi flere ganger, men hu sier at det ikke gjør noe fordi det KUN er en hund.! Blir frustrert altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...