Gå til innhold
Hundesonen.no

Super kur mot forkjølelse

Muffins

Recommended Posts

Skrevet

Forkjølelse og influensa herjer jo hele landet nå, hvertfall her jeg bor, ALLE er sjuke! :shocked: Nå har jeg begynt å få litt vondt i halsen selv, dette er nesten litt krise. Skal bort i vinterferien og snart til Thailand! Noen som har en super kur mot forkjølelse og sår hals? En god drikk eller andre ting? :D

Skrevet

Mot vondt i halsen anbefaler jeg Kan jang. Fåes på helsekostbutikker. Smaker ikke godt, men vondt skal vondt fordrive...

Skrevet

åååååh! dingler meg på denne tråden ja! hoster opp slim slik at jeg brekkes! tett i nesa også og selvfølgelig feber!! noe møkk!!

Skrevet

Kutt opp hvitløk og ingefær, legg dette i kokende vann og la det trekke en god stund (ca en time). tilsett en skje med honning for å få bedre smak, og drikke dette ca. 3 ganger om dagen.

En t-skje honning morgen middag og kvelds hjelper for sår hals.

God bedring

Skrevet

Det hjelper ikke å stresse rundt. Om du får skikelig influensa er det bare å grave seg ned i tepper og puter og vente på at det går over. Kroppen trenger ro. Typisk at man blir syk når man skal på ferie da :D

God bedring!

Skrevet

Jeg ble slik rett før jeg skulle i vikingeskipet. Spiste masse appelsiner og andre ting med c-vit i. Tok solhatt, drakk varm te med honning og kledde meg godt. Og det HJALP!

Skrevet

C.vit sjokk (jeg tok ca tre/fire ganger anbefalt dagsdose) og solhatt hjelper masse. Hvis du klarer å komme deg til butikken kan du kjøpe forsne blåbær/skogsbær og biola, og lage en smoothie. Proppfull av antioksidanter og vitaminer. Bruk skjerf, også inne, tykke ullsokker og gjerne ullgenser også. Prøv å spis sunn mat, gjerne wok med borkolli, gulrot osv- grønnsaker med sterk, klar farge (grønnsaker med dipp er og en mulighet). Finn frem en god bok, og putt deg selv laangt under dyna.

God bedring!

Skrevet

Varmt vann med ingefær og sukker. Veldig bra! Jeg mista stemmen helt en gang i sommer og da drakk jeg det en kveld og hadde stemmen tilbake dagen etter... Vidunderkur altså! :D

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Kan Jang er genialt! :D :D

Hva er kan Jang? Sånn utover noe man får kjøpt på helsekost mot forkjølelse? Hva inneholder det som skal hjelpe og hvordan tar man det? Frykter noe er på gang her, men vil ikke, vil ikke, vil ikke bli syk. Og har den tro at så lenge jeg ikke vil så blir jeg ikke syk. Ja, er lov å late som man er naiv :unsure:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...