Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan fortelle litt om disse hunderasene?


turbogutten

Recommended Posts

Heihei jeg sitter å kjeder meg og lurer på om noen kan fortelle meg noe om rasene Australian Sheperd, Fransk Bulldog og Grand Danois :hmm: Jeg skal ikke ha noen ny hund før om minst 1 år, har som noen her kanskje vet en boxer/rottweiler på 10mnd og vil selfølgelig se hvordan han utvikler seg for vil ikke "presse" en ny hund inn i heimen hvis jeg finner ut at han fungerer som alenehund. (noe jeg kanskje tror). Men iallefall er det da disse 3 rasene det mest trolig står mellom ;) Grand Danois fordi jeg synes dette er en veldig vakker hund men synes det er dumt de lever i så få år også er moren min vokst opp med gd så hun vet en del om rasen. Aussie grunnet jeg synes dette er en skikkelig vakker rase samtidig som jeg er redd det kan bli for mye for meg hvis dere skjønner.. Fransker har jeg altid hatt et godt øye for og faller bare mer og mer for den. Jeg synes de er utrolig tøffe og virker som tåler en del (han er ganske voldsom han jeg har nå) Uansett hvem rase det blir kommer jeg til å bruke den i LP og kanskje litt AG også Utstilling alt ettersom hva som passer rasen best ;) nå vet dere ialefall litt om mine valg da så hvis dere har noe info bare spytt ut ;) gjerne bilder også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jeg sitter å kjeder meg og lurer på om noen kan fortelle meg noe om rasene Australian Sheperd, Fransk Bulldog og Grand Danois :hmm: Jeg skal ikke ha noen ny hund før om minst 1 år, har som noen her kanskje vet en boxer/rottweiler på 10mnd og vil selfølgelig se hvordan han utvikler seg for vil ikke "presse" en ny hund inn i heimen hvis jeg finner ut at han fungerer som alenehund. (noe jeg kanskje tror). Men iallefall er det da disse 3 rasene det mest trolig står mellom ;) Grand Danois fordi jeg synes dette er en veldig vakker hund men synes det er dumt de lever i så få år også er moren min vokst opp med gd så hun vet en del om rasen. Aussie grunnet jeg synes dette er en skikkelig vakker rase samtidig som jeg er redd det kan bli for mye for meg hvis dere skjønner.. Fransker har jeg altid hatt et godt øye for og faller bare mer og mer for den. Jeg synes de er utrolig tøffe og virker som tåler en del (han er ganske voldsom han jeg har nå) Uansett hvem rase det blir kommer jeg til å bruke den i LP og kanskje litt AG også Utstilling alt ettersom hva som passer rasen best ;) nå vet dere ialefall litt om mine valg da så hvis dere har noe info bare spytt ut ;) gjerne bilder også ;)

Haha, du hermer! ;)

Fransker er en utrolig flott rase, det vet du. De er nydelige tøffe og alt man kan ønske seg! Du burde absolutt skaffe deg en fransker, ellers kan du få låne min "store" gutt på 5mnd på helgevisit, men han er bittelitt rampete da. Menmen, det blir man vandt til. Skal få lagt ut bilder av han etterhvert da. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange fler her inne som har mer erfaring med GD enn meg, men jeg er så heldig å være barnevakt til en liten en på 7 måneder.

Inntrykket jeg sitter med er at dette er en rase som ikke heeelt har de store egenskapene til LP og Ag iallefall!! Selv om man bare skal drive med dette på hobbybasis vil jeg tro det er mye mer givende å drive med en hund som det er litt mer driv i. GD er jo som oftest rolige og sedate hunder som elsker å være med eieren over alt. Min neste hund skal uten tvil være en GD, ei lita blå tispe er nok den store drømmen, men en svart, gul, harlequin eller tigret er heller ikke å forrakte :rolleyes: bare det blir en GD så blir jeg storfornøyd!

At de ikke lever så lenge er jo veldig individuelt, har inntrykk av at det er mange raser som har en tendens til å ha kort levetid, mye pga sykdommer. Så om man velger en GD fra sunne linjer vil jeg nok mene at sjangsen for å ha en hund i mange år er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange fler her inne som har mer erfaring med GD enn meg, men jeg er så heldig å være barnevakt til en liten en på 7 måneder.

Inntrykket jeg sitter med er at dette er en rase som ikke heeelt har de store egenskapene til LP og Ag iallefall! Selv om man bare skal drive med dette på hobbybasis vil jeg tro det er mye mer givende å drive med en hund som det er litt mer driv i. GD er jo som oftest rolige og sedate hunder som elsker å være med eieren over alt. Min neste hund skal uten tvil være en GD, ei lita blå tispe er nok den store drømmen, men en svart, gul, harlequin eller tigret er heller ikke å forrakte :rolleyes: bare det blir en GD så blir jeg storfornøyd!

At de ikke lever så lenge er jo veldig individuelt, har inntrykk av at det er mange raser som har en tendens til å ha kort levetid, mye pga sykdommer. Så om man velger en GD fra sunne linjer vil jeg nok mene at sjangsen for å ha en hund i mange år er stor!

Takk for svar;) Elsker Harlequinen jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...