Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd dommeren?


starlight

Recommended Posts

Det må trenes på...

Her i huset kommer ikke noen inn før jeg har plassert valpen på bordet og alle har vært bortpå å sett på tenner og tafset på valpen. Ellers så er jo ringtrening supert. Der man kan spørre de andre om de kan ta på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle venninner osv har tafset på, og sett på tenner da ^_^

Men der er ikke såå ofte det kommer fremmede menn hjem hit f.eks..For det er jo myyye skumlere ;)

Får kanskje trene så godt jeg kan framover, og håpe på det beste. Forventer ikke så mye første gang..Jeg er jo helt nervevrak selv så :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle venninner osv har tafset på, og sett på tenner da ^_^

Men der er ikke såå ofte det kommer fremmede menn hjem hit f.eks..For det er jo myyye skumlere :hmm:

Får kanskje trene så godt jeg kan framover, og håpe på det beste. Forventer ikke så mye første gang..Jeg er jo helt nervevrak selv så ;)

Går du valpekurs? Eller planer om å gå? Da ville jeg utnyttet den sjangsen. Spørre om man kan ta litt tannvisning, evt alle på kurset tar en runde med hver enkelt hund. Få treneren til å komme bort å titte litt. Ikke at jeg stiller ut, men fikk et godt utbytte av å gå valpekurs der trenerne gikk en runde hver gang og sjekket kropp og tenner. og på grunnkurset ble det også gjort en del. og inni mellom sånn etter kurs gjorde vi det på hverandres. Og tror det hjalp for mange ;)

Bare et tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du valpekurs? Eller planer om å gå? Da ville jeg utnyttet den sjangsen. Spørre om man kan ta litt tannvisning, evt alle på kurset tar en runde med hver enkelt hund. Få treneren til å komme bort å titte litt. Ikke at jeg stiller ut, men fikk et godt utbytte av å gå valpekurs der trenerne gikk en runde hver gang og sjekket kropp og tenner. og på grunnkurset ble det også gjort en del. og inni mellom sånn etter kurs gjorde vi det på hverandres. Og tror det hjalp for mange :hmm:

Bare et tips ;)

Går valpekurs ja, siste kveld i morgen. Ikke redd noen der..Ikke sikkert at det blir noe problem i det hele tatt, jeg ser bare for meg det verste scenario her :Laugh: Tusen takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har Sheltie :hmm:

Samme som vi har også. Eg bruker og stille ut en av de, men er så heldig at hun er en sjelden type; elsker alt og alle, og har faktisk hoppet opp og slikket dommeren i ansiktet ;)

Uansett; ble tipset om at visst hunden ble redd/engstelig, så lønner det seg og stå litt "foran" hunden, slik at den ser at du er der, og at den da er trygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har Sheltie :)

Samme som vi har også. Eg bruker og stille ut en av de, men er så heldig at hun er en sjelden type; elsker alt og alle, og har faktisk hoppet opp og slikket dommeren i ansiktet :icon_redface:

Uansett; ble tipset om at visst hunden ble redd/engstelig, så lønner det seg og stå litt "foran" hunden, slik at den ser at du er der, og at den da er trygg :lol:

hehe, har Sheltie ja, så det ligger jo litt til rasen da:) ehhe, høres ut som din er litt utypisk ja :Laugh:

Tviler på at hun vil bjeffe eller noe sånt, men at hun nok kan ta noen skritt bakover på bordet, kan nok forekomme ved mannlig dommer.. Er de veldig strenge på sånt? På valpeshow i hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...