Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig valp i sikte!


MrVinyl

Recommended Posts

Hei!

Jeg tror ikke de fleste her prøver å leke hundepoliti egentlig, bare passe på at du vet hva du gjør! Et par ukers prat med disse folka her, kan man bli rimelig gira på å dra på f.eks. utstilling - da er det ganske kjipt at du ikke kan det pga. hunden din ikke har papirer hvis du skjønner?:icon_redface:

Lykke til med valpen ! Legg ut noen bilder, når den kommer i hus :lol:

Men har man bestemt seg for border collie, og ingen planer om å gjete, så får du heller ikke stilt ut her i norge :)

EDIT: eller på valpeshow er det jo lov da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
EDIT: Men jeg mener sånn generelt :icon_redface: Det er jo også litt surt å drive med lydighet, når du ikke får championat!

Må bare si meg BITTELITT uenig i den der!! Man trener da for å ha det gøy sammen med hunden, ikke for å oppnå titler vel! :rolleyes:

Lykke til med bebisen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for alle innspill og svar!

Først vil jeg igjen presisere at vi kommer IKKE til å bruke hunden vår til utstilling eller noen form for konkurranser, men kun til familiehund.

Fikk anbefaling av en bekjent på hvilken hundebutikk min kone og jeg (jepp, jeg er mann og ikke ei dame som noen her inne trodde...he-he) skulle bruke til å handle inn ting til valpen. Jeg må vel ærlig innrømme det fort kunne blitt sort belte i shopping, men heldigvis var ikke innehaveren typen som skulle selge, selge og atter selge for å tjene mest mulig. Neida, han solgte oss kun det som var mest nødvendige for valpen vår, så fikk vi heller komme innom igjen hvis vi trengte noe annet. Vi kjøpte bur, bur-madrass, teppe, halsbånd, leiebånd, børste, kam, mat-bar, fløyte, shampo, og løpeline. Nå er alt klappet og klart til å ta imot den nye jenta vår og vi gleder oss til mange, mange år med turer i skogen, fjellet og masse, masse kos.

Vi har fått det første bildet av valpen vår, hun er så utrolig fin, du kan se det her. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for alle innspill og svar!

Først vil jeg igjen presisere at vi kommer IKKE til å bruke hunden vår til utstilling eller noen form for konkurranser, men kun til familiehund.

Gratulerer med en alldeles nydelig valp, jeg håper hun blir alt det dere ønsker dere, og mer!

Jeg må vel ærlig innrømme det fort kunne blitt sort belte i shopping, men heldigvis var ikke innehaveren typen som skulle selge, selge og atter selge for å tjene mest mulig. Neida, han solgte oss kun det som var mest nødvendige for valpen vår, så fikk vi heller komme innom igjen hvis vi trengte noe annet.

Vi kjøpte bur, bur-madrass, teppe, halsbånd, leiebånd, børste, kam, mat-bar, fløyte, shampo, og løpeline. Nå er alt klappet og klart til å ta imot den nye jenta vår og vi gleder oss til mange, mange år med turer i skogen, fjellet og masse, masse kos.

Det er ingen hemmelighet at jeg er sterkt kritisk til generelt burbruk på "hjemme"hunder - men jeg er absolutt ikke ute etter å "henge deg" for innkjøpene du har gjort, men håper du vil svare meg på hvorfor BUR er kommet med på listen over absolutte nødvendigheter til for en nybakt hundefamilie? Jeg har veldig lenge forsøkt å forstå hva som som gjør at nye hundeeiere bestemmer seg for å bruke hundebur selv FØR valpen er i hus, og håper du har tid og lyst til å fortelle meg mer om bakgrunnen for dette kjøpet (at det kan være greit å ha i bilen er vi selvsagt enige om. :icon_confused:

På forhånd tusen takk,

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en alldeles nydelig valp, jeg håper hun blir alt det dere ønsker dere, og mer!

Det er ingen hemmelighet at jeg er sterkt kritisk til generelt burbruk på "hjemme"hunder - men jeg er absolutt ikke ute etter å "henge deg" for innkjøpene du har gjort, men håper du vil svare meg på hvorfor BUR er kommet med på listen over absolutte nødvendigheter til for en nybakt hundefamilie? Jeg har veldig lenge forsøkt å forstå hva som som gjør at nye hundeeiere bestemmer seg for å bruke hundebur selv FØR valpen er i hus, og håper du har tid og lyst til å fortelle meg mer om bakgrunnen for dette kjøpet (at det kan være greit å ha i bilen er vi selvsagt enige om. :ahappy:

På forhånd tusen takk,

Lotta

Hei!

Vi har en 6 timers kjøre tur foran oss tilbake når valpen er hentet og tenkte det var lurt å ha hun litt i bur på bilturen, ellers kommer vi ikke til å bruke buret hjemm, der får hun en god seng å sove i :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nydelig lita jenta dere venter på!

GRATTULERER så masse!

Hun var jo helt skjønn!

Skriv gjerne litt om hvordan det er å ha valp, jeg har hatt min valp i en uke nå.

Det er krevende, hehe.

Han hadde bur på toget, var mye på fanget også, men slappet av på toget.

Måtte reise langt vi også. 50 mil...

Peico hadde litt vanskelig med å roe seg ned, så de to første dagene sovnet han i buret, men jeg åpnet døra da han roet seg, så da han våknet så kom han jo ut helt selv,

Nå sovner han i buret på natta, men ellers i sengen sin om dagen.

han er ikke renslig, så er mye trappetrim for meg, når han må ut å tisse.

Men flink til å tisse ute, det er han!

Er så moro med valp!

Kjempe lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag hentet vi vår kjære lille etterlengtet. valp. Hun var helt fantastisk å ha med på bilturen. Vi droppet å ta med buret i bilen forresten. Hun klaget ikke èn eneste gang på de 6 timene det tok å kjøre fra Stavanger til Sandefjord, ikke gjorde hun fra seg i bilen heller...he-he! Det virket som om hun koste seg der hun lå og slappet av på dynen i baksetet. Vi stoppet mange ganger og tok en rast for å drikke litt og få luft i pelsen. Legger ved noen bilder av den lille hunden vår vi har valgt å kalle Bonita, som er spansk og betyr pen :angry:

bonita_1.jpg

bonita_2.jpg

bonita_3.jpg

bonita_4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag hentet vi vår kjære lille etterlengtet. valp. Hun var helt fantastisk å ha med på bilturen. Vi droppet å ta med buret i bilen forresten. Hun klaget ikke èn eneste gang på de 6 timene det tok å kjøre fra Stavanger til Sandefjord, ikke gjorde hun fra seg i bilen heller...he-he! Det virket som om hun koste seg der hun lå og slappet av på dynen i baksetet. Vi stoppet mange ganger og tok en rast for å drikke litt og få luft i pelsen. Legger ved noen bilder av den lille hunden vår vi har valgt å kalle Bonita, som er spansk og betyr pen :angry:

bonita_1.jpg

bonita_2.jpg

bonita_3.jpg

bonita_4.jpg

Gratulerer med valpen :angry: . Hun ser ut til å være skikkelig bedårende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle. Alt går helt strålende. Hun trives kjempegodt. Vi har hatt en lang prat med barne våre som er 2.5 og 5 år og tro det eller ei men dem klarer å ha full respekt for Bonita når hun skal sove og skal være i fred. Bonita er ei flink jente som sier fra når hun skal på do og har ennå ikke (bank i bordet) tisset eller bærsjet inne ennå, men så er vi flinke å lufte henne også da :o

Hun spiser bra og sover godt om natten. Kommer tilbake med fler bilder osv, senere :icon_fun:

P.S Bonita synes Lille Peico var veldig kjekk...he-he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle. Alt går helt strålende. Hun trives kjempegodt. Vi har hatt en lang prat med barne våre som er 2.5 og 5 år og tro det eller ei men dem klarer å ha full respekt for Bonita når hun skal sove og skal være i fred. Bonita er ei flink jente som sier fra når hun skal på do og har ennå ikke (bank i bordet) tisset eller bærsjet inne ennå, men så er vi flinke å lufte henne også da :o

Hun spiser bra og sover godt om natten. Kommer tilbake med fler bilder osv, senere :icon_fun:

P.S Bonita synes Lille Peico var veldig kjekk...he-he!

Gratulerer med en nydelig valp! Tidligere hunden vår het også Bonita :P Meget vakkert navn!

Det virker som om dere har satt dere godt inn i det å ha valp i hus. Og kjempebra at hun enda ikke har hatt noen uhell inne!

Lykke til videre, og kom med masse bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelig hund.. Eg synes blandinger er helt greit.. Siden hunden er så dyr, så hadde eg heller kjøpt enn renraset. Du må uansett ha en gjeterprøve får å kunne stille ut Border Collier. Å alle hunder kan brukes i hundesporter. Så det har ikkje så mykje å si om den er renraset eller ikkje.

Det einaste minuset er at du vet ikkje helt va du får.. Finn deg en oppdretter som du stoler på:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelig hund.. Eg synes blandinger er helt greit.. Siden hunden er så dyr, så hadde eg heller kjøpt enn renraset. Du må uansett ha en gjeterprøve får å kunne stille ut Border Collier. Å alle hunder kan brukes i hundesporter. Så det har ikkje så mykje å si om den er renraset eller ikkje.

Det einaste minuset er at du vet ikkje helt va du får.. Finn deg en oppdretter som du stoler på:icon_confused:

Peico vil gjerne leke litt med andre hunder også, Vi bor ikke å langt fra Sandefjord.

Skulle vi prøve å ta et treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...