Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan klippe bort lyden?

TineSimbaNana

Recommended Posts

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, så om det er feil å legge det i alt mulig får dere flytte det :innocent:

Ja, jeg lurer på hvordan man kan klippe bort lyden på en film..

altså jeg har filmet noe greier men vil ha bort lyden, hvordan få det bort? lydløsfilm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker moviemaker ikke sant?

Da trykker du på den knappen jeg har ramme inn med rødt:

moviemaker1.jpg

og da dukker det en slik boks opp:

moviemaker2.jpg

Deretter drar du den "dingsen" jeg har ramma inn med rødt helt til høyre der jeg har allerede satt den. Da skal det bli en lydløs film, i alle fall så lenge du ikke har lagt musikk til filmen :innocent: Håper du forsto min (elendige) forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan åpne filmen i windows movie maker og legge hele filmen nede på prosjektlinja. Over der er det en rekke med små knapper. Om du trykker på den helt til venstre (volumkontroll) kan du angi hvor mye lyd du vil ha fra filmen. Sett den slik at du ikke får lyd i det hele tatt, og så lagrer du som filmfil.

Edit; ja, da forklarte Stine det med bilder og allting, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan åpne filmen i windows movie maker og legge hele filmen nede på prosjektlinja. Over der er det en rekke med små knapper. Om du trykker på den helt til venstre (volumkontroll) kan du angi hvor mye lyd du vil ha fra filmen. Sett den slik at du ikke får lyd i det hele tatt, og så lagrer du som filmfil.

Er det ikke det jeg nettopp har forklart med bilder da Ingvild? :innocent: Hehehe, tulla bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...