Gå til innhold
Hundesonen.no

Renslighetsmyter- fakta eller ovetro?


Aya

Recommended Posts

Som valpekjøper har jeg jo selvsagt fått høre ALT om hvordan hunder blir husrene..Forrige valpen, BC gutt, brukte lang tid. Han var syv mnd, og da ble han renslig så og si over natten. Jeg hååper neste lille krek bruker bittelitt kortere tid enn det.. Hehe. Disse mytene har jeg hørt, noen som vet om de stemmer?

- Gjeterhunder bruker lengre tid enn andre raser (jeg kan IKKE forstå hvorfor dette skulle stemme?)

- Hannhunder bruker lengre tid enn tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som valpekjøper har jeg jo selvsagt fått høre ALT om hvordan hunder blir husrene..Forrige valpen, BC gutt, brukte lang tid. Han var syv mnd, og da ble han renslig så og si over natten. Jeg hååper neste lille krek bruker bittelitt kortere tid enn det.. Hehe. Disse mytene har jeg hørt, noen som vet om de stemmer?

- Gjeterhunder bruker lengre tid enn andre raser (jeg kan IKKE forstå hvorfor dette skulle stemme?)

- Hannhunder bruker lengre tid enn tisper.

Litt artig, for jeg har hørt omvendt. Det kommer nok mer ann på individet og eieren enn kjønn og rase :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som valpekjøper har jeg jo selvsagt fått høre ALT om hvordan hunder blir husrene..Forrige valpen, BC gutt, brukte lang tid. Han var syv mnd, og da ble han renslig så og si over natten. Jeg hååper neste lille krek bruker bittelitt kortere tid enn det.. Hehe. Disse mytene har jeg hørt, noen som vet om de stemmer?

- Gjeterhunder bruker lengre tid enn andre raser (jeg kan IKKE forstå hvorfor dette skulle stemme?)

- Hannhunder bruker lengre tid enn tisper.

Gjeterhunder vet jeg ikke nok om - men at hannhunder generelt sett er MYYYYYE tregere enn tisper tror jeg mange har erfart (ergo, fakta - ikke myte :P ).

Chins up, det ordner seg som regel til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at hannhunder er tregere enn tisper, hehe... Gamle Trevi ble husrein på 2 dager (et par uhell i ettertid i ny og ne, pga menneskelig svikt, selvfølgelig) og tutta jeg har nå brukte 2 uker... Det er vel litt en kombinasjon av individ, eiers innsats for å få det til og oppdretter... Med oppdretter mener jeg hvor flinke de har vært til å holde det rent i valpekassen.

At gjeterhunder er tregere enn andre syns jeg høres litt merkelig ut, da de er ekstremt lærenemme... Og begge mine er jo gjeterhunder, og jeg vil ikke si de var spesielt trege :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...