Gå til innhold
Hundesonen.no

presentere buhunden på skolen..


MarieR

Recommended Posts

Vi skal ha presentasjon om et av våre sports og familiedyr, og hund blir litt stort, så jeg skal snakke om buhunden (sjokk?). Har laget et utkast på powerpoint der jeg har med litt om opprinnelse, buhunden før og nå, helse, litt om bjeffingen, bruksområder, utdrag fra standarden om utseende og trening. Powerpointen er skrevet i stikkord som jeg utfyller muntlig. Powerpointen inneholder også en del bilder.

jeg vil ikke at det skal bli kjedelig, så om noen har tips til andre ting jeg kan ta med i presentasjonen som liver litt opp, eller som hvirker mer interesant. Få av dere har mye kunnskap om rasen, hva ville dere ha blitt fortalt om dere var mitt publikum?

Ask kan ikke være med, bare så det er sagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som du har fått med det meste, jeg!

Jeg syns alltid historikk er spennende. Hva ble hunden avlet fram for å brukes til? Hva brukes den til nå? Og kanskje noen litt artige historier/eksempler fra egen hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Film av en klin gæærn buhund som går agility så det suser! Ikke det at jeg vet hvor du skal få tak i det da :rolleyes: Sånt er arti. Kan ta med noen artie bilder også. Finnes det bilde på buhunden hvor den brukes til sitt opprinnelige formål?

Nei, syns det virker som du har fått med det meste jeg. Hvis du bare er interessant og engasjert når du snakker og får det til å virke som du virkelig trives med å stå forran hele klassen blir det sikkert supert! Tror aldri jeg fikk ha foredag om noe mer spennede enn jostein gaarders verker gjennom hele videregående jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, fant film av en utrolig skjønn buhundvalp på youtube av alle steder :P

Noe så utrolig søtt!

Tusen takk for råd og tips, skal sjekke hvor mye jeg får inn i framvisningen! Har bare 10 minutter, men det skal nok gå! :P

En av fordelene med å gå naturbruk med fordypning i sports og familiedyr er jo at man får ha slike foredrag. :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...