Gå til innhold
Hundesonen.no

Gult og rødt kort


Margrete

Recommended Posts

Gikk å tenkte litt her om dagen på de gule og røde kortene som nå skal deles ut til uskikkelige i elite. Så da lurer jeg på følgene. Hvordan i all verden skal en dommer klare å gjennomføre dette.

La meg fremlegge ett eksempel; En hund går i ringen og starter ett forferdelig leven. Eier brøler "legg deg", og avbryter konkurransen. Dommer velger å dele ut ett gult kort fordi eier ble sint. Greit nok. Eier avbrøt og gikk ut av ringen. Ja så fikk personen gult kort. Starter igjen for en annen dommer og det samme skjer igjen MEN ingen vet jo at eier alt har fått et gult kort. Nå har eier to gule kort, men hvem vet det? Finnes det noe sted der dette blir registrert? I prinsippet så skal da eier få rødt kort på tredje konkurranse hvor hunden kanskje lager leven igjen, men får atter ett gult kort... Men hva blir da konsekvensene for eier? Er det noe system for dette? Vil eier måtte gå i karantene? Du må være ufattelig dum om du gjentar samme feil på 20 min... og ender opp med rødt kort i løpet av en og samme konkurranse.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette skal se ut i virkeligheten. Noen som kan forklare dette for en enkel sjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ta med seg det gule kortet til neste konkurranse slik at om man får nytt gult i konkurranse nummer 2, blir det rødt? Eller er det to gule i EN konkurranse som gir rødt?

Hehe, det er jo det jeg lurer på :D For dette kan jo bli noe forvirrende på en måte. Altså det er to gule og så ut uansett vil jeg tro. Men hvordan de skal holde orden på det aner jeg jammen ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må da bli som i fotball og håndball? Man teller gule kort i den ene konkurransen, og neste starter man på scratch? Noe annet må da bare være tull og tøys, evt. fanteri?

Ja noe annet blir jo helt feil, det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar inte med sig gula kort till nästa tävling, de gäller bara under den aktuella tävlingen...

Du må være ufattelig dum om du gjentar samme feil på 20 min... og ender opp med rødt kort i løpet av en og samme konkurranse.

Det är nog många som kan lyckas samla på sig ett rött kort under 20 minuter, det handlar ju inte bara om att föraren gör fel, det kan ju också handla om bristande träning. Hunden kanske inte kan förmås att hålla tyst mellan momenten, hunden kanske lämnar förarens sida två gånger under tävlingen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...