Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye bilder av Twiggy

Jeampi

Recommended Posts

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Her kommer bilder!:

twiggy010.jpg

fine jenten ute og blir trent i bånd

twiggy015.jpg

twiggy031.jpg

pitoooo vent på meg!

twiggy005.jpg

trener oppstilling, ikke nybørsta eller oppstillt perfekt da men :D

Tips om miniatyrhunder: Hvis det kommer en stor hund uten bånd (eller med eier slepende etter) TA HUNDEN DIN OPP! Ikke vær "tøff" og skulle trene minihunden opp til å ikke være redd for store hunder, for det er ETT jafs og så er det forsent. Tren med store hunder som du KJENNER og som du har sett hvordan de reagerer på andre hunder før.

Ta hunden med i alle slags miljø og tren den på lyder og nye mennesker hele tiden resten av livet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk!

Din var jo nydlig da! :wub: hehe

Vi var og så på Hugo om lørdag og jeg bare falt pladask! Han var bare såå skjønn!

Takk for tipset forresten! :P

De tåler jo ingenting, og jeg er vandt med store labradorer på 50 kg..

Men tenkte mer på sånn hjemme situasjon.

-Skal vi lukke døra til badet? pga høy dørstokk.. er redd den skal dette ned.. (ifølge andre folk...)

-Kan vi nekte han å bjeffe?? (vi bor i blokk)

-Hva slags fôr gir du dine?

-Hvor er det best å ta han med for å gå på do? der det er lukt fra andre eller ikke??

hehe.. er fortsatt mye jeg lurer på. så er greit med litt tips på hva andre har gjort! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er han fra? :wub:

-Skal vi lukke døra til badet? pga høy dørstokk.. er redd den skal dette ned.. (ifølge andre folk...)

Hvis dørstokken er rimelig høy så kan det være lurt å lukke døren ja, de kan skade seg hvis de tråkker feil og tryner.

-Kan vi nekte han å bjeffe?? (vi bor i blokk)

Ikke la valpen kjefte på alt og alle nei, da blir den gneldrete som voksen. Avled heller hunden hvis den begynner å bjeffe på noe. Selvfølgelig kan man jo ikke nekte den å bjeffe i alle situasjoner, da får man jo ikke annet å gjøre. :wub:

-Hva slags fôr gir du dine?

Twiggy får Royal Canin Junior og Pito får Royal Canin Mini Beauty

-Hvor er det best å ta han med for å gå på do? der det er lukt fra andre eller ikke??

Mine gjør fra seg om det er andre lukter der eller ikke. Hvis de er tissetrengt så tisser de uansett hvor det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...