Gå til innhold
Hundesonen.no

Argumenter mot burbruk?


softis

Recommended Posts

Ser ikke mye saklige argumenter fra din side egentlig. Og skal man hisse seg så voldsomt opp over diskusjoner er det kanskje lurt å la vær? Lotta kommer faktisk med saklige argumenter mot burbruk. Og hun må da få lov til det? Det er jo det trådstarter spør om.

Skal man ha hund må man faktisk kunne tilpasse plassen den skal være på så det ikke er noe den kan ødelegge/skade seg på der. Og kan man ikke det syns jeg ikke man burde ha hund.

Bur i bil eller når det er doc`s order er en helt annen ting. Men å bruke bur når man er på jobb f.eks er hva jeg kaller kamuflasje av dårlig trening og latskap. Enkelt og greit.

Så du mener det er saklig å si at alle som velger å bruke bur er dyremisshandlere?

:rolleyes: (nei skal ikke blande meg mer i det i denne diskusjonen, ettersom personen spør etter argumenter mot bruk av bur), men å kalle noen dyremisshandler er å dra det for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er saklig å si at alle som velger å bruke bur er dyremisshandlere?

:rolleyes: (nei skal ikke blande meg mer i det i denne diskusjonen, ettersom personen spør etter argumenter mot bruk av bur), men å kalle noen dyremisshandler er å dra det for langt.

Som Lotta syns heller ikke jeg at det er forsvarlig å la en hund sitte i bur mens man er på jobb eller om natten.

Men la oss holde oss til topic og komme med argumenter MOT burbruk, som er det trådstarter spør om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Softis!

Jeg er sikker på at dette skal gå bra, for hvis naboen min under har klart å lære hunden å være løs hjemme alene, så klarer hvertfall du! Man må bare våge å prøve.

Naboene mine er ingen eksperter på hund, og hunden er et prosjekt i seg selv. På kort tid har den fra å sitte å ule konstant når den var alene, lært seg å sitte å se på passerende i vinduet uten å bry seg. Selv når jeg og valpen min står utenfor å ser inn til den, bryr hun seg ikke. sitter bare å ser tilbake.

Vet ikke hvordan de gikk fram for å lære hunden dette, men poenget mitt er at jeg nok tror at din hund skal klare seg utmerket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Jeg har nettopp samme problem som deg og startet en tråd om dette for en stund siden (rart i og med at vi har samme rase og greier, hehe).

Har faktisk ikke kommet noe særlig lenger, men brukte mange gode argumenter (bla. lottas), som fikk mamma til å virkelig høre etter. Kort stund etter begynte hun å ta med Archie i bilen o.l, i stedet for å låse han inne når hun skulle ut. Problemet er at han blir ganske uregjerlig når han er løs alene i stua, så det er dette vi må trene på. Vanskelig å gjøre det alene når jeg har skole i tillegg, men har nesten mamma "med på laget".

Lykke til, håper du oppnår det du vil :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...