Gå til innhold
Hundesonen.no

Kim er på de evige jaktmarker


Minadachs
 Share

Recommended Posts

Noen dager etter julaften fikk jeg høre den triste nyheten fra Mormor at du var død. Jeg ble så lei meg og tenkte på deg. I høst var du så skrøpelig gammel, og du var tydelig en sliten gammel mann. Jakt var din favoritt, og du var absolutt til å stole på. Når tispene hadde løpetid, var du der alltid først for å smyge deg til en liten runde før du ble oppdaget. Gosj som jeg savner deg. Du hadde de beste standene på rypene. Og hver gang hadde du også ryper på standen, aldri en tomstand hadde du. Du løp og løp og løp, fordi du koste deg. Da jeg var 4 eller 5 år var du valp. Bildet har eieren din enda, der jeg kosemoser deg så sinnsykt at du ser litt redd ut, men du var så snill en valp. Tenk deg Kim, du ble en gammel kar. Og ett liv med glede og humor du har hatt. Lille Pjokk som stod deg så nær, selvom du satt han på plass innimellom også. Ikke nok med det, da dere var blitt gode venner kom Mike inn i livet ditt, og du visste hvordan du skulle sette gutten på plass. Du var liksom storebroren dems, og du passet alltid på, du var først ute i alt. Og når Pjokk og Mike flyttet sin vei, så var det bare du og Margrethe igjen, du koste deg fordi du var alene igjen, og Margrethe hadde det fint med deg alene også. Så tuslet det en liten valp mellom benene dine igjen. Lille Axi skulle følge dine fotspor fremover, og du viste henne hvordan også. Du og Axi var herlige sammen. Og 31 november 2005 fikk du for første gang hilse på lille hunden min, og du var så glad i henne fra første stund, du lekte enda du var så gammel men sprek. Herlige Kimme gutten. Da jeg sovnet på gulvet, så kom du å la deg på madrassen sammen med meg og dultet meg ut så du fikk den selv, klumpen min. Det tok heller ikke lang tid igjen før ett nytt tilskudd i familien kom. En berner sennen tispe, Nala. Du synes hun var plagsom, men du tok deg godt vare på henne den siste sommeren din. Så var det på tide med min første rype-jakt. Du fikk ikke være med, siden du var så sliten og skrøpelig der du var. Men god var du, derfor tok vi med Gordon Setteren Stella i stedenfor. Jeg var lei meg, for jeg visste du aldri mer fikk ut i jakt marken igjen å jakte som du så inderlig har gjort i alle år.

"Kim ble avlivet før julaften Mina"

Jeg kjente jeg bare ville krype sammen. Jeg fikk ikke en gang sagt hadebra til deg. Gutten min, ha det godt, og kos deg, vi sees en eller annen gang. Tro meg, du har det bra der du er nå.

Hørt om Kim:

"Han er noe av det snilleste jeg har vært borti, så kosete og så herlig. Du er heldig som eier han!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...