Gå til innhold
Hundesonen.no

Enig???

Tyra

Jeg lurer på hvor mange som er enig med meg.  

21 stemmer

1. 1.

• Ja, jeg er enig med deg
      7
    • Nei, jeg er ikke enig med deg
      14

Recommended Posts

jeg synes ikke det hele tiden er eierns feil

som sagt når man går på tur og ungene kommer løpen som 100 ville okser ååååå kan jeg få klappe og du sier nei og like vel så hører dem ikke.

eller f. eks fremmed hund står bundet utenfor en butikk og mor og far ååå se søte vovven og ungene går og klapper også glefs.

okei så hunden burde vel neppe være der men alle bør ha løært regeln

ikke klapp fremmed hund.

i alle fall spør eiern om lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Svigerinen min vil tilføye noen ting til, Wilma har lett for og bli sjalu på feil tidspunkt. Men veldi god på bunnen, Wilma er vant til barn i rundt 2.5år og ikke en baby på 3månder. Rekner med det blir bedre med Adrian og Wilma når han blir gamlere. Banana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble reglene slik at det ikke er lov til og sette ifra seg hunder utenfie butikker???

Hvorfor har reglene for hunder blit slik de er???

Jo fordi folk har vert så dume og gått burt til fremede hunder.

Vis noen hadde kommet på plenen min og Wilma hadde bitt dem. Jeg hadde forlangt retsak, jeg har driti i alt som kalest norske hunde lover, men brukt de norske lover om eiendomen til folk. Vis noen en gang forviler seg inn på min eiendom og hunden min bitter skal jeg kjempe med neb og klør.

Det virker som på noen her at de bryr seg ikke så mye om hunden sin, de følger bare den norske hunde lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyra- du har misforstått FULLSTENDIG! Vi som er her inne bryr oss virkelig om hundene våre- derfor må vi også gjøre alt vi kan for at hunden skal passe inn i samfunnet rundt oss. Vi tar hensyn til folk som er redde for hunder, vi overholder som regel båndtvangen, vi sosialiserer og miljøtrener hundene våre for at de best mulig skal kunne passe inn i miljøet rundt oss. Vi etterlater ikke hunden alene noen steder, vi gjør alt vi kan for at hunden ikke skal komme i stressende situasjoner, vi bekymrer oss for trening og treningsmetoder, nettopp for å få en trygg, selvsikker og velfungerende hund. Vi jobber i forhold til hvordan lovene er i dag, for de er det konkrete vi MÅ ta hensyn til. Nettopp for hundens beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Tyra- uansett hvro glade vi er i hundene våre; en ting må vi innse.. Menneskeliv er verdt mer enn uhndeliv, og derfor har lovene blitt som de har blitt. Men loven med å ikke sette hunden utenfor butikken er jo absolutt også utformet for hundens beste? Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten så er det vel ikke forbudt å binde hunden utenfor butikken? Bare rett ved inngangen, eller steder hvor mennesker må gå rett forbi den. Går fint an å binde den litt på siden, eller kanskje på baksiden. Selvfølgelig gjør man ikke det hvis man har en usikker hund uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en hund er alene er det noe annet en sammen med eieren, jeg binder ikke hundene mine utenfor butikken jeg har alltid med meg noen som kan passe dem, eller så tar jeg dem rett og slett med inn i butikken selv om det ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert jeg. Det er jo faktisk hundene vi bryr oss om!

Okei unskyld dårlig oppfårsel fra meg :oops: , dere har vel rett men jeg er ikke enig med reglene og at det er altid oss feil vis hundene bitter.

Jeg ser på dyreliv som menneskeliv, og det tror jeg ikke det er mange som gjør. Det er na ***** reeringen som ikke har peiling på noe, for meg virker det som om de bare tenker på seg selv. Vent og se om 3generasjoner så er det ingen som kan og svømme. De tar jo ifra alle skolene svømingen sin. Her har vi 7barneskoler og 1ungdomskole. Nå er det bestemt at bare en barneskole og ungdomskolen som får svøming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei unskyld dårlig oppfårsel fra meg :oops: , dere har vel rett men jeg er ikke enig med reglene og at det er altid oss feil vis hundene bitter.

Jeg ser på dyreliv som menneskeliv, og det tror jeg ikke det er mange som gjør. Det er na ***** reeringen som ikke har peiling på noe, for meg virker det som om de bare tenker på seg selv. Vent og se om 3generasjoner så er det ingen som kan og svømme. De tar jo ifra alle skolene svømingen sin. Her har vi 7barneskoler og 1ungdomskole. Nå er det bestemt at bare en barneskole og ungdomskolen som får svøming.

men nå er det bare bestemt sånn, og da får vi rette oss etter det som er! Det er ikke noe vi kan gjøre med det desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns reglene er greie jeg! Så folk faktisk tar ansvar for bikkjene sine i stedet for å la dem danse over alt.

Det gangner oss at vi har de reglene, så vi kan holde hundene vekk fra en mulig situasjon hvor den biter noen.

Regjeringen er en annen sak :) Skal ikke begynne å snakke om norsk politikk engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så går det fint an å svømme i vann, elver og i havet ;) Det er bare unger nå til dags som er så fine på det.. De lærte vel å svømme før bassenget ble oppfunnet også?

(Forresten synes jeg alle burde få ha svømming på skolen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så går det fint an å svømme i vann, elver og i havet :D Det er bare unger nå til dags som er så fine på det.. De lærte vel å svømme før bassenget ble oppfunnet også?  

(Forresten synes jeg alle burde få ha svømming på skolen) :)

ja jeg er enig, men det er jo foreldre som er så late at de ikke gidder og lære ungene sine og svømme også.

Bare se på typen min, foreldrene has har ikke bryd seg så han kan ikke og svømme, jeg syns jo det er litt artig og mobbe han for det da, merkelig nok er :oops: han ikke fleu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, Etter noen år uten egen hund begynner vi å kjenne på savnet etter et firbeint familiemedlem. Det er noe opp og fram enda, men vi prøver å bestemme oss for hvilken rase vi skal velge neste gang og det hadde vært veldig hjelpsomt å få litt innspill til rasene vi tenker på og kanskje noen vi ikke har hatt på radaren enda? Vi er en familie på 4 med barn i barneskolealder. Vi har god erfaring med hund, men har aldri drevet med noen form for hundesport eller jakt osv, og kommer sannsynligvis ikke til å starte med det heller, så vi ser først og fremst etter et familiemedlem.   Hva vi ser etter: * Vi foretrekker begge hunder med tæl, men akkurat i den livsfasen vi er i nå lener vi mer mot et mildere gemytt. Veldig usikker på dette punktet * Førerorientert og samarbeidsvillig * Lite jakt - ønsker muligheten til å slippe hunden løs og oppnå stødig innkalling * Ingen vokt * Lett å motivere og lærevillig (husk: dette er en ønskeliste 😇) * Så lite sikling som mulig * Minst mulig hundelukt (sorry goldens 🫠) * Må tåle at det er mye som skjer hjemme hos oss. Barna leker, har med seg venner, vi får besøk, ungene kan bråke osv. Må tåle fremmede i eget hus uten at det er krise eller blir skummelt. Dette er selvfølgelig noe vi vil legge til rette for at hunden takler fra dag 1, men det er et så viktig punkt at vi ønsker best mulig utgangspunkt * Går greit overens med andre hunder * Minst mulig røyting - har ikke helt bestemt meg for hvor viktig dette punktet er for meg, men det ser så deilig ut å ha en røytefri rase. Kan gjerne stelle pels hver dag, men ikke mer enn 10-20 min i det daglige * Jeg ønsker meg en stor hund, samboer har mest lyst på en liten hund, så jeg tenker en plass midt i mellom.    Vi kan tilby: * Ca 1,5 time tur hver dag. Noen dager mer, noen dager mindre, men jeg tenker gjennomsnittet vil ligge rundt der * Hundevante eiere som liker å trene lydighet og legge til rette for et ukomplisert hundehold * Masse kjærlighet og oppmerksomhet   Raser vi har tenkt på: * Puddel - Jeg føler egentlig at jeg beskriver en puddel, men... Samboer syns storpuddel blir for stort, mens jeg syns de minste variantene blir for små. Har inntrykk av at mellompuddel har en del rusk på linjene? At hunden er mentalt stødig er pri 1 * Wheaton Terrier - Virker som veldig kule hunder, men litt redd for at terrier-gemyttet kan bli litt mye? Har veldig lite erfaring med rasen bortsett fra det jeg har lest meg til * Toller - virker som veldig trivelige hunder som har mange av de kvalitetene vi ser etter, men har inntrykk av at de kan være litt nervøse? * Schipperke - denne rasen har vi hatt før og det er veldig kule hunder. Men kunne tenkt meg en litt større hund i neste omgang   Så, har dere noen tanker eller forslag til oss?    Disclaimer: Ja, jeg vet at jeg har skrevet en smørbrødliste over ønsker og at selv om en rase på papiret kan huke av på alle boksene, kan individet vi får i hus være helt annerledes. Vi er ikke ute etter en robot, men vi er fortsatt i drømmefasen og ønsker best mulig utgangspunkt for vårt neste hundehold.  
    • Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...