Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som blir med på ringtrening?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Fint om det blir neste søndag og så kan jeg henge meg på, i morgen blir det for sent for min del. 'Noen' fant ut det skulle feires bursdag uten at jeg visste om det...

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Dere som var der i dag, avtalte dere noe klokkeslett/ny dag?

Vi var bare tre stykker. Labbis kan ikke neste helg, så Calina og jeg fant ut at hvis det ikke er snø neste helg og det bare blir henne og meg, tar vi det i Olsvik, men hvis flere blir med, kan vi godt være på Vestkanten. Jeg er iallfall klar for neste søndag!

Skrevet
Vi var bare tre stykker. Labbis kan ikke neste helg, så Calina og jeg fant ut at hvis det ikke er snø neste helg og det bare blir henne og meg, tar vi det i Olsvik, men hvis flere blir med, kan vi godt være på Vestkanten. Jeg er iallfall klar for neste søndag!

Jeg forsøker å henge meg på, får mase på bil nuh så går det i orden. Hvor i verden er Olsvik? :)

Skrevet
Jeg forsøker å henge meg på, får mase på bil nuh så går det i orden. Hvor i verden er Olsvik? :)

Hehe, som sagt, kommer det flere kan vi godt ta det på Vestkanten :)

Skrevet

Idag var det hvertfall kjempekoselig! Mange gode tips, og fremgang hadde vi vel alle. :)

Jeg sier hvertfall tusen takk for hjelpen med småen idag ! gleder oss til neste gang. :)

Skrevet
Idag var det hvertfall kjempekoselig! Mange gode tips, og fremgang hadde vi vel alle. :)

Jeg sier hvertfall tusen takk for hjelpen med småen idag ! gleder oss til neste gang. :)

Bare hyggelig det vet du ;)
Skrevet
Jeg forsøker å henge meg på, får mase på bil nuh så går det i orden. Hvor i verden er Olsvik? :hyper:

Litt forbi Vestkanten, vi kan treffes på veien så kan du bare henge deg på :lol:

Skrevet
Ny runde igjen med trening på søndag?

Olsvik eller Vestkanten?

Klokken 16.00 feks?

Klokken 16 høres helt bra ut! Vet om flere som vil være med, så vi kan godt ta det på Vestkanten. Der er det iallfall tak om det skulle bøtte ned og lys ;)

Skrevet
I lige måte ! Lykke til nå da. :wub: -btw så skal vi starte i egen klasse..ny kategori - hopp og sprett... :wub:

hehe

Hehe.

Bare dumt at du skal stille lørdag og jeg søndag nå da :P Lykke til iallfall og gi meg en lyd om hvordan det går!

• 2 weeks later...
Skrevet

Regner med det er endel som skal stille på Manger og/eller NKK Bergen.

Ny runde med trening?

Søndag 25. februar, kl 16 ca?

Skrevet

Ny runde med trening?

Jeg er med!

Skrevet

Ny runde med trening?

Me too ! Må få orden på de bakbena.... :D

Skrevet

Prøver igjen om flere vil henge seg på ...

Det blir en ny runde med trening, søndag 4. Mars klokken 16 på 3. parkeringsdekk på Vestkanten!

• 1 month later...
Skrevet

Blir det noen flere ringtreninger med gjengen i bergen fremover eller ?? Jeg har nettopp meldt meg på 2 utstillinger til som valp..hihi

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan er han sammen med andre hunder? Er det mye lyd da også?  
    • Hei! Takk for svar:) Ja, vi har skjekket han hos vetrinær, og prøvd adaptil uten noen endring. Radio/annan lyd i bakgrunnen hjelper ingenting med mindre den skjermer for lyder utenfra, og da må vi ha volum så høyt at det blir irriterende for oss😅 Har prøvd ulik balanse med forskjellig mental og fysisk trening, og mengde. Vi merker at han er litt roligere om vi gjør aktiviteter som er mindre stressende for han, og trener mer spor/søk. Fortsatt langt over gjennomsnitt med bjeffing, men det er hevrtfall litt forbedring. Når det kommer til kastrering så er han kastert på grunn av andre medisinske årsaker, og for oss har ikke dette hatt noe innvirkning desverre. Har kommet frem til at dette helt sikkert er genetisk og han kommer nok alltid til å være litt varsler hund. Samtidig tenker jeg også at dette er noe som er vanskelig for han, og veldig stressende. 
    • Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...