Gå til innhold
Hundesonen.no

"Advokatmat"

Lotta

Recommended Posts

"Any marriage where either of the parties is an idiot or lunatic is null and void."

Hehe, dette var da en smart lov.. banana

"Up to a felony charge can be levied for promoting the use of, or owning more than six dildos."

Nok med en eller to hva? :D

"It is illegal to sleep naked."

Ooops, fritt for å ikke flytte til Minnesota... :icon_redface:

"It is illegal to stand around any building without a good reason to be there."

Kan dette også gjelde for tenåringer på kjøpesentre i Norge takk? :P

"It is not illegal to speed."

Send råkjørere til Missouri! :P

"One may not pretend to abuse an animal in the presence of a minor."

Men er man alene er det greit... <_<

"It is illegal to wear a bullet-proof vest while committing a murder."

:P

"Idiots may not vote."

Hva med politikere da??

"Women may go topless in public, providing it is not being used as a business."

Woohoo!

"The penalty for jumping off a building is death."

:P

"It is legal to shoot an Indian on horseback, provided you are in a covered wagon."

Øøøhh...

"One must make a loud noise before passing a car on the left."

Bææææært!

"It is perfectly legal to beat your wife on the court house steps on Sundays."

Sto de i kø da eller? :P

"It is illegal to use a lasso to catch a fish."

Det er dessuten meget vanskelig! :P

"It is illegal to tickle women."

Dette sier jeg til min samboer daglig, hører han på det? Neeida...

Nesten så man vil teste ut om man blir arrestert for noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A fine of $25 can be levied for flirting

Hmm...er redd jeg ikke bør dra til New York - kan fort bli dyrt, ett blunk her og ett vink der, og vips er man blakk! :icon_redface:

While riding in an elevator, one must talk to no one, and fold his hands while looking toward the door.

Denne er også fra New York, men jeg tror mange i Norge går rundt i den tro at den gjelder her også... :P

You may not catch a fish by any body part except the mouth.

Høres vanskelig ut, men i Pennsylvania kan de visstnok fange fisk med munnen...

The definition of "dumb animal" includes every living creature.

Ja, det tviler vi vel ikke på etter å ha lest lovene... Hehe...

No one may have sex in the back of an ambulance if it is responding to an emergency call.

Som med mange andre lover jeg leste idag, lurer jeg veldig på hvordan denne ble nødvendig??

It is illegal to cause a catastrophe

Enkelt og greit! Denne kunne vi vel bare gjort til en internasjonal lov? :rolleyes:

Whistling underwater is prohibited.

undervannsplystring er et stort samfunnsproblem, la oss bure inne disse kriminelle som driver med slikt! :D

Nei - her var det mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme lover her ja!

You are not permitted to wear cowboy boots unless you already own at least two cows.

Lurer på om homsepatruljen har en finger med i spillet her?

Bowling on the sidewalk is illegal.

Why?? hehe

Catapults may not be fired at buildings.

Antimoro-lov fra Aspen..

Getting married on a dare is grounds for an annulment.

Jasså?

Six-year-old girls may not run around without being fully clothed.

Neivel? Hva med de som er yngre? Eller særlig eldre, kanskje?

The state constitution allows for freedom of speech, a trial by jury, and pregnant pigs to not be confined in cages.

Uten sammenligning forøvrig?

It is illegal to sell your children.

Fillern, der røyk den biintekta, liksom.. :shocked:

When having sex, only the missionary position is legal.

Oral sex is illegal.

You may not kiss your wife's breasts

Dette er lover fra Florida.. Jeg syns jo at det er ganske logisk at man ikke kan ha oralsex i en stat der alt annet enn misjonæren er ulovlig.. Men dette med bryster lurer jeg litt på.. Er det bare konas bryster man ikke kan kysse? Hva med naboens?

If an elephant is left tied to a parking meter, the parking fee has to be paid just as it would for a vehicle.

Goes whitout saying vel? Har man parkert, så har man parkert, selv om man parkerte en elefant?

It is considered an offense to shower naked.

Javisst.. Det finnes lite som er verre enn å dusje naken..

Jeg skal flytte til California da!

Sunshine is guaranteed to the masses.

Wee! Garantert, faktisk..

No vehicle without a driver may exceed 60 miles per hour.

Syns jo det er ganske fornuftig jeg?

Alaska er forholdsvis dyrevennlige da:

It is considered an offense to push a live moose out of a moving airplane.

No one may tie their pet dog to the roof of a car.

It is considered an offense to feed alcoholic beverages to a moose.

Det er noen interessante lover i Arizona og..

Donkeys cannot sleep in bathtubs.

Kan de ikke? :shocked:

No one is permitted to ride their horse up the stairs of the county court house.

Nei nei, får vel ri opp noen andre trapper da?

It is illegal for men and women over the age of 18 to have less than one missing tooth visible when smiling.

Hva er straffen for det, mon tro?

I Little Rock, Arkansas..

Flirtation between men and women on the streets of Little Rock may result in a 30-day jail term.

It is unlawful to walk one's cow down Main Street after 1:00 PM on Sunday.

Sikkert uten sammenligning forøvrig her og? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When having sex, only the missionary position is legal.

Oral sex is illegal.

You may not kiss your wife's breasts

Dette er lover fra Florida.. Jeg syns jo at det er ganske logisk at man ikke kan ha oralsex i en stat der alt annet enn misjonæren er ulovlig.. Men dette med bryster lurer jeg litt på.. Er det bare konas bryster man ikke kan kysse? Hva med naboens?

Wee! Garantert, faktisk..

Hm. I likhet med mange av disse lovene, så lurer jeg på hvordan lovens lange arm skal avsløre denne kriminaliteten? :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. I likhet med mange av disse lovene, så lurer jeg på hvordan lovens lange arm skal avsløre denne kriminaliteten? :twitch:

Begrepet "kikking" får kanskje en ny definisjon? Man kikker ikke av egen interesse, men for å avsløre om naboen er lovbryter. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dina-jenta
Åhhh... så mange teite folk det finst :shocked: Blir helt målløs..

Det er jo latterlig da :Laugh: At det går ann å få penger for sin egen dumhet :glare: åssen dommer og jury er det i de sakene, tro?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som står i www.dumblaws.com om dumme norske lover!

If your vehicle stalls and you leave it on the side of the road, you must mark the vehicle with a red, reflecting triangle.

A fee is levied on each purchaser of any plastic bottle which is returned upon return of the bottle

.Beverages containing more than

Licenses must be bought in order to own television sets, and even VCRs.

You may not spay your female dog or cat.

Haha...

Også fant jeg en lov i new jersey ; You may not slurp your soup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som står i www.dumblaws.com om dumme norske lover!

Haha...

Også fant jeg en lov i new jersey ; You may not slurp your soup.

Den eneste av de som er teit er jo TV-lisensen (som ikke er en lisens, men en avgift, sånn egentlig). Finnes langt dummere lover her i landet.

Og den med sterilisering er jo tilogmed feil, det gjelder ikke katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...