Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege

giggi

Recommended Posts

Hei, skal ha Sasha på *prøve* i en uke nå, skal sansynlig vis bli min ;)

Men hun er ikke vaksinert å har heller ikke helse attest, så vi er nødt å ta en tur til dyrlegen.

Men så lurer jeg på om noen vet om en god og trygg? dyrlege i området, en som kanskje har litt tid til vær enkel liksom, har en følelse av den dyrlegen vi hadde til valpen får noen år siden var veldig "stor", hadde liksom ikke tid til noe, bare "sjekke ok neste" :unsure:

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere blir fornøyd der dere går. ;) Hvis ikke så kan jeg anbefale sandnes smådyrklinikk. Har vært der med to forskjellige hunder og en rotte. Seneste med ene hunden nå på mandag. Jeg ble tatt veldig seriøst og fikk komme inn samme kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Hafrsfjord på det varmeste, Sandnes har jeg ikke gode erfaringer med. Joda, vi har blitt godt mottat, og har vært hyggelige dyrleger, men det er noen kjipe hull der; bl.a fikk min en alvorlig feildiagnose, og sendt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ALDRI til å gå på Sandnes smådyrklinikk igjen, og vil heller ikke anbefale dem.

Derimot har jeg gått til Cato på Dyredoktoren på Soma mange mange ganger med forskjellige hunder, og har er utrolig flink, og har peiling på mye. jeg kommer til å gå til ham så lenge han jobber som veterinær, han er utrolig dyktig og flink med hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går til Hafrsfjord smådyrklinikk med Phoebe (og kaninene), og er kjempe fornøyde med de :kiss: Håvard er utrolig flink og hyggelig!

Ellers synes jeg stavanger smådyrsklinikk er bra (der med kilden), men har ingen erfaring med å ta med hund der (gikk der med kaninene før) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Ser det er forskjellige anbefalinger her, og det jo bra. Selv har jeg dårlig erfaring med feildiagnose på Tu Dyreklinikk, mens Sandnes Smådyrklinikk er jeg utrolig godt fornøyd med. Jeg har gått der siden 1990 og har ikke opplevd noen dårlige diagnoser e.l. Er ikke alle dyrlegene som får behandle mine hunder. På Sandnes er det bare 2 stykk jeg forholder meg til. De stilte også utrolig godt opp for meg da Jade forsvant.

Veldig synd at det er noen her som har fått feildiagnosert sine hunder der. Håper dere har tatt det opp med dem.

Jeg kommer nok ikke til å skifte plass, så lenge "mine" dyrleger er der :rolleyes:

En annen ting jeg vil nevne, er at Tiny overlevde pga kjapp og korrekt diagnose her. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har positive opplevelser fra Sandes jeg også... men da bare fra to dyrleger. (muligens de samme som Gunn refererer til)

Men denne gang tar jeg hundene over til Hafrsfjord smådyrklinikk. FOR en service, for en kundebehandling. Følte meg MEGET velkommen, og er imponert over deres kompetanse!

Så jeg havner nok her tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har positive opplevelser fra Sandes jeg også... men da bare fra to dyrleger. (muligens de samme som Gunn refererer til)

Men denne gang tar jeg hundene over til Hafrsfjord smådyrklinikk. FOR en service, for en kundebehandling. Følte meg MEGET velkommen, og er imponert over deres kompetanse!

Så jeg havner nok her tenker jeg...

Jeg må si meg enig med deg, servicen og kompetansen på Hafrsfjord er helt fantastisk, og jeg stoler 110% på Håvard. Han er et funn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de samme 2 dyrlegene vi mener ja Silje :) Når det gjelder velkomst og service er det veldig viktig uansett hvem man forholder seg til. Det være seg både dyreklinikker og forretninger. Skal man kjøpe en tjeneste, så skal man forvente god service. Det er jo ikke akkurat billig å gå til dyrlegen med hunden :) . Kan nok være at jeg har et mer spesielt forhold til de på Sandnes enn mange andre. For det første har jeg brukt dem i veldig mange år, så har jeg jo vært innom med ganske så mange hunder i løpet av disse årene. Alle valpene blir jo også sjekket og øyelyst her. Så de bør jo fortsatt gi meg god service og velkomst der ;);) . Hafrsfjord blir for langt for meg, da er Ålgård nærmere ;) . Men har hørt Silje skryter av dyrlegen der. For meg blir det nok Sandnes fortsatt, er utrolig greit å kunne ha en avtale med dyrlegen der jeg kan ringe kl 0600 om morgenen om noe uforutsett oppstår under en fødsel. Det kaller jeg service ;) Når det gjelder kompetansen til "min" dyrlege har jeg ikke oppdaget at det har blitt gjort noe feil fra hennes side. Hun holder seg meget oppdatert og holder også på å videreutdanne seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trøste deg med at det ikke er så lett for en innbarka vestlending heller! Jeg pleier ofte å sløyfe den ekstra R'en og bare si hafsfjord... lettere på den måten... og man unngår å harke opp spytt og slim når man sier det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg kan anbefale Gunhild Ørn ved Stavanger Smådyrklinikk. Hun er flink med hunder som ikke er helt trygg på folk, og tar seg absolutt tid til å prate og få hunden til å føle at ting er greit.

De andre der er også til å anbefale, og de er også flinke med meg der. Like viktig, det! :-)

Jeg har prøvd Hinna Smådyrklinikk, Hafrsfjord dyrlegene, Sandnes Smådyrklinikk, de der på Tu, og av de jeg har nevnt til nå i mitt innlegg, er det Stavanger Smådyrklinikk generelt og da Gunhild Ørn spesielt som kommer best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...