Gå til innhold
Hundesonen.no

Produsenter av helsveiset bur på Vestlandet?

Recommended Posts

Vil gjerne ha et helsveiset dobbeltbur til å ha i bilen. Noen som vet om produsener av sånt på vestlandet? Gjerne i nærheten av Hordaland?

Har forsåvidt fått et godt tilbud på et "Kela bur", men blir litt langt å reise til Askim for å hente det...

Regner med det koster flesk å få det fraktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vil gjerne ha et helsveiset dobbeltbur til å ha i bilen. Noen som vet om produsener av sånt på vestlandet? Gjerne i nærheten av Hordaland?

Har forsåvidt fått et godt tilbud på et "Kela bur", men blir litt langt å reise til Askim for å hente det...

Regner med det koster flesk å få det fraktet!

Du får hente det når dere kommer over da vet du *ler* - Eller vi kan hente det og oppbevare det for deg...... Vi bor jo ikke langt fra Leif.

Vi bestilte forøvrig bur til vår NYE "gamle" Volvo i går - dobbelt - fra Kela - og det får jeg allerede på fredag..... juhu..... Nyxedotten blir den første som får testet ut det buret når jeg kjører Maria til toget på lørdag *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hente det når dere kommer over da vet du *ler* - Eller vi kan hente det og oppbevare det for deg...... Vi bor jo ikke langt fra Leif.

Vi bestilte forøvrig bur til vår NYE "gamle" Volvo i går - dobbelt - fra Kela - og det får jeg allerede på fredag..... juhu..... Nyxedotten blir den første som får testet ut det buret når jeg kjører Maria til toget på lørdag *ler*

Ja det hadde gjerne vært noe :icon_redface:

Prisen var ihvertfall ikke noe å si på! Har også en bekjent her som er veldig fornøyd med sitt bur (oså dobbelt).

Blir nok uansett ikke før utpå våren, kjører ikke over fjellet med putte-bilen min midt på vinteren! Om det kan kalles vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja det hadde gjerne vært noe :icon_redface:

Prisen var ihvertfall ikke noe å si på! Har også en bekjent her som er veldig fornøyd med sitt bur (oså dobbelt).

Blir nok uansett ikke før utpå våren, kjører ikke over fjellet med putte-bilen min midt på vinteren! Om det kan kalles vinter...

Snakket med Leif når vi hentet buret vårt om fredagen (veldig veldig fint hihi), og han sa at han har en bekjent som kjører over til Bergen og at frakten ikke blir spesielt dyr. Har du hørt på pris på frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Leif når vi hentet buret vårt om fredagen (veldig veldig fint hihi), og han sa at han har en bekjent som kjører over til Bergen og at frakten ikke blir spesielt dyr. Har du hørt på pris på frakt?

Hmm... nei det var jeg ikke klar over. Får ta en tlf å høre med han.

Har en bekjent i Norcargo (el tilsvarende) han skulle sjekke fraktpris der for meg. Vil ha, vil ha.... :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei!

Har du bestilt deg hundebur nå? Jeg så ikke innlegget ditt før nå, så det kommer kanskje litt sent. Jeg vet at de på Myrbø selger helsveisede hundebur som de lager på mål. Ellers ligger det en del brukte på nettet også. Jeg har kjøpt ny bil og trenger et litt mindre dobbeltbur, for det jeg har er visst litt for stort, så jeg har kikket litt rundt i dag.

meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du bestilt deg hundebur nå? Jeg så ikke innlegget ditt før nå, så det kommer kanskje litt sent. Jeg vet at de på Myrbø selger helsveisede hundebur som de lager på mål. Ellers ligger det en del brukte på nettet også. Jeg har kjøpt ny bil og trenger et litt mindre dobbeltbur, for det jeg har er visst litt for stort, så jeg har kikket litt rundt i dag.

meg

Ja jeg vet at de har bur der ute, men jeg skal ha litt snåle mål (D 80 cm B 50+40 cm H 60 cm) så jeg regner ikke med å finne noe der men det blir nok en tlf når lommeboken tillater det... Ikke lurt å bulke bilen i januar nei... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg vil si av og på de siste dagene.  Jeg leste opp om analkjertler. Jeg får bare følge med, og ta tur til dyrlege om det fortsetter. 
    • Alder. Han er rett og slett tenåring, og begynner å finne ut av hvordan han skal bli når han blir voksen, og teste ut "verden" litt. Er det en rase som kanskje også har typisk varsling eller vokteregenskaper så er det veldig typisk at det begynner å dukke opp nå. Hvis det er uansett avstand og når det kommer brått på kan det være litt vanskelig, men prøv å avbryte, og prøv å lære inn en supergod kontaktkommando som du kan bruke hvis du oppdager folk før ham, og avlede allerede før det skjer.
    • "I det siste", er det konsekvent de siste dagene, eller av og på i en periode? Uansett, aking kan tyde på problemer med analkjertlene, og det er ikke uvanlig at de går tette om avføringen er løs, så det kan være greit å ta en tur til dyrlegen for å sjekke og evt. tømme.
    • Hei, Jeg har lagt merke til at hunden min plutselig har fått ganske løs mage i det siste og lurer på årsaken. Hun drar seg litt langs bakken etter hun har gått på do. Det ser ikke hivent , eller infisert ut. Hun får et tørrfor hun har tålt godt. Jeg mistenker det kanskje er lakseoljen jeg gir henne pga. røyting og pels. Men er det slik at hun plutselig kan reagere på noe hun har tålt tidligere? Allmenntilstand ellers er bra, mye energi og appetitt. Noen tips? Gjøre som nå med med å forsøke ut eliminasjon. Nå gir jeg henne kun tørrfor og kokt ris til det stabiliserer seg. Det er planen.  På forhånd takk for svar. 
    • Hei! Jeg har en fantastisk unghund, Harry, på 11 måneder. Helt siden vi fikk ham, har vi lagt stor vekt på miljøtrening og sosialisering, og han har alltid virket som en trygg og tøff valp.   De siste månedene har det imidlertid skjedd en endring - han har begynt å varselbjeffe mer på mennesker, spesielt når de dukker opp brått og skremmer ham, selv om de er på grei avstand.   Når dette skjer, stivner kroppsspråket hans, og han virker redd. Jeg får ikke kontakt med ham i øyeblikket, og må bare vente til personen er langt nok unna til at han slapper av igjen. Ellers er han en sosial hund som trives med folk, så lenge han ser dem komme og ikke blir skremt.   Jeg lurer på hvorfor han plutselig har endret atferd på denne måten. Er det en vanlig fase i unghundperioden? Og viktigst av alt - hva kan jeg trene på for å hjelpe ham gjennom dette? Alle råd tas imot med stor takk!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...