Gå til innhold
Hundesonen.no

vakreste raserepresentant?

MarieR

Recommended Posts

Inspirert av trådem om vakreste rase, vil jeg nå se deres mening på den vakreste raserepresentanten i din(e) raser. ;)

Av rasen Norsk buhund er det for meg en dansk hannhund. Han har det utseende jeg elsker, hodet hans er noe av det nydeligste jeg har sett på rasen, og han er utrolig pen ellers også. Har ikke møtt han, så kan bare dømme ut fra utseende, og der topper han alt. ;)

Om jeg også skulle gitt dere tispen jeg setter høyest i rasen blir det Kimuras Amanda. Ikke bareer hun flott utseendemessig, men hun gjør det også bra bla i LP.

Her er ikke bare begge hundene representert med bilder og tittler - de har også hatt kull. Denne kombinasjonen er drømmen for meg hvertfall, synd jeg ikke skulle ha valp da.. :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er disse tre som gjelder:

NV-06 Trico Hunter

N S UCH N S JCH NMF HV 06 Pussjo's C-La Chasse

Og sist men ikke minst:

NUCH NJCH NMH Bjerkjestølen's Hi-treff

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fant jeg ideal akitaen da jeg møtte Dairin Go Fukuoka Tokuhisa. Ikke bare er Dairin den vakreste, men han er også en utrolig personlighet!

Bilde av Dairin

Og jeg hadde ikke sagt nei takk til en slik tispe

Begge disse akitaene er japanske importer, ingen tvil om at de peneste akitaene finnes i Japan. I Norge finnes ingen av denne kvaliteten.

Når det gjelder shiba er min absolutte favoritt en australsk import til Norge, Glendalin Burande. "Kitaro" var på samme måte som Dairin, en utrolig personlighet. Og han hadde mange gode kvaliteter som han har ført videre i avl i Norge.

Bilde av Kitaro

Av shibatisper må jeg si at jeg falt pladask for denne tispen som bor i Spania. Faren hennes er en japansk import som bor i Norge.

Bilder av Aibory :

Når det gjelder shiba, finnes det flere hunder av god kvalitet, både i Norge og Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hannhunden har jeg bare sett på bilde, men det er noe med ham som bare fanger blikket mitt(men han skulle ikke hatt så lyse øyner):

Tinaru%20Aussie%20Larrikin.jpg

Denne tispen syns jeg er utrolig vakker:

Glimmergruvans%20Solo%20Song.jpg

Jeg har alltid syns hun er vakker t.o.m før jeg så hvordan den stygge andungen Blaze utviklet seg :) Blaze er vist, ifølge dem som har sett dem begge, utrolig lik denne tispen. Men det er vell gjerne ikke så rart, det er Bestemoren hennes og Blaze er linjeavlet lengre bak på den siden av slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere på topp hos meg:

Toots working class hero

Bell-A-Mir´s Elegant Envoy

Svolværgeitas Cisco Kid (Pepper er stolt nevø!)

Chihuahua på topp hos meg:

Langhår: Shah Arpilin Delvig

Korthår: Chipau Sir Simon

Edit.

Saluki på topp hos meg:

Langhåret tispe: El-Adini Gamil Zala ble 13år gammel.

Langhåret hannhund: Qirmizi Cartago Å se han løpe er rett og slett en drøm!

Korthåret hannhund: Shafaq Cesar Manrique I mine øyne finner du ikke en mer stilig hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av trådem om vakreste rase, vil jeg nå se deres mening på den vakreste raserepresentanten i din(e) raser. ;)

Av rasen Norsk buhund er det for meg en dansk hannhund. Han har det utseende jeg elsker, hodet hans er noe av det nydeligste jeg har sett på rasen, og han er utrolig pen ellers også. Har ikke møtt han, så kan bare dømme ut fra utseende, og der topper han alt. ;)

Om jeg også skulle gitt dere tispen jeg setter høyest i rasen blir det Kimuras Amanda. Ikke bareer hun flott utseendemessig, men hun gjør det også bra bla i LP.

Her er ikke bare begge hundene representert med bilder og tittler - de har også hatt kull. Denne kombinasjonen er drømmen for meg hvertfall, synd jeg ikke skulle ha valp da.. :P :P

OT OT: Må bare friste litt :) Venninnen min har hund derfra (rottis). Hun er også "kennel passer" hos de. Så når Kathrine og Terje var på NKK hamar passet venninnen min de valpene. Jeg kom selvfølgelig bort for å klemme litt på valpene, og gu, så herlige de var :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Uten tvil Oban, INTUCH SUCH NUCH DKUCH FINUCH NordJV03 BJS03 NordV04 BS04 EUW05 KbhV05 NV05 NordV05 Keridown Gael Force, han er noe av det lekreste jeg hittil har sett!

Oban_Ronneby.jpg

(bilde lånt fra Kennel Seamrog)

Oh, vi skulle egentlig ha et kull etter en hannhund som hører til kennel Seamrog, Loke heter han. Veldig flott wheaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to hanner jeg liker veldig godt:

Nord. PL. Int.Uch WW-06 EUJW-05 Freetains A Great Diamond

N UCH Charming Pal`s All Roi`l

Og her er en tispe jeg liker godt:

Ebra's La Vida Lafayette

Ikke vanskelig å gjette seg til hvilken farge du foretrekker :P

Guri for et flott bilde av han! Det var det jeg leita etter, men ikke fant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På schäferhund så må det bli han her:

Gandalf vom Oberhasener-Kreuz

Tispe: Xitta vom Kirschental

Hu er ikke spesielt vakker i mine øyne, men kombinasjonen av arbeidtitler og utstillingstittel, gjør at hu har en stjerne i margen hos meg. Brain and beauty. (Født i 1978).

På BC er vel Nirms far en av de flotteste: Cap

Men en BC er stiligst i arbeid uansett utseende...

Mudi:

Szófogadás Tizen Kilences "Metku"

Bogars far.

Tispe må det være Sachahazi Dorcik "Kökény"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste og vakreste... Synes i hvert fall at far til bisken min, NJCH US Orkan er ganske fin da:

HPIM1227_1106755321_250x332.JPG

Bildet er lånt fra www.neadalen.com

Ellers synes jeg(ganske subjektivt sett) at min gamle hund var verdens vakreste ;)

timoline2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hannhundene så syns jeg at BISA, BISS, Ch. Pufpride Sweet Dreams er noe av det vakreste jeg har sett!

Parker11120copy.jpg

Bilde lånt fra Finch's Poms sin side.

Av tisper så syns jeg at N UCH NORDV-06 Pom Classic Queen of Spades er den vakreste

Flisa06.jpg

Lånt fra Sunline kennel sin side

(Hun er forresten helsøster til Twiggy ;) Fra det første kullet til den kombinasjonen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...