Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissebehov i løpet av natten


msmarit

Recommended Posts

Valpen vår Mia er nå 15 uker gammel og for det meste så tisser hun ute.

Hender fortsatt at hun må ut en gang eller to om natten for å tisse. Hun sier

fra med å pipe og da spretter vi opp og tar henne med rett ut.

I det siste har jeg begynt å lure på om det er slik det skal gjøres og om de nattlige turene

vil bli færre etterhvert av seg selv? Eller lærer vi henne at å pipe betyr at da er det ut?

Hvordan gjør dere det om natten og når begynte natturene ut å bli færre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ville vært meget glad om jeg hadde en valp som pep når den måtte ut og tisse. Mine bare går bort til døren og tisser, dem - dvs hvis man er heldig - ellers tisses det både litt her og der...

Såfremt valpen faktisk MÅ tisse (dvs at den gjør det) så ville jeg fortsatt med de nattlige tisseturene. Men når man oppdager at valpen gjør dette for oppmerksomhet, kanskje bare vil ut og leke, etc - så ville jeg kanskje begynt å drøye det litt mere. MEN idet den sier ifra og MÅ tisse, og du ikke hører det (eller bryr deg) så er det raskt to-tre steg tilbake i renslighetstreningen ved at den gjør ifra seg inne istedenfor.

Clou'et er vel at det ikke skal være så MORO for valpen å stå opp midt på natten - selv om den må tisse. Ta den rolig ut, gjerne i bånd (så den ikke beg. å løpe og leke for seg selv), la den tisse - og så vips inn igjen og sove videre.

Etterhvert vil den skjønne at den bør holde seg natten igjennom, da "mor eller far" slett ikke er noe morsom å få med seg ut når det er mørkt i huset..

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å vite at det man gjør ikke er helt på jordet :)

Ja, jeg syns hun er veldig flink som sier fra, selv om det nok bare er 90% av gangene hun

tisser når vi går ut. Hun forsøker av og til å få meg med på noe morsomt, men det blir det lite av midt på natten gitt! :tongue:

Noen som kan dele med med når deres valp sov natten gjennom uten en tissetur ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...