Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge skal man leite etter en forsvunnet hund


Tonjehelen1@hotmail.com

Recommended Posts

Tror ikke det finnes noe fasit på sånt... man hører jo stadig om hunder som bare dukker opp lenge etter at eierene har gitt opp. Jeg klarer ikke tanken på at noen av mine skulle bli borte en gang jeg. Ser for meg at jeg ville stoppet verden på en eller annen måte eller i det minste prøvd. :D

*uff* føler med deg... håper du finner han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heldigvis aldri vært i den situasjonen, men tror nok aldri jeg hadde stoppet å lete før jeg fant den, eller i det minste funnet ut hva som hadde skjedd med den.

Håper hunden din kommer tilrette, det må være forferdelig å ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tror heller aldri at jeg helt kan klare å gi meg. Vanskelig å slå seg til ro når man ikke veit hva som har skjedd han.

Han er etterlyst hos Politiet, falken, viking og ett bilbergingsfirma. Har i tillegg etterlyst han hos omplasseringen for hunder, alle dyrleger i området, lensmannskontorene rundt omkring.

Svigerfar og vi har leita i området flere ganger for dagen de siste 3 ukene. Det har vært jakt i området og jegerne har søkt etter han for oss.

Viltnemda har vi prata med. Lederen i jakt og fiske har sendt ut mail til alle sine medlemmer.

Han er etterlyst i avisen, radio, satt opp plakater i mange mils omkrets. Levert ut 150 løpesedler på alle nærliggende gårder.

Så mye folk som færdes i området så er det jo forbasket rart at INGEN har sett han?

Har opplyst alle nærliggende gårder at ha kan ha blitt veldig sky, siden han har basenji i seg.

Jegerne mener noen har tatt han, men hvem vil stjele en blandingshund?

Huff ja, dette er ikke noe gøy.

Tror aldri jeg har bælja og grini så mye i hele min levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tror heller aldri at jeg helt kan klare å gi meg. Vanskelig å slå seg til ro når man ikke veit hva som har skjedd han.

Han er etterlyst hos Politiet, falken, viking og ett bilbergingsfirma. Har i tillegg etterlyst han hos omplasseringen for hunder, alle dyrleger i området, lensmannskontorene rundt omkring.

Svigerfar og vi har leita i området flere ganger for dagen de siste 3 ukene. Det har vært jakt i området og jegerne har søkt etter han for oss.

Viltnemda har vi prata med. Lederen i jakt og fiske har sendt ut mail til alle sine medlemmer.

Han er etterlyst i avisen, radio, satt opp plakater i mange mils omkrets. Levert ut 150 løpesedler på alle nærliggende gårder.

Så mye folk som færdes i området så er det jo forbasket rart at INGEN har sett han?

Har opplyst alle nærliggende gårder at ha kan ha blitt veldig sky, siden han har basenji i seg.

Jegerne mener noen har tatt han, men hvem vil stjele en blandingshund?

Huff ja, dette er ikke noe gøy.

Tror aldri jeg har bælja og grini så mye i hele min levetid.

Vi holder også på å lete etter en hund, så jeg vet godt hvordan du har det :unsure: . Hvordan forsvant din hund?

Det kan være lurt å sette opp etterlysningsplakater med bilde og telefonnummer i hoveddørene på butikker/postkontor etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp.

De som eide vår hund før oss fant han igjen etter et halvt år.

Han hadde blitt stjelt fra gamle eiere og slept løs igjen.

Han ble tatt av Falken og satt på et pensjonat og ble deretter omplassert etter to uker.

Dette visste vi ingen ting om når han ble omplassert til oss.

http://www.ringblad.no/nyheter/article2198285.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder også på å lete etter en hund, så jeg vet godt hvordan du har det :unsure: . Hvordan forsvant din hund?

Det kan være lurt å sette opp etterlysningsplakater med bilde og telefonnummer i hoveddørene på butikker/postkontor etc.

Alle butikker,bensinstasjoner i området har fått fine fargeplakateer.Og vi har i allefall fått tilbakemeldinger på at plakatene blir sett.

Hunden min forsvant med svigerfar på tur i skogen med svigerfar. Vi hadde kjøpt nytt magebelte til hanmed sånn krok til å feste båndet i. Dersvere hektet båndet seg av denne kroken og Tarzan forsvant med fire meter strekkbånd etter seg.

Stakkar svigerfar, har det ikke noe godt han heller. Ville komme med ny hund til oss til jul. Men selv om vi skal ha ny eventuelt. så er det litt tidlig enda. Føler det blir feil å gå rundt å lete etter Tarzan med en annen hund på slep. Er jo ikke riktig for den nye hunden heller det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sluttet å lete før jeg fant hunden. Men nå kjenner jeg jo hunden min veldig godt, og vet at hun ikke stikker av for å stikke av. Hun er såpass knytta til oss og liker seg ikke på egenhånd. + tynn pels, så det hadde nok gjort at jeg hadde letet og letet til jeg fant hunden.. Men man vet jo aldri hva som kan ha skjedd. kanskje den er stjålet etc.. Huff utrolig fæl situasjon! Jeg håper virkelig dere finner hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren til oppdretteren av hunden min, mistet en gang en hund.. Et år senere, ringte polititet fra Sverige og fortalte henne at de hadde funnet hunden hennes! Det viste seg at hunden hadde blitt stjålet, tatt med til Sverige og et år senere hadde de "nye eierne" tatt hunden med til vetrinæren. Vetrinæren hadde funnet ut at hunden var stjålet pågrunn av at hunden var chipsmerket.

Så om hunden din er chipsmerket, må du ikke gi opp(heller ikke dersom hunden din ikke er chipsmerket)! Dette har du vel sikkert prøvd, men hvis ikke, så kan du prøve og ringe til Falken/politiet/vetrinærer rundt der du bor og sjekke om de har hørt noe..

Skal krysse fingrene for at hunden din kommer til rette igjen :D

EDIT: så nå at du så klart har kontaktet Falken, poiliteit og vetrinærer;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...