Gå til innhold
Hundesonen.no

Katrert hannkanin og hunnkanin i bur sammen?

meg123

Recommended Posts

Driver å lurer på om jeg skal ha meg hunnkanin og samtidig kastrere hannkaninen. Kan hannen(hvis jeg kastrerer han) og hunnen gå sammen i i et bur?(di skal ha hvert sitt,men sånn innimellom,kan di være sammen uten at det blir noe problemer mellom dem??

Å hvor lenge bør jeg vente med å få hunnkanin etter hannen er kastrert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Det ville ikke jeg gjort. De kan være sammen, men jeg tror ikke det er lurt å ha de i samme bur.. Hunnkaninen kan tro at den er "drektig" og begynne å nappe pelsen, og så kan de dø av sorg etterpå fordi de ikke har fått unger.. Kaninen min luktet bare på en hannkanin en gang, da begynte hun og nappe seg og ca. en månde etter på ble hun helt anderledes og begynte å bli mer aggressiv og sånn.. Å nappe pelsen sin når man ikke er drektig er bare helt unødvendig.. (DETTE ER BARE MIN MENING ALTSÅ) :P Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg har den kombinasjonen, kasterert hanne sammen med hunn.

De har det supert sammen.

Men de bor ikke i bur, der er de kun når hestene går ut / inn.

Ellers har de stort område å boltre seg på.

Ville vært mer skeptisk til å sette de sammen i bur, da har de ingen mulighet for å trekke seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke jeg gjort. De kan være sammen, men jeg tror ikke det er lurt å ha de i samme bur.. Hunnkaninen kan tro at den er "drektig" og begynne å nappe pelsen, og så kan de dø av sorg etterpå fordi de ikke har fått unger.. Kaninen min luktet bare på en hannkanin en gang, da begynte hun og nappe seg og ca. en månde etter på ble hun helt anderledes og begynte å bli mer aggressiv og sånn.. Å nappe pelsen sin når man ikke er drektig er bare helt unødvendig.. (DETTE ER BARE MIN MENING ALTSÅ) :) Lykke til

Det er bare vås fra ende til annen! Kaninen din var forresten skinndrektig.

Det går helt fint å ha en kastrert hann og hunnkanin i samme bur, sørg bare for at buret er stort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...