Gå til innhold
Hundesonen.no

Tessa, verdens beste Sheltiejente


starlight

Recommended Posts

Her er min lille Tessa:)

Fra første natt har hun sovet uten en lyd! Ei veldig tøff og intelligent lita dame som stadig finner på nye hyss. Det er ikke grenser for hva hun finner på:icon_redface: Utrolig lærenem allerede! Og bare sååå søøt så klart;)

Er det noen som har erfaring med sheltie og ører? Det ene øret har nemlig reist seg litt, og det andre falt ned...er jo helt skeiv:P

Planen er å prøve henne på utstilling (har jo så bra stamme), og agility og lydighet forhåpentligvis etter hvert..Men man kan jo ikke forvente for mye! Først og fremst er hun min lille øyensten:)

post-1745-1167249136_thumb.jpg

Her er hun 5 uker!

post-1745-1167249149_thumb.jpg

post-1745-1167249216_thumb.jpg

post-1745-1167249215_thumb.jpg

8 og 9 uker:)

post-1745-1167249367_thumb.jpg

Tatt nå i jula:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Så nydelig :lol: <3<3<3

Koos deg med valpen, de vokser så utrolig fort (min er jo allerede 5 mnd jo ;) ).

Når det gjelder ørene så reiste det ene øret seg på Phoebe også, så nå går hun med tyggis i ørene for å holde dem nede :icon_redface: Bare litt helt i tuppen, for å gjør ørene tyngre. Hunden merker ikke noe av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset:) har også hørt om oasiskuler..Men er det normalt at de forandrer seg så tidlig? Skal det ikke skje under tannfellingen?

Jeg har egentlig ikke peiling. Fikk hund for første gang, og oppdretteren er til stor hjelp her :lol:

Jeg bare gjør som hun sier..

Men jeg tror ikke det er for tidlig, mener at Phoebe var omtrent like gammel :icon_redface:

Kanskje det varierer fra hund til hund?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, lille jenta på 11 uker er forelska! fikk hilse på whippethannen til ei venninne i dag for første gang (han er 11mnd), og hun ble såå betatt! Han var litt skummel da, men vi gikk tur sammen og hun sprang helt lykkelig og forelsket etter ham..Skreik nesten da han dro..Snakk om starte tidlig med å fly etter guttene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke oasis kuler hun mener, men Oasisfix, som er en som et slags kitt.... dette brukes på samme måte som tyggisen.

Når det gjelder ører så er det nok like mange varianter og metoder som det finnes oppdrettere :D

Personlig har jeg hatt god erfaring med liming av ører. Skriv PM om du ønsker "oppskrift" på hvordan gjøre det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Er det noen som har erfaring med sheltie og ører? Det ene øret har nemlig reist seg litt, og det andre falt ned...er jo helt skeiv:P

Ett lite tips:

Ørene kan reise seg ved første løpetid. Pass på når den tiden kommer. :ahappy:

Jeg bruker kitt, som jeg henger ytterst i kanten av ørene til Tess. Ørene skal henge ned 1/3 av øret.

Du kan gjerne masere øret på bretten. Dette har virket ganske bra på oss.

Ettervert kan du ta av mer og mer tyngde på ørene, slik at de "lærer" seg å henge av seg selv. Men ikke gå for fort frem.

Når det gjelder det ører som har falt ned, så har jeg ikke mye erfaring. Har en venn av meg som teipet rundt ørene til sheltien sin. Ikke stramt selfølgelig, bare slik at ørene sto opp. Hunden gikk rundt med dette en stund. Ørene ble litt bedre da.

Ørene til en sheltie forandrer seg lettere til yngre den er.

Håper dette kan hjelpe deg litt :twitch:

mvh. Siril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen:) Det øret som reiste seg har lagt seg ned til mer normal tyngde igjen:) Det andre er litt tyngre, (ikke såå stor forskjell), men de er litt skjeve. Fikk tips fra oppdretter om å bruke "scholl stortåledd" for ører som er tunge..så når tannfellinga kommer (skal vente litt til da å se det an), så må jeg se om jeg skal ta i bruk noe:)

Uansett greit med tips:D

Fin hund du har forresten Siril. Og for et fint navn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Så stor og flott hun har blitt, kjempe nydelig :yes:

Synes hun var utrolig lik Phoebe, spesielt fargen og ansiktet :)

Tuusen takk :P

Jeg synes jo Phoebe er kjempenydelig, så artig at du synes de ligner, noe de gjør :)

Så på stamtavla hennes at de har litt av det samme blodet.. Gode gener tydeligvis, hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her kommer litt bildespam av godjenta mi igjen, fra pinsehelga:)

Hun har rukket å bli 7,5 måned, og begynner "endelig" å bli ordentlig hund! For tiden går det i agilitytrening og grunnferdighetskurs, så får vi se hva som skjer med tiden. Det er i alle fall agility hun ser ut til å trives aller best med foreløpig :wub:

tessa75mnedpinse024.jpg

tessa75mnedpinse015.jpg

tessa7mneder058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide med en liten bildespam igjen..hehe.

Tessa har nå blitt 10,5 måned og er ei utrolig herlig jente! Bare så synd hun har blitt for stor for utstilling..da hun så klart er verdens vakreste :whistle:

Akkurat nå har hun sin første løpetid, og hun har forandret seg veldig. Blitt såå kosete (før hadde hun aldri tid) og hun har blitt så utrolig mye tøffere til folk og hunder!

tessanesten9mdnhegra038.jpg

dovregrimsdalentessa9mnd033.jpg

diversejuni07011.jpg

tessanesten9mdnogannelisebursdag032.jpg

tessarrosferie07014.jpg

tessarrosferie07011.jpg

tessarrosferie07005.jpg

tessanesten9mdnhegra047.jpg

tessarrosferie07022.jpg

Kan noen hjelpe meg med å forklare hvordan jeg får endret teksten på emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...