Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater

Stine Pernille

Recommended Posts

Skrevet

Belger klubben i Hordaland har sin egen kåring av årets belgere innenfor utstilling, LP og Ag.

Bare skyte litt av go'gutten som havnet på 1 plass, som årets Tervuren 2006! Her ligger listen.

Acegutten havnet også på NBFK's offisielle liste som 16 beste tervuren i landet. Her er den.

Ellers må alle sonenfolk ha en kjempefin jul videre og godt nyttår til alle.

Skrevet

Gratulerer :icon_redface:

(gjennta til meg selv mange ganger: du har ikke lyst på Terv! Du har ikke lyst på Terv!)

Skrevet
(gjennta til meg selv mange ganger: du har ikke lyst på Terv! Du har ikke lyst på Terv!)

Åh..joda! :lol: En gang i livet må disse dyrene oppleves!

Ellers takk for gratulasjoner. Er jo ganske stolt av go'gutten. 2007 blir et spennende år for oss. Gleder meg virkelig til alle utstillinger, uansett kor mye konkurranse! :icon_redface:

Skrevet

Har sagt det før og sier det igjen, Grattis til dere, Ace og Stine :icon_redface: Nå gleder vi oss til Bø... Selv om frk. Roma nå slipper "valpepelsen" og begynner å bli rimelig hengslete... *hehe*

Ace'n kommer nok til å gjøre stor suksess fremover... Han er jo bare en jypling fremdeles! :lol:

Skrevet
Åh..joda! :icon_redface: En gang i livet må disse dyrene oppleves!

har opplevd dem på ganske nærthold tidligere :lol: jeg var "tante" til en i maaaange år.

Skrevet

Nå først la jeg merke til at Loke sto på Groenendael listen :icon_redface: Men han har jo nesten ikke vært stilt?? Laaaangt nede da:P

Gratulerer :lol:

La også merke til at min nabo og trenings kamerat kom på 1 Lp Elite med sin malle ;)

La merke til den jeg også og vi heier alt vi kan på Gerd! ;)

Skrevet
Nå først la jeg merke til at Loke sto på Groenendael listen :D Men han har jo nesten ikke vært stilt?? Laaaangt nede da:P

Dina og står på lista - 23. plass tror jeg? - og hun har vært stilt en gang i 2006.. hehe :D

Skrevet

Hehe... til og med gamlefar Trevi (R.I.P.) står på veteranlisten (12 plass) :D Han ble stillt én gang, med 1AK HP 3.VET :D I tillegg ble han årets terv-veteran i Hordaland :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Gamle kjære Timo står også på listen(e) - som nr. 3 på årets tervueren utstilling, nr. 2 på årets belger på tvers av alle raser - og sist men ikke minst - som årets tervueren veteran for 5. året på rad - litt vemodig og trist å tenke på at vi alle fall nådde ett mål vi satte oss og det var å bli årets veteran til han døde........

Lekte forøvrig litt med statistikk i går med tall fra DogWeb - i løpet av 10 år har han blitt stilt 120 ganger i Norge, 107 ganger har han fått ck/cert (3 cert) - 65 ganger blitt Beste Hannhund, totalt plassert seg i BHK 103 ganger - dvs. 5 ganger har han fått ck uten å bli plassert, 13 ganger har han ikke fått ck, av disse 13 har han fått HP 6 ganger (uten ck) hvorav 2 som junior/unghund og 4 som veteran - bare 6 ganger (3 x som junior/unghud 3 x i championklasse) har han ikke fått hp eller ck - av 120 utstillinger - for totalt 99 forskjellige dommere. 10 x ck på spesialutstilling (av 13 mulige 1 x hp) 7 x plasser i BHK på spesialutstilling......

Statistikk er gøy - selv om det er litt vemodig å tenke på at det er slutt - trøsten får være at det neppe i fremtiden blir mange som kan matche dette :D

Skrevet
Statistikk er gøy - selv om det er litt vemodig å tenke på at det er slutt - trøsten får være at det neppe i fremtiden blir mange som kan matche dette :D

Det skal ganske så mye til for å matche Timo sine resultater ja... Han er en hund som garantert ikke blir glemt så fort. :D

Og det er ikke mange veteraner som har gjort det så bra, både i veteran og blant de yngre.

*bøye seg i støvet for Timo*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...