Gå til innhold
Hundesonen.no

Dansk reglement for JH

WheatenMali

Recommended Posts

Dette var det jeg fant, for 2006:

Juniorhandling:

Særskilt anmeldelsesblanket til denne klasse rekvireres og indsendes inden anmeldelses-fristens udløb.

Ret til at deltage i juniorhandling har alle, der er fyldt 10 år men ikke 18 år på udstillingsda-gen.

Konkurrencerne starter begge dage ca. kl. 14.30 i en separat ring, hvor juniorhandlerne vil blive bedømt af evt. en autoriseret dommer, rutinerede juniorhandlere eller andre kendte, dygtige handlere. De 4 bedste på dagen udtages og går videre til Store Ring, hvor de vil blive bedømt og derefter placeres som nr. 1, 2, 3 og 4.

Bedømmelsen omfatter fremviserens opførsel i ringen, samspillet mellem fører og hund og fremvisningen af hunden.

Der kan kun anmeldes med stambogsførte hunde, der opfylder betingelserne for at kunne deltage på DKK’s udstillinger og har opnået unghundeklassealderen. På DKK’s internationale udstillinger er det tilladt, at en juniorhandler deltager med den samme hund både lørdag og søndag.

Det kan af tidsmæssige årsager ikke forventes, at en hund, der på samme udstilling er anmeldt til at deltage i de almindelige racebedømmelser, kan nå at deltage i juniorhandling, som påbegyndes kl. 14.30. Ved henvendelse til udstillingskontoret på selve udstillingsdagen kan der gives tilladelse til, at en juniorhandler deltager med en anden hund end den, som fremgår af kataloget. Det er dog en forudsætning, at hunden er anmeldt til udstillingen – evt. udenfor bedømmelse.

På hver international DKK-udstilling opnår de fire bedste juniorhandlere lørdag og søndag points, der tæller i konkurrencen om ”Årets juniorhandler”. Bliver man placeret blandt de fire bedste juniorhandlere begge dage på samme udstilling, tæller kun resultatet fra den dag, hvor det højeste antal points blev opnået. (Se endvidere afsnittet om Årets juniorhandler under Årets konkurrencer).

Dette står her(pdf-fil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Det er forhåpentligvis planen, må bare få lånt med rabiesvaksinert hund, men det skal gå lett tror jeg :)

Du kan jo henge deg på meg i sommer. Planen er å bo hos en oppdretter der nede under 4 dagers utstillingen, så du kan helt sikkert bo med meg ;) Kjenner en god del oppdrettere der, så hund blir ikke noe problem å fine til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo henge deg på meg i sommer. Planen er å bo hos en oppdretter der nede under 4 dagers utstillingen, så du kan helt sikkert bo med meg ;) Kjenner en god del oppdrettere der, så hund blir ikke noe problem å fine til deg :)

Det blir jeg gjerne med på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...