Gjest Skrevet 22. Desember 2006 Rapporter Skrevet 22. Desember 2006 Hei! Som overskriften så skal jeg lese en engelsk roman i ferien, for jeg skal ha en presentasjon for lærerene i slutten av Januar. Noen som har noen bøker å anbefale? Det bør være en bok som er lett å snakke om, med spenning og som man ikke missforstår. Er ikke spesielt glad i science fiction o.l. Kom gjerne med tips Ellers vil jeg ønske alle sammen en riktig GOD JUL
fidelio Skrevet 23. Desember 2006 Rapporter Skrevet 23. Desember 2006 Timbuktu av paul auster handler jo om en hund ved navn Mr. Bones, og den er kjempesøt. (Særlig for hundefolk ) A Long Way Down av Nick Hornby er ganske morsom. Ingen av disse bøkene er spesielt lange eller tungleste. Hvis ikke er jo Harry Potter mye bedre på engelsk! Edit; GOD JUL
magicka Skrevet 23. Desember 2006 Rapporter Skrevet 23. Desember 2006 John Dickson Carr - The Burning Court. Herlig gammel britisk krim, med grøsser-temdenser
Nina Skrevet 23. Desember 2006 Rapporter Skrevet 23. Desember 2006 Liker du krim så har du jo Agatha Christie sin "Ten Little Niggers" Knallbra bok
M.J Skrevet 23. Desember 2006 Rapporter Skrevet 23. Desember 2006 Anbefaler The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon. Her står det litt om hva den handler om.
Lemen Skrevet 23. Desember 2006 Rapporter Skrevet 23. Desember 2006 Anbefaler The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon. Her står det litt om hva den handler om. Den er kjempebra! En favoritt her i huset! Andre gode engelske bøker er "How to be Good" eller "High Fidelity" av Nick Hornby, han har skrevet masse bra (jeg ser du har blitt anbefalt han før..) Jeg vet ikke hvor mye engelsk du har lest, men om du kommer deg gjennom de første sidene i Angela's Ashes av Frank McCourt så kan du se fram til en skrekkelig godt skrevet bok, masse grining (jeg grein mye av den hvertfall.. ), og mye latter. Den er skrevet på engelsk/irsk dialekt og kan være litt vrien å forstå i begynnelsen, men etterhvert så kommer du inn i det, (akurat som bøker skrevet på nynorsk..) The Hobbit, or, There and Back Again av Tolkien er også en bok jeg kan anbefale, må leses på engelsk.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar