Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du på nyttårsaften ?

Synne

Recommended Posts

Skrevet

Hva gjør du på nyttårsaften ?

Eg tar mine kaniner inn i boden og tar teppe over de, da høre de mindre og blir midre stresset.

Er veldig redd på nyttårsaften p.g.a at naboen har mistet mange kaniner på nyttårsaften og før, p.g.a folk skyter opp rakterer mye før de skal!. Så mine blir tatt inn i god tid før raktetene flyr opp!. ;)

Skrevet

Jeg tar mi inn ;) Hun begynner jo å bli ei godt voksen dame på 8 år. Så jeg tror ikke hun hører så mye, men det er greit å være på den sikre siden ;)

Skrevet
Jeg tar mi inn ;) Hun begynner jo å bli ei godt voksen dame på 8 år. Så jeg tror ikke hun hører så mye, men det er greit å være på den sikre siden ;)

Ja, det er alltid lurt ;) Vet aldri hva som vil skje!. :P .

Skrevet

Mine står ute som vanlig, men får kanskje litt ekstra snop da.

Lar dei bere stå som "heilt vanlig" for visst eg begynner og stresse med å ha dei inne, så kan det hende at dei blir redde, for da trur dei at det er noke farlig som skal skje ;)

Har alltid bere latt dei stå i bura sine, siden det ikkje er vanlig for dei at dei får komme inn klokka 12 om natta,.

Skrevet
Har ikke hatt kanin på nyttårsaften før,men trur han bare skal være i buret som vanlig. Har han inne hele tiden,så han blir nok bare verende i buret sitt. :D

Ja, det er som oftes lett for dere med inne kaniner :wub: .

Men har god plass , og de skla inn good tid før nyttårsaften :P . Altså på onsdag ;) ..

Skrevet
Ja, det er som oftes lett for dere med inne kaniner :wub: .

Men har god plass , og de skla inn good tid før nyttårsaften ;) . Altså på onsdag :D ..

Blir ikkje det litt varmt når dei er vandt til å vere ute?

tenker på det med at dei har vinterpels no i desember da..

Skrevet

Før tok jeg de inn...men nå gjør jeg ingenting.

Kaninene mine blir mer stresset av å være inne, de liker det ikke, og dessuten er jeg redd for temperaturøkningen.

Jeg pleier bare å stappe masse høy inn til de, og gi de mat ganske sent. Skal på fest nesten rett ved der jeg bor, så jeg kommer til å gå hjemmom for å sjekke :icon_redface:

Jeg har vært innom hvert år, og det ser ikke ut som de bryr seg så fryktelig mye.

Er litt mer redd i år, for vi har fjernet hekken, så det er veldig åpent ut til veien..hvem som helst kan se kaninene <_< Er litt redd noen skal gå inn å sprenge bura mine i tusen biter:S

Skrevet
Blir ikkje det litt varmt når dei er vandt til å vere ute?

tenker på det med at dei har vinterpels no i desember da..

Har selfølgelig tenkt på det :D . Jeg vendte kaninene til å være inne i varmen, og de løper på terassen hver dag, det er bare om kvelden/natten de er inne.. Utenom på nyttårsaften :D ..

Og de har vann helle tiden !.

• 9 months later...
Skrevet

Sist hadde vi 2 inne.. De var litt små da.

De eldste står ute, men vi skjekker til de heile tia.

- Vi har en jeg tror skal stå inne i år, for han er litt lettskremt og liten :icon_redface:

Vilde

• 4 months later...
Skrevet

Ingenting. Mine står inne i en bod og bryr seg ikke døyten. Men de er ganske vant til høye lyder og bråk, når jeg drev aktivt med hoppingen var vi borte så og si hver helg og tok tog (reiste landet rundt omtrent) så de ble godt sosialisert :)

Skrevet

Gjør ingenting spesielt siden kaninene står inne i en bod. Eneste er at de får noe ekstra godt å spise på :)

• 5 months later...
Skrevet
Før tok jeg de inn...men nå gjør jeg ingenting.

Kaninene mine blir mer stresset av å være inne, de liker det ikke, og dessuten er jeg redd for temperaturøkningen.

Jeg pleier bare å stappe masse høy inn til de, og gi de mat ganske sent. Skal på fest nesten rett ved der jeg bor, så jeg kommer til å gå hjemmom for å sjekke :)

Jeg har vært innom hvert år, og det ser ikke ut som de bryr seg så fryktelig mye.

Er litt mer redd i år, for vi har fjernet hekken, så det er veldig åpent ut til veien..hvem som helst kan se kaninene <_< Er litt redd noen skal gå inn å sprenge bura mine i tusen biter:S

Er ikke det litt usansynelig ? ;)

Skrevet
Er ikke det litt usansynelig ? :whistle:

Bare svarer jeg... Man vet jo aldri hva som kan skje med alle de rare folkene i verden... :rolleyes: Om noen er fulle, er det jo enda mere sjanse for det! :closedeyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...