Gå til innhold
Hundesonen.no

Steng Løken gård!


Synne N

Recommended Posts

Løken gård har til nå solgt hunder og griser til norden som forsøksdyr. Nå har de tenkt å utvide til katter også, men dette har de enda ikke fått lov til..

Vær med å støtt ved å sende opprop, klager til løken gård eller be forsøksdyrutvalget avslå søknaden til å ale opp katter.

Link finner du her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Gikk noen advarsler over mail ang å ikke selge/omplassere dyr til enkelte folk(navn) fordi de jobbet på Løken gård og dyrene skulle brukes til forsøk. Kvalmt! :)

Her er mailen som NOAH sendte rundt: (vet ikke om noen har lagt den ut her tidligere jeg?)

------------------------------------------

Hjelp oss å spre denne informasjon videre!

------------------------------------------

LØKEN GÅRD STARTER SALG AV KATTER TIL DYREFORSØK

Den kontroversielle forsøksdyrstasjonen, som aler opp hunder og selger dem

til dyreforsøk i norden, er i disse dager i ferd med utvide sin

virksomhet. Nå etablerer Løken Gård et anlegg for oppdrett og salg av

katter til dyreforsøk.

ADVARSEL: Selg eller omplassèr aldri dyr til Løken Gård

NOAH ønsker å advare alle hunde- og katteoppdrettere mot å selge dyr til

Løken Gård. Vi ønsker samtidig å uttrykke en generel advarsel til alle som

søker nye hjem til katter; Forsikre dere om at kattene ikke havner på

Løken Gård. Følgende personer, som ifølge firmainformasjon (proff.no) og

Forsøksdyrutvalget er eiere av og/eller ansatte ved Løken Gård, kan ha

skaffet seg- eller kan forsøke å skaffe seg hunder på falske premisser;

***

Les mer om saken: http://www.dyrsrettigheter.no

Vennlig hilsen

NOAH - for dyrs rettigheter

---

NOAH - for dyrs rettigheter

E-post: info@dyrsrettigheter.no

www.dyrsrettigheter.no

*Endret av mod Nina, tatt vekk navn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steng hele greia!

Gjordt det!

Få det vekk!!

*signert*

Håper man en vakker dag får stengt Løken gård. Det er vel på tide?

Hvorfor? Bedre at dyreforsøk gjøres i andre land med langt, langt mildere regelverk som ikke tar hensyn til dyra overhodet? Om de har regler for sånt i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Bedre at dyreforsøk gjøres i andre land med langt, langt mildere regelverk som ikke tar hensyn til dyra overhodet? Om de har regler for sånt i det hele tatt...

Personlig er jeg ikke for forsøk på dyr i det hele tatt, og unngår i så høy grad som mulig produkter som er testet. Dette være såpe, tannkrem, hundeshampo og alle andre produkter som kan være testet på dyr.

Det har også vært flere saker oppgjennom årene ang Løken gård. F.eks at de ga seg ut for å være en familie og kjøpte 5-6 haldenstøvere av to ulike oppdrettere og skulle bruke hundene til å avle forsøkshunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Personlig er jeg ikke for forsøk på dyr i det hele tatt, og unngår i så høy grad som mulig produkter som er testet. Dette være såpe, tannkrem, hundeshampo og alle andre produkter som kan være testet på dyr.

Et aldri så lite spørsmål, og det gjelder vel forsåvidt flere, hvorfor er du sånn i mot dyreforsøk? Nesten alt av produkter vi omgir oss med er, på en eller annen måte, testet på dyr. Det er faktisk være takket være utallige dyrforsøk at vi har det sånn som vi har det, og kan leve så godt og trygt som vi gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite spørsmål, og det gjelder vel forsåvidt flere, hvorfor er du sånn i mot dyreforsøk? Nesten alt av produkter vi omgir oss med er, på en eller annen måte, testet på dyr. Det er faktisk være takket være utallige dyrforsøk at vi har det sånn som vi har det, og kan leve så godt og trygt som vi gjør i dag.

Jeg har også et lite spørsmål til deg: hadde du likt å blitt testet på?

Selvom det er mange produkter som har blitt testet på dyr der ute, rettferdigjør det vel ikke testing på dyr? Det blir som å si at det er greit å slå barna sine, fordi alle de andre i gata også gjør det!

NEI til testing på dyr og steng hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen av dere som er så innbitt imot dyreforsøk som har vært alvorlig syke er det det?

Jada, jeg forsøker å være bevisst forbruker og holde meg unna kosmetikk ol som er testet på dyr, selv om det er så godt som umulig. Man har ingen garanti what so ever når det kommer til informasjonen kosmetikkindustrien skriver på etiketten forbrukeren leser.

Av dere som er så innbitt imot dyreforsøk, har dere fortalt bestemoren deres at hun må slutte å gå på blodfortynennde medisiner mot hjerteproblemer siden det har blitt testet på dyr? Og nei, det blir ikke bare testet på stygge rotter og mus, det blir testet på apekatter og hunder også, unge som gamle. Dette er en sikkerhet vi har for at vi skal slippe å få uforutsette alvorlige bivirkninger, for at vi skal vite hvordan vi tryggest skal få i oss den livsviktige behandlingen og hvor lenge vi med sikkerhet kan motta den.

Jeg har selv vært med på å utføre dyreforsøk, og nei, det var ikke spesiellt gøy. Men man får opp øynene for hvor livsviktig det er!

Hvordan tror dere ellers man skal kunne finne kuren mot kreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lite spørsmål til deg: hadde du likt å blitt testet på?

Selvom det er mange produkter som har blitt testet på dyr der ute, rettferdigjør det vel ikke testing på dyr? Det blir som å si at det er greit å slå barna sine, fordi alle de andre i gata også gjør det!

NEI til testing på dyr og steng hele greia!

Det er ikke bare mange produkter, men så godt som alle. Dyreforsøk blir ikke gjort bare for å plage dyrene, men for å sikre oss og vår helse. Og da blir det for dumt å sitte der blåøyd og si at dyreforsøk er slemt og bare til for å plage dyrene.

Det er ingen av dere som er så innbitt imot dyreforsøk som har vært alvorlig syke er det det?

Jada, jeg forsøker å være bevisst forbruker og holde meg unna kosmetikk ol som er testet på dyr, selv om det er så godt som umulig. Man har ingen garanti what so ever når det kommer til informasjonen kosmetikkindustrien skriver på etiketten forbrukeren leser.

Og så er det jo også sånn at enkelte leverandører av kosmetikkmerker som garanterer at deres produkter ikke er testet på dyr, utvikler jo nettopp sine produkter basert på andres "oppskrifter", som mest sannsynlig her blitt testet.

Av dere som er så innbitt imot dyreforsøk, har dere fortalt bestemoren deres at hun må slutte å gå på blodfortynennde medisiner mot hjerteproblemer siden det har blitt testet på dyr? Og nei, det blir ikke bare testet på stygge rotter og mus, det blir testet på apekatter og hunder også, unge som gamle. Dette er en sikkerhet vi har for at vi skal slippe å få uforutsette alvorlige bivirkninger, for at vi skal vite hvordan vi tryggest skal få i oss den livsviktige behandlingen og hvor lenge vi med sikkerhet kan motta den.

Jeg har selv vært med på å utføre dyreforsøk, og nei, det var ikke spesiellt gøy. Men man får opp øynene for hvor livsviktig det er!

Hvordan tror dere ellers man skal kunne finne kuren mot kreft?

Godt poeng! Endelig noen som har skjønt hvorfor det utføres forsøk på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Kan man være 13år og sende sånn opprop greie???

Mitt umiddelbare svar er NEI, før man setter navnet sitt på noe som helst skal man være voksen nok til å vite hva det dreier seg om annet enn at det får frem den "staaaaaakars hunder" følelsen.

Dersom du vet hva dette dreier seg om, og synes det er greit å stenge Løken gård slik at de som skal utføre forsøk i Norge må kjøpe individer fra andre steder hvor man ikke vet noen ting om hvordan hundene har det - ja, da kan du undertegne.

En ting er garantert, dersom de ikke får tak i norsk-fødte dyr så vil man søke ut av landet og jeg kan vise relativt groteske bilder fra etablissementer som forsyner forskningsmiljøer med dyr fra utover rundt om i verden. DET er ett langt værre alternativ enn Løken gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreforsøk blir ikke gjort bare for å plage dyrene, men for å sikre oss og vår helse.

Og hva gir oss rett til å la vår helse gå forran dyrs? Har ikke de like rett til et godt liv her på jorda som vi mennesker har?

Hva gir mennesker rett til å teste kjemiske sammensetninger på andre levende vesener? Hva gir oss rett til å ødelegge habitater både i skog og vann?

Hvorfor i ****** er liksom vi så mye viktigere enn de andre levende skapningene vi deler planeten med?

Godt eksempel

Nei, jeg påstår ikke at jeg har gått og fortalt mine besteforeldre at de må stoppe å bruke medisin fordi det er testet på dyr. Det jeg prøver å si er at så langt som teknologien har kommet i dag burdte vi vært istand til å finne opp alternativer som gjør at det ikke er nødvendig å påføre smerte på levende skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Mitt umiddelbare svar er NEI, før man setter navnet sitt på noe som helst skal man være voksen nok til å vite hva det dreier seg om annet enn at det får frem den "staaaaaakars hunder" følelsen.

Dersom du vet hva dette dreier seg om, og synes det er greit å stenge Løken gård slik at de som skal utføre forsøk i Norge må kjøpe individer fra andre steder hvor man ikke vet noen ting om hvordan hundene har det - ja, da kan du undertegne.

En ting er garantert, dersom de ikke får tak i norsk-fødte dyr så vil man søke ut av landet og jeg kan vise relativt groteske bilder fra etablissementer som forsyner forskningsmiljøer med dyr fra utover rundt om i verden. DET er ett langt værre alternativ enn Løken gård.

Jeg hadde ikke tenkt til å sende! Bare lurte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er at så langt som teknologien har kommet i dag burdte vi vært istand til å finne opp alternativer som gjør at det ikke er nødvendig å påføre smerte på levende skapninger.

Nei, det er akkurat så langt den ikke har kommet. Så da har vi ingen andre alternativ! Synd? Ja, så absolutt, men vi har faktisk ingen andre valg enten vi liker det eller ikke.

Hva som gir oss retten til å la dyrs helse gå forran våres? Forskningen gagner jo dyrene like mye som oss gjör det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er akkurat så langt den ikke har kommet. Så da har vi ingen andre alternativ! Synd? Ja, så absolutt, men vi har faktisk ingen andre valg enten vi liker det eller ikke.

Vi har det alternativet å slutte å teste på uskyldige skapninger og heller teste på frivillige personer.

Dessverre kommer ikke det til å bli en mulighet siden regjeringer rundt om i verden setter ned forbud mot slikt. Vi må jo beskyttes mot vår egen frie vilje til å ta egne valg......

Hva som gir oss retten til å la dyrs helse gå forran våres? Forskningen gagner jo dyrene like mye som oss gjör det ikke?

Forskning som går på å finne ut om du vil få allergiske reaksjoner av å få parfyme sprayet i øyet gagner vel ikke dyr på noen måte i det hele tatt. (Okey, ekstremt eksemple, men dog...)

Forskning som går på å finne ut av medisiner og behandlinger for dyr gagner dyr. Forskning på dyr som går ut på hvorvidt mennesker vil reagere sånn eller sånn gagner ikke dyr.... Sånn jeg ser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det alternativet å slutte å teste på uskyldige skapninger og heller teste på frivillige personer.

Dessverre kommer ikke det til å bli en mulighet siden regjeringer rundt om i verden setter ned forbud mot slikt. Vi må jo beskyttes mot vår egen frie vilje til å ta egne valg......

Forskning som går på å finne ut om du vil få allergiske reaksjoner av å få parfyme sprayet i øyet gagner vel ikke dyr på noen måte i det hele tatt. (Okey, ekstremt eksemple, men dog...)

Forskning som går på å finne ut av medisiner og behandlinger for dyr gagner dyr. Forskning på dyr som går ut på hvorvidt mennesker vil reagere sånn eller sånn gagner ikke dyr.... Sånn jeg ser det...

Om du vil väre så trangsynt at du ikke skjönner at forskning på dyr redder milioner av menneskeliv daglig så er det vel kanskje ikke vits i å diskutere. Jeg har sagt jeg pröver å unngå kosmetikk som er testet på dyr, men medisiner er det desverre umulig å unngå! Nei, ikke fordi regjerningen er så "dumme" at de ikke vil forby det, men fordi det er livsviktig å finne ut av bivirkninger og doser medisinene kan ha!

Og, humanpreparat kan fint og blir brukt på dyr i veldig mange tilfeller!

Har du tenkt på å ta bladet fra egen munn og melde deg som frivillig forsöksperson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil väre så trangsynt at du ikke skjönner at forskning på dyr redder milioner av menneskeliv daglig så er det vel kanskje ikke vits i å diskutere. Jeg har sagt jeg pröver å unngå kosmetikk som er testet på dyr, men medisiner er det desverre umulig å unngå! Nei, ikke fordi regjerningen er så "dumme" at de ikke vil forby det, men fordi det er livsviktig å finne ut av bivirkninger og doser medisinene kan ha!

Og, humanpreparat kan fint og blir brukt på dyr i veldig mange tilfeller!

Har du tenkt på å ta bladet fra egen munn og melde deg som frivillig forsöksperson?

Mulig jeg er trangsynt, men så har jeg heller ikke det minste fnugg av tro på menneskeheten heller. Vi ødelegger alt vi komme over, om det så er skog, hav, ozonlaget eller dyr og for den saksskyld andre mennesker også.

Jeg skjønner at det reddes mange mennesker med medisinene testet på dyr, sååå blond er jeg ikke, men jeg ser fortsatt ikke hvordan noen kan være så følelses løse at de ikke i det minste jobber for å skape alternative metoder.

Hvis jeg hadde hatt dårlig råd så kunne jeg godt vært frivillig forsøksperson. Men nå påsto jeg heller ikke at jeg var interessert i å være forsøksperson selv. Poenget mitt var at det burdte vært en mulighet for å teste på mennesker i steden for på dyr! Vi kan i det minste faktisk melde oss frivillig. Det kan ikke dyra.

Dette er et tema jeg egentlig ikke er veldig interessert i å diskutere (men jeg er kverulant som bare det, så må jo svare) fordi det er så ulike meninger om temaet. I første innlegget mitt skrev jeg at teknologien burde ha kommet langt nok til at vi kan finne alternativer, ikke at den har kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det alternativet å slutte å teste på uskyldige skapninger og heller teste på frivillige personer.

Medisiner testes på mennesker hver eneste dag.

Forskning som går på å finne ut av medisiner og behandlinger for dyr gagner dyr. Forskning på dyr som går ut på hvorvidt mennesker vil reagere sånn eller sånn gagner ikke dyr.... Sånn jeg ser det...

Er det mye bedre og annerledes dersom du gir hunden din en medisin som er testet på rotter da? Eller vil du ha alt innenfor samme art? Når hunden din er syk og den trenger medisiner er det sånn at den har mer rett på det enn et menneske fordi medisinen er blitt testet på et annet dyr? Du mener altså at det er greit med dyreforsøk så lenge det gagner dyr?

Både vi og våre kjæledyr bruker mye av de samme medisinene, og det er ikke bare menneskeliv som reddes takket være dyreforsøk. Dette er ikke et svart/hvitt-tema og derfor blir det feil å mene at dyreforsøk bare er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hvis jeg hadde hatt dårlig råd så kunne jeg godt vært frivillig forsøksperson.

Det er vell nettopp derfor forsøk på mennesker er noe som ikke gjøres. Da kommer dem med dårlig økonomi som ser det som en siste utvei. Da kommer dem som lar lett for å la seg lede osv osv. Hvem skal sa verne om dem uskyldige menneskene som blir med i dragsuge?

Forsøk på mennesker er også meget Tabu belagt mye pga det som skjedde under 2 verdenskrig. (Da ble det forsket på uskyldige mennesker som ikke hadde noe valg)

Dyreforsøk er desverre noe som må til for at vi skal gå framover, men ja det skal være humant for dyret. Dem skal utsettes for minst mulig smerter og ha det bra når dem ikke er under forsøk. Med dem reglene som fins i Norge så har dyrene det bra så lenge det blir holdt innenfor lovverke. Det er vell heller i utlande det går litt "vilt" for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt dårlig råd så kunne jeg godt vært frivillig forsøksperson. Men nå påsto jeg heller ikke at jeg var interessert i å være forsøksperson selv.

Wow - så de fattige er liksom mindre verdt enn de "rike" - og bør kunne forskes på ? Du har ikke hørt om en viss østerriker du, skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...