Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrening for din hund


Taz

Bruker du klikkertrening på din hund?  

14 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      5
    • Nei
      5
    • Hva er det?
      0
    • Skal begynne
      4


Recommended Posts

Ettersom ingen svarte meg på den andre tråden, så lager jeg

heller en ny tråd.. :P

Noen som har lest denne boka?

Noen kommentar om den?

Da mener jeg folk som har lest HELE boken, og ikke bare

skumlest i den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt å lese den boka..

Den var overraskende bra.. :P

Så etter jeg har lest hele boka, så får jeg se om jeg begynner

men klikkertrening heller.. (Har ingen metode atm :P )

For det er så mangen sider med begge trenings metoder..

Så jeg skal heller lese denne boka, også bestemme selv hva

jeg syns og hvilken metode som jeg liker best..

For inne her får du jo trykt inn i hodet : Nordenstam er best, eller klikkertrening er best.. Litt vanskelig å bestemme seg ut ifra det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare kommet halvveis. Hakke lest i den på en stund siden jeg på en måte mista motet litt i treninga. Men jeg syns den er veldig fin og oversiktlig. Og det er lett å forstå siden det er fine eksempler osv.

Mistet motet? Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke.. Hun er så vanskelig for tiden, har begynt å hoppe på meg og sånn. Har jo blitt mye større også..

Føler ikke at jeg får til noe! At det jeg sier til henne ikke har noen effekt på en måte.

Og det er som Taz sier, uansett hvor man spør så sier folk at enten er klikkertrening Guds vei, eller så er det Nordenstam som er det. Vanskelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve klikkeren en gang?

Diego fattet det utrolig kjapt...

Men nå er jo Diego ikke rebellen selv da..

Men skader jo ikke å prøve.. :P

For makt er ikke alltid den rette løsning..

(Off, der hørtes jeg ut som *tenke*, nei der glemte jeg det ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motet mitt er også borte. Gruer meg til å trene osv.. Og da gå det automatisk rææv.

mhm. Du får prøve klikker da vettu. Når vi trener, så er det bare positivt med klikker. Men jeg har kort lunte om dan, så om hu står med labba oppå kjøkkenbenken, så blir det NEEI! ja. Så jeg kan vell ikke si at vi driver med klikkertrener, men vi trener med klikker! Hehe. Så treninga er hvertfall helt positivt, men ikke alt annet. HVis du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låne den av meg IW, når jeg har lest den ut :P

Hvertfall, det er viktig å finne en metode som passer for deg, Klikkertrening skal jo i teorien funke på alle hunder, men det har mye med treneren å gjøre å.

Jeg er i hvertfall nødt å finne en metode som funker supert for meg, siden jeg har skikkelig lyst å konkurrere i lydighet, men motet har blitt litt borte i det siste. men nå skal jeg gå på kurs, så vi får se hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er deeeer jeg tror de aller aller fleste er like! De fleste driver "vanlige hundeoppdragelse".. Jeg er verken mer eller mindre for nordenstam eller klikker. For i hverdagen er det sånn til meg:

Gjør Eso noe galt i huset, eks hopper opp i sofaen, så overser jeg ham ikke. Jeg sier nei, og han skal NED av sofaen, om jeg så må dra ham ned med halsbåndet.

Under trening så er er ting ALLTID positivt, jeg bruker godbit når jeg trener, og jeg bruker aldri straff. Har faktisk tenkt å gå til innkjøp av en klikker, kun å prøve det på ham i treningssammenheng (ikke i den vanlige hverdagen)

Så de aller fleste bruker nok sunn fornuft mot hunden. Og de aller fleste bruker bare den metoden jeg kaller "normal hundeoppdragelse", hverken 100% nordenstam eller 100% klikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg mener ina =D> For det er så mye lettere å lære inn øvelser med klikker, men samtidig så har ikke jeg tolmodighet til å overse eller klikke bort atferder som jeg ikke vil hu skal ha.

Skal på valpekurs i begynnelsen av november, det er kanskje litt sent å vente på det for å se hva som skjer?

mhm. Men det var i perioder lunah var veldig distre og bare skulle se på alt annet enn meg, men det har gått over nå. Det var værst da hu var 4-5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri negativ når jeg trener heller, tror jeg  :?

negativ er når man setter krav, hvis du skjønner. at man har lært inn sitt hjemme, men når man sier sitt feks midt i byen, og bikkja ikke gjør det, så klyper man den i øret eller trykker den ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg ikke :-o Men jeg veit at hun kan feks sitt RIMELIG godt og at hun ikke gidder og noen ganger bare ser dumt på meg. Da legger jeg armen under knærne hennes bak og bøyer beina hennes så hun sitter. Det er vel negativt? Men jeg klyper jo aldri eller straffer på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg ikke  :-o  Men jeg veit at hun kan feks sitt RIMELIG godt og at hun ikke gidder og noen ganger bare ser dumt på meg. Da legger jeg armen under knærne hennes bak og bøyer beina hennes så hun sitter. Det er vel negativt? Men jeg klyper jo aldri eller straffer på den måten!

I følge klikkere så er det negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...