Gå til innhold
Hundesonen.no

Mike - scæferen min

JailyTina

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle introdusere min vesle koseklump for dere her inne. Dette er Mike, populært kalt Mikey:

http://i7.photobucket.com/albums/y263/Tixe...ke/954a0ddb.jpg

(Bildet er litt stort)

Mikey er en 2 år og 2måneder gammel schæfer hanhund. Jeg fikk han 24. mars i år. Han har hatt en litt tøff start i livet. Første året av sitt liv satt han i bur før han fikk nye eiere. De kunne ikke beholde han fordi han ikke gikk så bra sammen med den andre hunden deres. Dermed havnet han hos meg. ;)

Vi har hatt endel interessante utfordringer med han; han hadde ikke lært å gå i bånd, fremmede hunder er kjempe skummelt/spennende/overveldende osv og diverse andre små ting.. Men nå har det meste løst seg etter MANGE timers intens jobbing.. ;) Nå gjenstår det bare å "lære han" å hilse på hunder uten å skremme vettet av både dem og eierne så er vi i mål.. ;)

Så Hei! fra meg og Mikey B)

Et par bilder til:

Mikey1

Mikey2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen han var! Har slitt med det samme som deg (altså: å pent i bånd har vi ikke orket å begynne på engang) med en hund som har hatt en noe ustrukturert start på livet så jeg vet akkurat hvor utrolig krevende det kan være! Godt jobba! (vi har faktisk enda ikke blitt ferdig med hysteriet i møte med andre hunder, men det kommer seg langsomt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Å den hørtes kjent ut! Har en stygg nyhet: har jobbet med det der på min hund i et år.. men fortsatt så blir han mental i det han ser andre hunder. han gjør akkurat det samme som din..Hopper rundt og opp og ned i lekestilling og murrer, brøler og logrer om hverandre. Det er umulig å nå igjenom til han. Men han har blitt mye bedre og nå roer han seg faktisk etterhvert. Jeg kan også nå inn hvis jeg er tidlig ute i enkelte tilfeller..

Men til din hunds fordel så er han en schäfer..de er stort sett litt mer fornuftige en belgere hehe... de er vel ikke fullt så hysteriske av natur..Deilig å høre at det er flere her inne i samme båt. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Takk! Kan tenke meg at dette blir et langtidsprosjekt, ja.. ;) Vi lurte på om vi skulle ta kontakt med en hundetrener som holder til i nærheten og kanskje få noe privattimer og litt tips. Veit hun er flink med "problemhunder" så kanskje det kunne gjort ting litt enklere.. (selvom jeg tviler på at annet enn tålmodighet hjelper noe særlig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, han har samme navn som min Mike, vi kaller han til dagli Mikey!

Har ikke hørt om en hund som heter det samme som min, artig ;)

Så morsomt! ;) De er nok ganske spesielle de små boffene våre, skal du se! (Navnemessig sett hvertfall ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har vært flink til å legge ut nye bilder akkurat.... :rolleyes: Men nå kommer det noen nye, da... :D

Kooose2b-1.jpg

Mikey er en kjempe valp, og noe av det han syns er best er å ligge oppå "mamma" og sutte på tommelen min.

Kooose_b-1.jpg

Stoooor klem! :D

Kontakt_b.jpg

Han kan faktisk kontakt, da..! Utrolig nok klarer han å høre på kommandoen for det også i de aller fleste situasjoner...

Hoppe1b-1.jpg

"Å, hoppla!" Å hoppe over ting og å krype under ting syns Mikey at er uhyre festlig... Enda bedre om det kan hoppes over en vei og krypes under på vei tilbake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par bilder til:

Sittepent.jpg

"Se jeg klarer å se kul ut mens jeg sitter pent oppå steinen!"

Titteutovervannet.jpg

Filosofisk hund i solnedgang... Nesten hvertfall.. :D

Titte2.jpg

"Hva eeeer det der nede tro?" (det viste seg å være et rådyr som tusla forbi. Mikey brød seg ikke mer enn han gjør på bildet.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen hund! :) Virkelig! Han er sånn som hannhunder skal se ut! Synes jeg! ;)

Tusen takk! Nesten så vi rødmer litt her nå... :D Han har blitt virkelig flott. Først nå det siste halvåret at han har utviklet skikkelig "voksne" trekk i ansiktet og virkelig lagt seg ut i kroppen! :D

Ah! Skikkelig god schæfer med et snilt utrykk :) Pen var han :D

Hadde bare forbipasserende (spesielt de som går forbi oss med hund) fått se det samme snille uttrykket..... hehe... :rolleyes: Takk og takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

I helga var jeg og Mikey på hyttetur med Mikey'n min. Må bare legge ut noen av bildene av vesle gutten! ;)

Når fjellvannet er kaldt er det om å gjøre å sprute mest mulig når vi hopper opp på land

vannsprut.jpg

På fjell tur.

fjellet.jpg

"En bekk!" Mikey er skikkelig facsinert av bekker og prøver alltid å stoppe vannet i å renne nedover... :rolleyes:

bekk.jpg

Kjempe lykkelig, ble Mikey når han så en liten snøflekk!

backtowinter2-1.jpg

Mer lykkelig-snøhund

backtowinter.jpg

Tilbake på hytta var han flink "vaktboff" som satt og tittet på fjellet. :P

vaktboff.jpg

Flere bilder fra turen på hjemmesiden vår.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...