Gå til innhold
Hundesonen.no

Mike - scæferen min

JailyTina

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle introdusere min vesle koseklump for dere her inne. Dette er Mike, populært kalt Mikey:

http://i7.photobucket.com/albums/y263/Tixe...ke/954a0ddb.jpg

(Bildet er litt stort)

Mikey er en 2 år og 2måneder gammel schæfer hanhund. Jeg fikk han 24. mars i år. Han har hatt en litt tøff start i livet. Første året av sitt liv satt han i bur før han fikk nye eiere. De kunne ikke beholde han fordi han ikke gikk så bra sammen med den andre hunden deres. Dermed havnet han hos meg. ;)

Vi har hatt endel interessante utfordringer med han; han hadde ikke lært å gå i bånd, fremmede hunder er kjempe skummelt/spennende/overveldende osv og diverse andre små ting.. Men nå har det meste løst seg etter MANGE timers intens jobbing.. ;) Nå gjenstår det bare å "lære han" å hilse på hunder uten å skremme vettet av både dem og eierne så er vi i mål.. ;)

Så Hei! fra meg og Mikey B)

Et par bilder til:

Mikey1

Mikey2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen han var! Har slitt med det samme som deg (altså: å pent i bånd har vi ikke orket å begynne på engang) med en hund som har hatt en noe ustrukturert start på livet så jeg vet akkurat hvor utrolig krevende det kan være! Godt jobba! (vi har faktisk enda ikke blitt ferdig med hysteriet i møte med andre hunder, men det kommer seg langsomt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Å den hørtes kjent ut! Har en stygg nyhet: har jobbet med det der på min hund i et år.. men fortsatt så blir han mental i det han ser andre hunder. han gjør akkurat det samme som din..Hopper rundt og opp og ned i lekestilling og murrer, brøler og logrer om hverandre. Det er umulig å nå igjenom til han. Men han har blitt mye bedre og nå roer han seg faktisk etterhvert. Jeg kan også nå inn hvis jeg er tidlig ute i enkelte tilfeller..

Men til din hunds fordel så er han en schäfer..de er stort sett litt mer fornuftige en belgere hehe... de er vel ikke fullt så hysteriske av natur..Deilig å høre at det er flere her inne i samme båt. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Takk! Kan tenke meg at dette blir et langtidsprosjekt, ja.. ;) Vi lurte på om vi skulle ta kontakt med en hundetrener som holder til i nærheten og kanskje få noe privattimer og litt tips. Veit hun er flink med "problemhunder" så kanskje det kunne gjort ting litt enklere.. (selvom jeg tviler på at annet enn tålmodighet hjelper noe særlig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, han har samme navn som min Mike, vi kaller han til dagli Mikey!

Har ikke hørt om en hund som heter det samme som min, artig ;)

Så morsomt! ;) De er nok ganske spesielle de små boffene våre, skal du se! (Navnemessig sett hvertfall ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har vært flink til å legge ut nye bilder akkurat.... :rolleyes: Men nå kommer det noen nye, da... :D

Kooose2b-1.jpg

Mikey er en kjempe valp, og noe av det han syns er best er å ligge oppå "mamma" og sutte på tommelen min.

Kooose_b-1.jpg

Stoooor klem! :D

Kontakt_b.jpg

Han kan faktisk kontakt, da..! Utrolig nok klarer han å høre på kommandoen for det også i de aller fleste situasjoner...

Hoppe1b-1.jpg

"Å, hoppla!" Å hoppe over ting og å krype under ting syns Mikey at er uhyre festlig... Enda bedre om det kan hoppes over en vei og krypes under på vei tilbake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par bilder til:

Sittepent.jpg

"Se jeg klarer å se kul ut mens jeg sitter pent oppå steinen!"

Titteutovervannet.jpg

Filosofisk hund i solnedgang... Nesten hvertfall.. :D

Titte2.jpg

"Hva eeeer det der nede tro?" (det viste seg å være et rådyr som tusla forbi. Mikey brød seg ikke mer enn han gjør på bildet.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen hund! :) Virkelig! Han er sånn som hannhunder skal se ut! Synes jeg! ;)

Tusen takk! Nesten så vi rødmer litt her nå... :D Han har blitt virkelig flott. Først nå det siste halvåret at han har utviklet skikkelig "voksne" trekk i ansiktet og virkelig lagt seg ut i kroppen! :D

Ah! Skikkelig god schæfer med et snilt utrykk :) Pen var han :D

Hadde bare forbipasserende (spesielt de som går forbi oss med hund) fått se det samme snille uttrykket..... hehe... :rolleyes: Takk og takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

I helga var jeg og Mikey på hyttetur med Mikey'n min. Må bare legge ut noen av bildene av vesle gutten! ;)

Når fjellvannet er kaldt er det om å gjøre å sprute mest mulig når vi hopper opp på land

vannsprut.jpg

På fjell tur.

fjellet.jpg

"En bekk!" Mikey er skikkelig facsinert av bekker og prøver alltid å stoppe vannet i å renne nedover... :rolleyes:

bekk.jpg

Kjempe lykkelig, ble Mikey når han så en liten snøflekk!

backtowinter2-1.jpg

Mer lykkelig-snøhund

backtowinter.jpg

Tilbake på hytta var han flink "vaktboff" som satt og tittet på fjellet. :P

vaktboff.jpg

Flere bilder fra turen på hjemmesiden vår.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...