Gå til innhold
Hundesonen.no

Mike - scæferen min


JailyTina

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle introdusere min vesle koseklump for dere her inne. Dette er Mike, populært kalt Mikey:

http://i7.photobucket.com/albums/y263/Tixe...ke/954a0ddb.jpg

(Bildet er litt stort)

Mikey er en 2 år og 2måneder gammel schæfer hanhund. Jeg fikk han 24. mars i år. Han har hatt en litt tøff start i livet. Første året av sitt liv satt han i bur før han fikk nye eiere. De kunne ikke beholde han fordi han ikke gikk så bra sammen med den andre hunden deres. Dermed havnet han hos meg. ;)

Vi har hatt endel interessante utfordringer med han; han hadde ikke lært å gå i bånd, fremmede hunder er kjempe skummelt/spennende/overveldende osv og diverse andre små ting.. Men nå har det meste løst seg etter MANGE timers intens jobbing.. ;) Nå gjenstår det bare å "lære han" å hilse på hunder uten å skremme vettet av både dem og eierne så er vi i mål.. ;)

Så Hei! fra meg og Mikey B)

Et par bilder til:

Mikey1

Mikey2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen han var! Har slitt med det samme som deg (altså: å pent i bånd har vi ikke orket å begynne på engang) med en hund som har hatt en noe ustrukturert start på livet så jeg vet akkurat hvor utrolig krevende det kan være! Godt jobba! (vi har faktisk enda ikke blitt ferdig med hysteriet i møte med andre hunder, men det kommer seg langsomt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

Vi jobba vel intenst i 3 måneder før han fatta hva å gå pent i bånd betydde! ;)

Hysteri i møte med hunder er vårt neste punkt.. Skjønner godt at folk blir skeptiske når han oppfører seg som en tulling; spretter rundt, bjeffer, logrer, knurrer, gir "lekesignaler" og generelt bruker alt han har av signaler. Men bare han får noen gode erfaringer med en trygg og rolig hund håper jeg på at han hvertfall roer seg litt.. ;)

Å den hørtes kjent ut! Har en stygg nyhet: har jobbet med det der på min hund i et år.. men fortsatt så blir han mental i det han ser andre hunder. han gjør akkurat det samme som din..Hopper rundt og opp og ned i lekestilling og murrer, brøler og logrer om hverandre. Det er umulig å nå igjenom til han. Men han har blitt mye bedre og nå roer han seg faktisk etterhvert. Jeg kan også nå inn hvis jeg er tidlig ute i enkelte tilfeller..

Men til din hunds fordel så er han en schäfer..de er stort sett litt mer fornuftige en belgere hehe... de er vel ikke fullt så hysteriske av natur..Deilig å høre at det er flere her inne i samme båt. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Takk! Kan tenke meg at dette blir et langtidsprosjekt, ja.. ;) Vi lurte på om vi skulle ta kontakt med en hundetrener som holder til i nærheten og kanskje få noe privattimer og litt tips. Veit hun er flink med "problemhunder" så kanskje det kunne gjort ting litt enklere.. (selvom jeg tviler på at annet enn tålmodighet hjelper noe særlig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, han har samme navn som min Mike, vi kaller han til dagli Mikey!

Har ikke hørt om en hund som heter det samme som min, artig ;)

Så morsomt! ;) De er nok ganske spesielle de små boffene våre, skal du se! (Navnemessig sett hvertfall ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har vært flink til å legge ut nye bilder akkurat.... :rolleyes: Men nå kommer det noen nye, da... :D

Kooose2b-1.jpg

Mikey er en kjempe valp, og noe av det han syns er best er å ligge oppå "mamma" og sutte på tommelen min.

Kooose_b-1.jpg

Stoooor klem! :D

Kontakt_b.jpg

Han kan faktisk kontakt, da..! Utrolig nok klarer han å høre på kommandoen for det også i de aller fleste situasjoner...

Hoppe1b-1.jpg

"Å, hoppla!" Å hoppe over ting og å krype under ting syns Mikey at er uhyre festlig... Enda bedre om det kan hoppes over en vei og krypes under på vei tilbake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par bilder til:

Sittepent.jpg

"Se jeg klarer å se kul ut mens jeg sitter pent oppå steinen!"

Titteutovervannet.jpg

Filosofisk hund i solnedgang... Nesten hvertfall.. :D

Titte2.jpg

"Hva eeeer det der nede tro?" (det viste seg å være et rådyr som tusla forbi. Mikey brød seg ikke mer enn han gjør på bildet.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen hund! :) Virkelig! Han er sånn som hannhunder skal se ut! Synes jeg! ;)

Tusen takk! Nesten så vi rødmer litt her nå... :D Han har blitt virkelig flott. Først nå det siste halvåret at han har utviklet skikkelig "voksne" trekk i ansiktet og virkelig lagt seg ut i kroppen! :D

Ah! Skikkelig god schæfer med et snilt utrykk :) Pen var han :D

Hadde bare forbipasserende (spesielt de som går forbi oss med hund) fått se det samme snille uttrykket..... hehe... :rolleyes: Takk og takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helga var jeg og Mikey på hyttetur med Mikey'n min. Må bare legge ut noen av bildene av vesle gutten! ;)

Når fjellvannet er kaldt er det om å gjøre å sprute mest mulig når vi hopper opp på land

vannsprut.jpg

På fjell tur.

fjellet.jpg

"En bekk!" Mikey er skikkelig facsinert av bekker og prøver alltid å stoppe vannet i å renne nedover... :rolleyes:

bekk.jpg

Kjempe lykkelig, ble Mikey når han så en liten snøflekk!

backtowinter2-1.jpg

Mer lykkelig-snøhund

backtowinter.jpg

Tilbake på hytta var han flink "vaktboff" som satt og tittet på fjellet. :P

vaktboff.jpg

Flere bilder fra turen på hjemmesiden vår.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...