Gå til innhold
Hundesonen.no

Surprise

Synne

Recommended Posts

Skrevet

Som kankje noen av dere vet fikk selma et føll uventet, føllet er en hingst.

Vi var intrisert, men føllet var ikke tilsalgs.

Men i går fikk vi mld at føllet er til salgs. Vi lurte på hva hun skulla ha for det, altså 10 000 kr. Så endte det til at vi kjøpte han!

Han bor nå i Trondheim og komemr her til Bergen i Februar ! .

Men så må jo mira reise . . . . .. Men gleder meg veeldig til han kommer.

Han blir kaldt Surprise, siden han kom som en overaskelse !. Kalle navnet blir sikkert surre . !. Eieren skal sende bilder på mandag i posten, men kan se om eg for tatt de med kameraet våres så kan dere få se ! . :barfy:

Skrevet

Så kjekt!! Hvilken rase da og hvilken stall skal han stå på, bor i bergen selv så spennende om den kommer et sted hvor jeg kanskje kan skikke på han en dag ;)

Skrevet

Så kjekt! Hvilken rase da og hvilken stall skal han stå på, bor i bergen selv så spennende om den kommer et sted hvor jeg kanskje kan skikke på han en dag :D

Det er en tinker :huh: , Den skal stå i loddefjord svingen , i den stallen :P

Skrevet

Så skjønn han er! :lol:

Hadde en tinker på halvfor for ikke så lenge siden, men måtte si ham fra meg da tiden ikke strakk til 30 kaniner, 2 hunder og en hest. Kjempekjekk hest, fikk litt dilla på tinkere etter at jeg begynte å stelle ham. :lol:

Ja, og gratulerer forresten!

Skrevet

:PPointerguri; Tinkere , det er noe med deres kemi, du blir liksom hekta. :P .

Etter den første tinkeren vi hadde (selma, på bildet med føllet) er eg blitt gal av de..

Hva het den du hadde på fôr ? :P

• 4 weeks later...
Skrevet
:twitch:Pointerguri; Tinkere , det er noe med deres kemi, du blir liksom hekta. :ahappy: .

Etter den første tinkeren vi hadde (selma, på bildet med føllet) er eg blitt gal av de..

Hva het den du hadde på fôr ? :D

Ååå, har ikke sett dette før nå, du skrev det midt i juleferien min. :D

Det er noe med Tinkere ja, det skal være sikkert. Den jeg hadde på halvfor het Motley. ;)

• 3 weeks later...
Skrevet
Ååå, har ikke sett dette før nå, du skrev det midt i juleferien min. ;)

Det er noe med Tinkere ja, det skal være sikkert. Den jeg hadde på halvfor het Motley. ;)

Motely er ja :D . Han vet eg hvem er, nydelig :D .

(seint svar).

Skrevet

Var ikke de same bildene på tråden om hvem på sonen som hadde hest? siker på at jeg har sett de før. Knall fine hest, tinkere er flotte hester men litt for "tunge" for meg:D

Skrevet
Var ikke de same bildene på tråden om hvem på sonen som hadde hest? siker på at jeg har sett de før. Knall fine hest, tinkere er flotte hester men litt for "tunge" for meg:D

Ja, det kan godt være.

Har ikke fått nye bilder av han enda :ahappy: . Venter på at hun skal sende ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...