Gå til innhold
Hundesonen.no

N UCh Chevy's Kahroma - Roma - Tervueren

trevi

Recommended Posts

• 4 weeks later...

"Liten" oppdatering:

Roma ble stilt på Haugesund og Omegn Hundeklubbs utstilling 24.05.2008,

der fikk hun sitt siste Cert og kan nå titulere seg som Norsk Utstillingschampion. :P

Stooooolt mor :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Liten" oppdatering:

Roma ble stilt på Haugesund og Omegn Hundeklubbs utstilling 24.05.2008,

der fikk hun sitt siste Cert og kan nå titulere seg som Norsk Utstillingschampion. ;)

Stooooolt mor :hmm:

Gratulerer så mye ;) Det var veldig velfortjent! Fineste jenta :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Da var det virkelig på tide med noen nye bilder av "mor sjøl": Roma...

hun har vært nedrøytet i flere måneder nå, og sett skikkelig stusselig ut... Gid den hunden kunne beholde pelsen sin mer enn et par mnd.. :ahappy:

Nå er hun på vei opp igjen, så nå kan jeg legge ut et par nye bilder :angry:

roma281208-1.jpg

roma281208-2.jpg

og så et BEVIS på at Roma kniper godt igjen for å sette inn løpetiden på et tidspunkt som egentlig ikke passer meg... :

roma_knip.jpg

Og så et av de to rare:

roma_gigi_281208-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så et BEVIS på at Roma kniper godt igjen for å sette inn løpetiden på et tidspunkt som egentlig ikke passer meg... :

roma_knip.jpg

Hahaha, skitbra :ahappy: Og er jo ikke malleroma mere jo :cheer:

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, skitbra :) Og er jo ikke malleroma mere jo :P

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :)

Tante Brum takker, og ønsker deg og Luno hjertelig velkommen på valpebesøk når den tid kommer ;)

Tante Brum skal huske uttalelsen din, og vise deg disse vakre tervvalpene.

Tante Brum ønsker nok også at en av disse skal få dele hus med Luno :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, skitbra :) Og er jo ikke malleroma mere jo :P

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :)

Tervvalper slår alle valper langt ned i støvlene. Men gønnisvalper kan få lov å komme på en annen plass ;)

Si i fra om du trenger å teste løpetid. Har en grisegutt som gjerne stiller nesen til disposisjon, for "lillesøster". *æsj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tervvalper slår alle valper langt ned i støvlene. Men gønnisvalper kan få lov å komme på en annen plass :)

Si i fra om du trenger å teste løpetid. Har en grisegutt som gjerne stiller nesen til disposisjon, for "lillesøster". *æsj*

Hehe, ikke noe problem å se om hun har løpetid. :) Når det har gåt en ukes tid ut i løpetiden tar jeg blodprøve for å finne best mulig paringstidspunkt.... Da er det bare å finne et fly, og så er vi off ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...