Gå til innhold
Hundesonen.no

Homeopat

netteliten

Recommended Posts

Nå har Bajas fått allergi, samt sterk hudinfeksjon med store blemmer og skorper som blir til sår.

Han har sopp i ørene, klør i analkjertlene og er ikke helt pigg!

Han får antibiotika ofte, ca annenhver mnd. Noe jeg ikke er glad for!

Noen som har erfaring med homeopatmedisin for å kurere allergi?

Noen som vet om det kan virke, eller bare er "kaste penger ut av vinduet"

Han sliter også med halting og er stiv og øm.

Noen som vet om homeopat kan hjelpe på sånne ting?

Noen som har noen å anbefale strekning kr.sand / oslo?

Vi har røntget ham, han har ikke HD.

Spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med homeopat, både for min egen del og nå er Sophus også under behandling. Jeg er faktisk hellig overbevist om at det er takket være homeopati jeg kan ha hund, men det er en annen historie. :wub:

Det genial med homeopati er at homeopatiske midler ikke kan skade, og ikke koster det skjorta heller.. og du merker ganske raskt om det fungerer eller ei. Effekten består nemlig i at det "vonde/syke" skal ut av kroppen, og når du starter med homeopatiske midler vil du derfor merke en forverring, for så blir bedre og bedre i form.

Sophus har blitt behandlet av homeopat siden september og vi merker stor forskjell, noe som selvsagt også kan komme av fôrbytte og andre tiltak vi har satt i gang. Men overgangen fra det ene fôret til det andre var mye mindre smertefull enn vanlig, og han er i det store og hele mer stabilt bra enn han har vært på lenge. Jeg velger å se det som en god effekt både av skole"medisin" og homeopati.

Homeopati støtter og bygger opp immunforsvaret slik at kroppen lettere skal kjempe mot infeksjoner og virus på egenhånd, og det er spesielt viktig etter antibiotikakurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å prøve når han er ferdig med antibiotika.

Håper det kan hjelpe...

Kan homeopat til mennesker hjelpe dyr?

Eller jobber de bare med dyr eller bare mennesker liksom?

Takk for langt svar!

Det er nok lurt å vente til at han er ferdig med antibiotika. :wub: Homeopatiske midler har liten/ingen efekt om det er antibiotika i kroppen.

Grunnen til at Sophus nå går til homeopat er fordi jeg tilfeldigvis nevnte det for min vanlige homeopat, og h*n behandler også dyr. Det finnes egne homeopater for dyr (som Are Thoresen) , men jeg vil tro at de fleste "vanlige" homeopater også kan behandler dyr.

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...