Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?


sonja027

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

God ide - og da hadde du kanskje ikke startet med å fortelle dem hvor lite du likte hunden deres?... (Bare en tanke, altså...)

Jeg har heller ikke sagt noe om hvilke hunder jeg ikke synes om heller jeg. Og vet du hva: selv om man ikke kunne tenkt seg en bestemt rase selv betyr det ikke at man synes den er stygg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sagt noe om hvilke hunder jeg ikke synes om heller jeg. Og vet du hva: selv om man ikke kunne tenkt seg en bestemt rase selv betyr det ikke at man synes den er stygg..

Nå er du ikke den eneste som deltar i denne tråden da...

Kanskje du skal ta en titt på trådstarters første innlegg?

Ja som overskriften sier:Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg Golden Retriever,Labrador og Dachs,synes de rett å slett er stygge i forhold til de andre flotte rasene som finnes.

EDIT:Også liker jeg heller ikke Border Collier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du ikke den eneste som deltar i denne tråden da...

Kanskje du skal ta en titt på trådstarters første innlegg?

Altså,jeg sier bare min mening,jeg synes de er rett og slett STYGGE,og kunne ALDRI tenkt meg en sånn rase.Altså Border Collien er nydelig,men egner seg ikke for meg. :)

Vis du har SÅ mye mot denne tråden og de andre du bare skriver dritt i så hvorfor i det hele kommentere?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide - og da hadde du kanskje ikke startet med å fortelle dem hvor lite du likte hunden deres?... (Bare en tanke, altså...)

Spiller det virkelig noen rolle?? Er det virkelig noen som blir lei seg hvis jeg sier at jeg ikke liker den eller den rasen?

Dette er vel en grei "tid-trøyte" som mye annet her på sonen?

Personlig skulle jeg ønske at færre likte "min" rase jeg, populæritet rundt raser har sjelden ført særlig mye godt med seg...

Pr i dag ville jeg ikke hatt typiske jakthunder, store hunder (st.b str), kortbente hunder eller tynnpelsede hunder som krever klær. Dette fordi de ikke passer inn i livet mitt pr dd. Men: man skal aldri si aldri...

Det er selvfølgelig noe med utseendet som gjør at man kanskje liker spesielle raser bedre enn andre, men jeg har ennå til gode å møte en hund jeg ikke finner noe sjarmerende ved, etter at jeg har blitt kjent med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er en jakthund en hund som blir brukt til jakt og det har ingenting med rase å gjøre... :)

(Sorry, kunne ikke dy meg...)

Godt du sa det, tenkte det samme. :rolleyes:

Og for at akela ikke skal gå rundt og tro at jeg plukker hund etter utseende først og fremst, siden jeg verdsetter hennes meninger, så er det altså ikke utseende som kommer først sånn sett. Når jeg nå skulle bestemme meg for neste rase, som ble Groenendael, fant jeg først og fremst til raser som i utgangspunktet burde fungere bra til mitt bruk. Siden jeg da hadde noen utrolig flotte, og mindre flotte og noen raser jeg slett ikke likte utseende på å velge mellom - valgte jeg en jeg også liker utseende på i tillegg til alle de andre tingene som kommer med rasen. Når det er sagt - hadde jeg bare hatt for meg stygge hunder å velge mellom som passet til mitt bruk hadde jeg kanskje ikke hatt hund. Eller så hadde jeg brydd meg mindre om det. Ville iallefall garantert aldri kjøpt en hund som var pen og kun det..

Dette ble jo et bidrag til verdensmesterskap i dårlig norsk og likeså ordlegging, men håper jeg fikk frem hva jeg mente. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BC og Aussie - Aktivitetsnivå

Schäfer - Strihåret, og ikke min type utseende

Golden, og alle andre retrivere - For mye aktivitet, dessuten er de tiltaler de meg ikke i utseende

Belgere - For høy aktivitet

Mastiffer - Greit nok at Boxeren slever litt når han har spist/ stresset, men det finnes grenser :P

St. bernard, newfoundland, GD, osv. - For store

Cavalier - Synes ikke de er noe fine

Chihuahua - For små

Huskyer - For høy aktivitet

Puddel (nå har min mor hatt puddel, og det ga ingen mersmak) - For mye pelsstress, og ikke så pene synes jeg

Strihårede hunder (bortsett fra elghund, som har vunnet på sjarmen) - Liker myk og god pels :)

"Teppehunder" - Ser litt vel snålt ut for min del :P

Sheltier og Collier - Synes ikke utseendet er noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som overskriften sier:Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg Golden Retriever,Labrador og Dachs,synes de rett å slett er stygge i forhold til de andre flotte rasene som finnes. B)

EDIT:Også liker jeg heller ikke Border Collier.

Altså,jeg sier bare min mening,jeg synes de er rett og slett STYGGE,og kunne ALDRI tenkt meg en sånn rase.Altså Border Collien er nydelig,men egner seg ikke for meg. :)

Vis du har SÅ mye mot denne tråden og de andre du bare skriver dritt i så hvorfor i det hele kommentere?!

Kan ikke dy meg for på hjemmesiden din står Golden Retriver på en 10 plass over hunder som er dine favoritter. :P

Mine yndlingsraser:

1.Flat Coated Retriever

2.Gordon Setter

3.Engelsk Setter

4.Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller)

5.Xoloitzcuintle (Mexikansk nakenhund)

6.Chinese Crested Hairless (Kinesisk nakenhund)

7.Fransk Bulldog

8.Mops

9.Cocker Spaniel

10.Golden Retriever

Klippet fra http://pic4.piczo.com/sonja-hundene/?g=24188497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

For min del liker jeg ikke pelshunder fordi de røyter. Så liker jeg ikke pelsløse hunder fordi de fryser for lett. Hunder med fire bein drar for mye skitt inn i huset. And that's it.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dy meg for på hjemmesiden din står Golden Retriver på en 10 plass over hunder som er dine favoritter. :)

Mine yndlingsraser:

1.Flat Coated Retriever

2.Gordon Setter

3.Engelsk Setter

4.Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller)

5.Xoloitzcuintle (Mexikansk nakenhund)

6.Chinese Crested Hairless (Kinesisk nakenhund)

7.Fransk Bulldog

8.Mops

9.Cocker Spaniel

10.Golden Retriever

Klippet fra http://pic4.piczo.com/sonja-hundene/?g=24188497

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,men utseende eier de dessverre ikke,og det var det jeg mente med denne tråden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,menutseende eier de dessverre ikke ,og det var det jeg mente med denne tråden. :)

min mening om dette er vel kanskje det at du lagde denne tråden for å provosere litt eller.... :rolleyes:

Jeg synes at skal man si hvorfor man ikke liker den og den hunderasen så forklar litt om hvorfor da...det sier jo ikke mye når du kommer med en kommentar om golden som at:,utseende eier de dessverre ikke...

okei hva mener du med det? Hadde jo vært greit å vite :P

Ellers mener jeg at det viktigste er hvordan hunden er ikk hvordan den ser ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening om dette er vel kanskje det at du lagde denne tråden for å provosere litt eller.... :rolleyes:

Jeg synes at skal man si hvorfor man ikke liker den og den hunderasen så forklar litt om hvorfor da...det sier jo ikke mye når du kommer med en kommentar om golden som at:,utseende eier de dessverre ikke...

okei hva mener du med det? Hadde jo vært greit å vite :)

Ellers mener jeg at det viktigste er hvordan hunden er ikk hvordan den ser ut :P

Ehm..For å provosere?Altså det er bare noe du sier fordi du har hatt Golden selv.

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :P Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli sånn som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..For å provosere?Altså det er bare noe du sier fordi du har hatt Golden selv.

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :) Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli så sur som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

eeeh,okei...nei det har ikke noe med at jeg har hatt golden at jeg skrev det nei. Synes bare det er teit å si at man synes raser er så utrolig stygge og ikke engang gidde å si noe om hvorfor :rolleyes:

Så bra at jeg underholder deg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,men utseende eier de dessverre ikke,og det var det jeg mente med denne tråden. :)

Javel.. hadde jeg visst at dette var kun en sånn 'utseendetråd' ville jeg aldri svart.. Da er isåfall svaret mitt feil, for det er mange av de jeg liker utseende på men som enten er for store eller små til mitt bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..For å provosere?Altså det er bare noe du sier fordi du har hatt Golden selv.

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :) Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli sånn som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

Nåmmen lille venn da...vi lar oss ikke provosere av små barn vett du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåmmen lille venn da...vi lar oss ikke provosere av små barn vett du :)

Utrolig hvor barnslig enkelte her på Sonen er.*Hint hint* :P

eeeh,okei...nei det har ikke noe med at jeg har hatt golden at jeg skrev det nei. Synes bare det er teit å si at man synes raser er så utrolig stygge og ikke engang gidde å si noe om hvorfor :rolleyes:

Så bra at jeg underholder deg da :rolleyes:

Vis du vil snakke om Golden med meg,og høre hvorfor jeg ikke liker rasen så hvorfor ikke bare snakke med meg på Msn eller sende en PM..?Er utrolig mange grunner til at jeg synes de er stygge og ikke liker de vettu. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...