Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

sonja027

Recommended Posts

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

God ide - og da hadde du kanskje ikke startet med å fortelle dem hvor lite du likte hunden deres?... (Bare en tanke, altså...)

Jeg har heller ikke sagt noe om hvilke hunder jeg ikke synes om heller jeg. Og vet du hva: selv om man ikke kunne tenkt seg en bestemt rase selv betyr det ikke at man synes den er stygg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sagt noe om hvilke hunder jeg ikke synes om heller jeg. Og vet du hva: selv om man ikke kunne tenkt seg en bestemt rase selv betyr det ikke at man synes den er stygg..

Nå er du ikke den eneste som deltar i denne tråden da...

Kanskje du skal ta en titt på trådstarters første innlegg?

Ja som overskriften sier:Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg Golden Retriever,Labrador og Dachs,synes de rett å slett er stygge i forhold til de andre flotte rasene som finnes.

EDIT:Også liker jeg heller ikke Border Collier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du ikke den eneste som deltar i denne tråden da...

Kanskje du skal ta en titt på trådstarters første innlegg?

Altså,jeg sier bare min mening,jeg synes de er rett og slett STYGGE,og kunne ALDRI tenkt meg en sånn rase.Altså Border Collien er nydelig,men egner seg ikke for meg. :)

Vis du har SÅ mye mot denne tråden og de andre du bare skriver dritt i så hvorfor i det hele kommentere?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide - og da hadde du kanskje ikke startet med å fortelle dem hvor lite du likte hunden deres?... (Bare en tanke, altså...)

Spiller det virkelig noen rolle?? Er det virkelig noen som blir lei seg hvis jeg sier at jeg ikke liker den eller den rasen?

Dette er vel en grei "tid-trøyte" som mye annet her på sonen?

Personlig skulle jeg ønske at færre likte "min" rase jeg, populæritet rundt raser har sjelden ført særlig mye godt med seg...

Pr i dag ville jeg ikke hatt typiske jakthunder, store hunder (st.b str), kortbente hunder eller tynnpelsede hunder som krever klær. Dette fordi de ikke passer inn i livet mitt pr dd. Men: man skal aldri si aldri...

Det er selvfølgelig noe med utseendet som gjør at man kanskje liker spesielle raser bedre enn andre, men jeg har ennå til gode å møte en hund jeg ikke finner noe sjarmerende ved, etter at jeg har blitt kjent med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er en jakthund en hund som blir brukt til jakt og det har ingenting med rase å gjøre... :)

(Sorry, kunne ikke dy meg...)

Godt du sa det, tenkte det samme. :rolleyes:

Og for at akela ikke skal gå rundt og tro at jeg plukker hund etter utseende først og fremst, siden jeg verdsetter hennes meninger, så er det altså ikke utseende som kommer først sånn sett. Når jeg nå skulle bestemme meg for neste rase, som ble Groenendael, fant jeg først og fremst til raser som i utgangspunktet burde fungere bra til mitt bruk. Siden jeg da hadde noen utrolig flotte, og mindre flotte og noen raser jeg slett ikke likte utseende på å velge mellom - valgte jeg en jeg også liker utseende på i tillegg til alle de andre tingene som kommer med rasen. Når det er sagt - hadde jeg bare hatt for meg stygge hunder å velge mellom som passet til mitt bruk hadde jeg kanskje ikke hatt hund. Eller så hadde jeg brydd meg mindre om det. Ville iallefall garantert aldri kjøpt en hund som var pen og kun det..

Dette ble jo et bidrag til verdensmesterskap i dårlig norsk og likeså ordlegging, men håper jeg fikk frem hva jeg mente. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BC og Aussie - Aktivitetsnivå

Schäfer - Strihåret, og ikke min type utseende

Golden, og alle andre retrivere - For mye aktivitet, dessuten er de tiltaler de meg ikke i utseende

Belgere - For høy aktivitet

Mastiffer - Greit nok at Boxeren slever litt når han har spist/ stresset, men det finnes grenser :P

St. bernard, newfoundland, GD, osv. - For store

Cavalier - Synes ikke de er noe fine

Chihuahua - For små

Huskyer - For høy aktivitet

Puddel (nå har min mor hatt puddel, og det ga ingen mersmak) - For mye pelsstress, og ikke så pene synes jeg

Strihårede hunder (bortsett fra elghund, som har vunnet på sjarmen) - Liker myk og god pels :)

"Teppehunder" - Ser litt vel snålt ut for min del :P

Sheltier og Collier - Synes ikke utseendet er noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som overskriften sier:Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg Golden Retriever,Labrador og Dachs,synes de rett å slett er stygge i forhold til de andre flotte rasene som finnes. B)

EDIT:Også liker jeg heller ikke Border Collier.

Altså,jeg sier bare min mening,jeg synes de er rett og slett STYGGE,og kunne ALDRI tenkt meg en sånn rase.Altså Border Collien er nydelig,men egner seg ikke for meg. :)

Vis du har SÅ mye mot denne tråden og de andre du bare skriver dritt i så hvorfor i det hele kommentere?!

Kan ikke dy meg for på hjemmesiden din står Golden Retriver på en 10 plass over hunder som er dine favoritter. :P

Mine yndlingsraser:

1.Flat Coated Retriever

2.Gordon Setter

3.Engelsk Setter

4.Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller)

5.Xoloitzcuintle (Mexikansk nakenhund)

6.Chinese Crested Hairless (Kinesisk nakenhund)

7.Fransk Bulldog

8.Mops

9.Cocker Spaniel

10.Golden Retriever

Klippet fra http://pic4.piczo.com/sonja-hundene/?g=24188497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

For min del liker jeg ikke pelshunder fordi de røyter. Så liker jeg ikke pelsløse hunder fordi de fryser for lett. Hunder med fire bein drar for mye skitt inn i huset. And that's it.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dy meg for på hjemmesiden din står Golden Retriver på en 10 plass over hunder som er dine favoritter. :)

Mine yndlingsraser:

1.Flat Coated Retriever

2.Gordon Setter

3.Engelsk Setter

4.Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller)

5.Xoloitzcuintle (Mexikansk nakenhund)

6.Chinese Crested Hairless (Kinesisk nakenhund)

7.Fransk Bulldog

8.Mops

9.Cocker Spaniel

10.Golden Retriever

Klippet fra http://pic4.piczo.com/sonja-hundene/?g=24188497

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,men utseende eier de dessverre ikke,og det var det jeg mente med denne tråden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,menutseende eier de dessverre ikke ,og det var det jeg mente med denne tråden. :)

min mening om dette er vel kanskje det at du lagde denne tråden for å provosere litt eller.... :rolleyes:

Jeg synes at skal man si hvorfor man ikke liker den og den hunderasen så forklar litt om hvorfor da...det sier jo ikke mye når du kommer med en kommentar om golden som at:,utseende eier de dessverre ikke...

okei hva mener du med det? Hadde jo vært greit å vite :P

Ellers mener jeg at det viktigste er hvordan hunden er ikk hvordan den ser ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening om dette er vel kanskje det at du lagde denne tråden for å provosere litt eller.... :rolleyes:

Jeg synes at skal man si hvorfor man ikke liker den og den hunderasen så forklar litt om hvorfor da...det sier jo ikke mye når du kommer med en kommentar om golden som at:,utseende eier de dessverre ikke...

okei hva mener du med det? Hadde jo vært greit å vite :)

Ellers mener jeg at det viktigste er hvordan hunden er ikk hvordan den ser ut :P

Ehm..For å provosere?Altså det er bare noe du sier fordi du har hatt Golden selv.

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :P Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli sånn som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..For å provosere?Altså det er bare noe du sier fordi du har hatt Golden selv.

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :) Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli så sur som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

eeeh,okei...nei det har ikke noe med at jeg har hatt golden at jeg skrev det nei. Synes bare det er teit å si at man synes raser er så utrolig stygge og ikke engang gidde å si noe om hvorfor :rolleyes:

Så bra at jeg underholder deg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de var en av mine topp 10,men det er en stund siden.De er jo en allsidig bruks og familiehund,men utseende eier de dessverre ikke,og det var det jeg mente med denne tråden. :)

Javel.. hadde jeg visst at dette var kun en sånn 'utseendetråd' ville jeg aldri svart.. Da er isåfall svaret mitt feil, for det er mange av de jeg liker utseende på men som enten er for store eller små til mitt bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jeg ha provosert hadde jeg laga en MYE bedre tråd enn dette her skjønner du. :) Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke liker de andre rasene,hadde tatt SÅ lang tid,men vis alle skal bli sånn som deg bare fordi man ikke liker rasen så ja da får vi nok en god del underholdning her fremover. B)

Nåmmen lille venn da...vi lar oss ikke provosere av små barn vett du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåmmen lille venn da...vi lar oss ikke provosere av små barn vett du :)

Utrolig hvor barnslig enkelte her på Sonen er.*Hint hint* :P

eeeh,okei...nei det har ikke noe med at jeg har hatt golden at jeg skrev det nei. Synes bare det er teit å si at man synes raser er så utrolig stygge og ikke engang gidde å si noe om hvorfor :rolleyes:

Så bra at jeg underholder deg da :rolleyes:

Vis du vil snakke om Golden med meg,og høre hvorfor jeg ikke liker rasen så hvorfor ikke bare snakke med meg på Msn eller sende en PM..?Er utrolig mange grunner til at jeg synes de er stygge og ikke liker de vettu. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...