Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?


sonja027

Recommended Posts

Ja som overskriften sier:Hvilken rase kunne du ikke tenkt deg å hatt?

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg Golden Retriever,Labrador og Dachs,synes de rett å slett er stygge i forhold til de andre flotte rasene som finnes. B)

EDIT:Også liker jeg heller ikke Border Collier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Tja, det er mange raser jeg ikke kunne tenkt meg, som f.eks sennenhundene, st. bernhard, newfoundland, schäfer, bc, aussie, kamp-hunder, samtlige hunder over 30 kg eller under 6 kg. Ingen hunder med "deformasjoner" (eks inntrykt snute, for lang rygg, skrånende lend osv)

Men det er mest pga bruksområde/ str. Mange av de er koselige og pene hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenke meg en hund som:

- krever masse pelstell.

- er mindre enn standard dachs

- er av typisk "siklerase"(Napolitansk mastiff f.eks)

- har masse jaktinstinkt

Tror aldri jeg kunne tenkt meg Newfoundlandshund, Landseer, St. Bernardshund o.l., Chihuahua, Dvergpinscher, nakenhunder, Mops, engelsk og fransk bulldog. Utseendet har egentlig liten betydning, men er ikke spesielt glad i raser med masse løs hud og rynker(og/eller intrykket snute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt og uttale seg i en slik tråd...

men hunder som ikke kan trenes aktivt i LP passer ikke meg :) Med andre ord kunne jeg aldri hatt raser som er kjent for å være sta og meget enerådige. Veldig mange av de rasene er utrolig pene hunder, som jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg, men som ikke passer. Vanskelig og formulere..

raser som ikke kan gå lenger enn et par hundre meter før de høres ut som de har løpt ti km maraton går heller ikke. Trenger en aktiv hund, kløv og trekk er en del av mitt hundehold hvertfall.

Små hunder er jeg heller ingen fan av, selv om enkelte har funnet veien til hjertet mit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det er ganske mange. :) Er ganske så kresen når det kommer til raser som jeg kunne ha tenkt meg..

- Miniatyrraser som papillion, chi, pomme etc. blir for smått for min smak..

- store massive hunder som sikler og er late. feks. mastiffer, st. bernard, nuffe

- puddel, labrador og andre retrivere, spaniels. kjedelig utseendemessig. de er for vanlige på en måte.

- jakthunder som settere, pointer osv. fordi jeg ikke driver med jakt

- rottweiler, schæfer fordi jeg tviler på gemytt og er litt skeptisk om jeg hadde fått dem til.

- såkalte kampunder som amstaff, pit og små muskel klumper med digert hode, appelerer ikke noe utseendemessig.

- hunder med masse pels, er ikke noe glad i masse hår og pelsstell

- snauser, strihårshunder, terriere, er ikke så glad i utseendet

- mynder. noen er ganske fine, mens andre blir alt for tynne og ser skjøre og redde ut.

- bulldogg, blodhund, nakenhunder - de er bare mindre pene (for å si det høflig).

- border collie, for krevende og lett å ødelegge

- malle, belgiske fårehunder, de er flotte å se på, men har intrykk av at de lett blir stressete og er krevende sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. vanskelig spørsmål..

men om jeg må¨velge noen så må det vel bli(det er hunder jeg ikke kunne ha tenkt meg av praktiske grunder og ikke at jeg ikke liker dem):

*fuglehunder

*andre hunder med sterkt jaktinstinkt

*cavalier king charles spaniel

*golden retriever en gang til (de burde hete golden røtriever :))

sikkert flere også men det var det jeg kom på i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det er ganske mange. :) Er ganske så kresen når det kommer til raser som jeg kunne ha tenkt meg..

- Miniatyrraser som papillion, chi, pomme etc. blir for smått for min smak..

- store massive hunder som sikler og er late. feks. mastiffer, st. bernard, nuffe

- puddel, labrador og andre retrivere, spaniels. kjedelig utseendemessig. de er for vanlige på en måte.

- jakthunder som settere, pointer osv. fordi jeg ikke driver med jakt

- rottweiler, schæfer fordi jeg tviler på gemytt og er litt skeptisk om jeg hadde fått dem til.

- såkalte kampunder som amstaff, pit og små muskel klumper med digert hode, appelerer ikke noe utseendemessig.

- hunder med masse pels, er ikke noe glad i masse hår og pelsstell

- snauser, strihårshunder, terriere, er ikke så glad i utseendet

- mynder. noen er ganske fine, mens andre blir alt for tynne og ser skjøre og redde ut.

- bulldogg, blodhund, nakenhunder - de er bare mindre pene (for å si det høflig).

- border collie, for krevende og lett å ødelegge

- malle, belgiske fårehunder, de er flotte å se på, men har intrykk av at de lett blir stressete og er krevende sånn sett.

Vi har nok lik smak når det gjelder hunder (selvom våre raser er forholdsvist forskjellige)

Eneste som jeg ville ha endret på nåt det gjelder din liste er myndene. Endel av de er bare helt herlige, og passer godt inn i min livvstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder med krøller, strihåret eller nakne er raser som jeg ikke kommer til å anskaffe meg.

Tillegg kommer veskehund utgavene, men skulle jeg noen gang tenke meg en mindre hund så måtte det enten bli sheltie eller dverg pincher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt chivava, puddler, cavalier king sharles, colli eller noen andre små hunder!

Jeg liker hunder som det går an å ta i. MER Å TA I, MER Å VÆRE GLAD I! hehe.

syntes de små hundene er så ustabile.

At du ikke liker små hunder fordi du foretrekker litt størrelse er helt i orden for min del, men ellers må du huske på at det er like stor variasjon i gemyttet på små hunderaser som på store hunderaser. Det er ikke mankehøyde/kg som er avgjørende for hvor stabil en hund er! (Og en staff er da heller ingen stor hund...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt en eneste hund eller hunderase som jeg ikke har hjemme idag, jeg synes de er stygge, dumme, ekle, for lange, for korte, for krøllete i pelsen, for tjukke, for masete, for siklete, for aggressive, for dumsnille, for dittan og for dattan og ellers bare fæle. Så det så."

(Ironi - fordi jeg fortsatt ikke fatter og begriper at disse trådene får gå her på Sonen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser jeg ikke kunne tenke meg:

- Golden Retriever

- Labrador Retriever

- Flat Coated retriever

- Shetland Sheepdog

- Newfoundlandshund

- Leonberger

- Papillon

- Irish Softcoated Wheaten Terrier

- Border Collie

- Dachs

- Schnauzerne

- Cavalier King Charles Spaniel

- Pointer

- Engelsk Setter

- Vorsteh

- Boston terrier(og en del andre terriere)

Og dette var ikke alle :) Er generelt ikke så glad i små hunder, med unntak av Norsk Lundehund da ;) Kan godt hende jeg forandrer mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk ulvehund

mynder

Så vidt jeg vet er IW også en mynde :)

*Terriere (untatt dvergpincher)

Dvergpinscher er ingen terrier :P

Unnskyld, jeg bare måtte! Hehe.

Hunder jeg ikke kunne tenkt med er:

Tunge hunder, altså labbis, berner sennen osv. Alle med tung byggning. Jeg liker den lette puddel kroppen osv..

Pekingneser..Æsj ;)

Jakthunder, absolutt ikke pga. utseende, men fordi jeg ikke har noen interesse av jakt, og derfor blir det helt feil hund for meg.

Border collie (i hvertfall ikke nå, men kan jo tenkes en eller annen gang i livet).

De fleste terriere

Er ikke noen andre jeg kommer på nå.. Men er sikkert mange fler raser jeg aldri kunne tenkt meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt og uttale seg i en slik tråd...

men hunder som ikke kan trenes aktivt i LP passer ikke meg :) Med andre ord kunne jeg aldri hatt raser som er kjent for å være sta og meget enerådige. Veldig mange av de rasene er utrolig pene hunder, som jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg, men som ikke passer. Vanskelig og formulere..

sorry, jeg kunne ikke dy meg ;) så sta og meget enerådige hunder kan ikke trenes aktivt i LP de altså ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...