Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere som var på vikingeskipet som har fått syke hunder?


Baby

Recommended Posts

Tequila og begge hundene til venninna mi ble dårlige i magen, oppkast og diare. Tenkte kanskje de reagerte på skinkesteka de fikk til middag, det sammen med stress på utstilling i 3 dager. Men så fikk hundene til foreldrene til venninna mi det samme. Vi bodde hos de, men de var ikke med på skipet.

Nå har også Oscar fått det, han var ikke med så han må ha blitt smittet av Tequila.

Og nå har jeg hørt at det er 3 andre hunder som har vært der som har fått det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana har vært dårlig i magen, men kun to dager..

Vet også om tre til som har vært litt dårlige og de skriver sikkert inn her snart :)

EDIT: snakka med ei jeg kjenner på tlf og alle hjorte hundene hun vet om har fått kennel hoste <_< men det hadde vist kommet fra kongsberghallen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hørt at det gikk blodig diaré lenge i forveien ja.. Allerede før Letohallen var det snakk om det. Løste vel det med å la Saeta ha minst mulig kontakt med fremmede hunder, noe jeg forsåvidt alltid gjør, da hun lett blir litt ovenpå og halen kommer opp i ringen. Har ikke merket noe på henne nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet også om tre til som har vært litt dårlige og de skriver sikkert inn her snart :)

Jeg er en av dem ja! ;) Rita har vært fryktelig dårlig denne uka! Skikkelig diarè! Har bæsjet ned halve huset og vært slapp og ikke hatt matlyst... Var ille på onsdagen! Da ville hun ikke ligge sammen med meg og Rikke og hun orket ikke engang å logre når vi kom! (hun lå i 2.etasje, vi i 1.!) Hun har fått ris i noen dager da, så i dag bæsjet hun endelig fast igjen! :)

Rikke har også vært litt løs i magen, men ikke noe alvorlig!

Sånt er ikke ålreit altså... Trodde egentlig at Rita var så dårlig fordi hun stresset en del i helga, men det trenger jo tydligvis ikke bare å være grunnen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira prompa noe voldsomt hele helga...? :) Men det var stortsett det som skjedde for vår del.

Synd om mange hunder har blitt dårlige da :)

De sjekka jo ikke vaksinekort eller noe? Ikke hos meg noen av dagene hvertfall... Syntes det var litt rart sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble ikke sjekket vaksinasjonskort hos oss heller.

Tequila er vel den som har fått det mildest egentlig... Hun hadde diare fra natt til mandag til utpå mandagen en gang. litt slapp dagen etter men så var hun i fin form igjen.

Oscar er det verre med.. han begynte å kaste opp i går kveld og har kastet opp endel i natt. Bæsje tror jeg faktisk ikke han har gjort, går bare å venter på diaren egentlig, men han er i skikkelig ille form, eier ikke matlyst. Er helt slapp og helt "borte vekk" hele bikkja..

Tabelettene han får for ørene hans må "tvinges" ned. Går ikke ann å legge de i en osteskive eller noe som jeg vanligvis gjør. Han vil jo ikke ha det...

Vann drikker han heller ikke. Har han ikke drukket noe til i morgen må jeg jo bare få i han litt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke fikk kennelhoste etter skipet i fjor...tror jeg.Enten skipet eller kongsberg utstillingen. I år har han virket frisk etter skipet sett bort i fra at han sover noe voldsomt mye. I går ville han ikke trene en gang og han virker generellt sliten. Vi trente i dag, men han mangler liksom den siste gnisten.Om han brygger på noe eller om han bare faktisk er sliten og lei for tiden er ikke godt å si.. jeg håper veldig at han ikke får kennelhoste i år og med tanke på lille uvaksinerte valpen som kommer om 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, her har begge hatt normale mager, normal matlyst og er normalt aktive :)

Vi har ikke vært i Kongsberg da.. Og vi var på Hamar på søndag.. Veit ikke åssen det er med dere andre jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, her har begge hatt normale mager, normal matlyst og er normalt aktive :)

Vi har ikke vært i Kongsberg da.. Og vi var på Hamar på søndag.. Veit ikke åssen det er med dere andre jeg?

Jeg var i Kongsberg med begge hundene, begge dagene! Og i Hamar alle dagene, med begge hundene... Men merket ikke noe før denne uka... Nå stresset jo Rita en del da, så kan jo være at det svekker immunforsvaret litt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko har vært skikkelig dårlig etter Hamar. Fredags kveld var siste gang han spiste og på onsdag sluttet han å drikke. Har vært fast innventar hos veterinæren siden mandag. Tror egentlig ikke han har helt det samme, men det er jo greit å nevne alikevel. Det står mer om det i dagboken min på www.aikoogally.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko har vært skikkelig dårlig etter Hamar. Fredags kveld var siste gang han spiste og på onsdag sluttet han å drikke. Har vært fast innventar hos veterinæren siden mandag. Tror egentlig ikke han har helt det samme, men det er jo greit å nevne alikevel. Det står mer om det i dagboken min på www.aikoogally.com

Oi, så skummelt... Håper virkelig ikke at det er noe sånt Oscar har. Jeg blir jo så bekymret for han. Er virkelig ikke seg selv stakkar, vil verken ha mat eller drikke... Og han som vanligvis er DET matvraket da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så skummelt... Håper virkelig ikke at det er noe sånt Oscar har. Jeg blir jo så bekymret for han. Er virkelig ikke seg selv stakkar, vil verken ha mat eller drikke... Og han som vanligvis er DET matvraket da.. :)

Det er Aiko og til vanlig. Han har til og med takket nei til kylling disse dagene. I går spiste han litt igjen, men det kom opp igjen. I dag og har han spist litt, så vi får se om han vil holde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...